onsdag, juni 28, 2006

I'll rest my case...

Precis nu så såg jag ett inslag från smålandsnytt på TV. Hur folk köar utanför ett nytt IKEA varuhus i Kalmar. Där sitter det ett drygt 10-tal personer som skall övernatta utanför entrén till IKEA för att vara först in nu på morgonen. Bara det får mig att skratta. Men sen så ser man att de flesta av dem var runt 16-17 år. Då känner jag mig lite rådvill. Hur hög är hipphetsfaktorn att köa utanför IKEA när man är 17 år? Är det som att köa för biljetter till Iron maiden, Metallica eller Thor-Erics?

Dagens låt är I don't wanna grow up med Ramones.


12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den yngre generationen är inte så cool. De har alldeles för hårda föräldrar att knäcka. Deras motreaktion är att mesa till sig så att det retar gallfeber på oss... :)

13:34  
Anonymous Anonym said...

EH..VAA! Tiderna förändras tydligen!.. Jag är stum.. vad är haken??!

13:51  
Anonymous Anonym said...

jag skulle aldrig komma pa tanken att overnatta utanfor IKEA for att det oppnar ett nytt. Det ar ju inte som att koa for Star Wars biljetter direkt.

Har ar det bilkoer som hagrar.

Ha det gott

14:23  
Anonymous Anonym said...

Frågan är om det inte är nördigare att köa till Star Wars i alla fall...

14:37  
Blogger mumrik said...

christopher: Jag bävade länge för just den saken när det gällde mina töser. Men det ser ut att ordna sig där. Deras revolt kommer garanterat inte att slå mot mig, utan deras mamma. För de lyssnar på samma musik som pappa. De älskar att åka MC och hitta på tokigheter som få andra. De vill ta hoppcert så att de kan hoppa fallskärm. De blir helt enkelt små kopior av mig. Vilket med stor sannolikhet kommer att driva deras mamma till vansinne. :)

alis: Ingen aning...jag blev bara så paff när de intervjuade ett par av dem och det verkade som om de tyckte att detta var det häftigaste i deras liv. Vilket får mig att tro att Kalmar kanske inte har så mycket att erbjuda? :)

malliz: Ahhh...bilköer...vad mysigt. ;) Har skärskådat mig själv och insett att jag aldrig någonsin i hela mitt liv skulle övernatta för en biljett eller vad som helst...om inte Shakira delar ut kyssar... :))

christopher: skit i nördigheten...jag tycker bara att det är hemskt att Kalmar skall vara en så tråkig stad, så att ungdomarna dras till IKEA för att få lite action. ;)

16:52  
Blogger mumrik said...

micke: Öhhh...midsommarafton är, om inte censurerad, så åtminstone snudd på hemligstämplad. :) Ett tandemhopp går på 2000:- i runda slängar. Kan vara idé att titta på ett cert i stället. Det brukar gå på en 10 papp, eller runt där, men då ingår ett tiotal hopp och sen har du ett A certifikat.

10:26  
Blogger Unknown said...

Köa utanför IKEA är lika töntigt som när tonåringar sover utanför Skansen för att få bästa platserna till Allsången...*suck*

Jag håller med Christopher
De mesar till sej för att reta gallfeber på föräldrarna

10:51  
Blogger mumrik said...

vilding: Du menar inte att ungdomar sover utanför skansen för att få bra platser till allsång med lasse b? Helt plötsligt inser jag att vi håller på att skapa en mesgeneration som kommer att sitta framför tv:n och gå på ikea hela dagarna i ända. Och får sina upplevelser genom reseprogrammen på tv.

flingan: det var ju det jag råkade ut för när jag var ute för snart 2 veckor sedan och skulle födelsedagshandla för minstingen. Helg innan löning=ingen har några pengar kvar=ingen går till affären=tomt och lite stress för lille Robban...tji fick jag... Har bara sett mer folk ute inför jul.

13:45  
Anonymous Anonym said...

Vadå? Jag har sovit utanför Ikea många gånger... nä nu skämtade jag förståss.

Enda gången jag köat i timmar är när Billy Idol kom till Globen. Skolkade från plugget. Åkte in i ottan. Satt å frös häcken av mig i kortkjol och har därefter haft kronisk urinvägsinfektion.

Tack Billy.

/pendelilskan

13:50  
Anonymous Anonym said...

Jag tror du var ute när skatteåterbäringen kom. När är allsång på skansen? Kan vara läge att passa på att handla då kanske.

13:53  
Blogger mumrik said...

pendelilskan: Ahh...billy idol, som började som punkare och sen totalt drogade ner sig och blev nån sorts popidol...men en kul kille är han. :)

christopher: Kan det ha varit så alltså? Själv får jag tebax först i augusti...

15:25  
Anonymous Anonym said...

Jag fick tidigt, och de flesta andra tror jag. Lasse B. ger mig rysningar by the way...

20:41  

Skicka en kommentar

<< Home