lördag, juni 24, 2006

Sheit! What a bloody mess...

Idag har det varit en sån där dag man bara drömmer om. Alltså inga såna där varma, sköna och längtansfyllda drömmar. Utan en sån där dröm då man ser allt gå åt helvete och den skräck som man aldrig ens varit i närheten av att uppleva tidigare slår en på käften med full kraft och skriker en i örat.

Har ju levt ett klart spännande liv med massor av saker som skett en själv, men ännu mer omkring en. Folk har skadat sig i min omgivning. Ja, folk har till och med dött. Ett par bokstavligen i mina armar. Har sett så mycket blod och hemskheter att man borde ha vant sig och till en viss grad har jag nog det. Jag har varit mer eller mindre dränkt i blod från vänner. Har hjälpt till vid olyckor som varit minst sagt blodiga. Jag har vaknat upp ur medvetslöshet badandes i mitt eget blod. Och aldrig har jag tappat fattningen. Jag har alltid på nåt underligt sätt vetat vad jag skall göra och varit ytterst effektiv. Jag har lyckats hålla mig helt kall och fungerat som en maskin tills allt har varit över och man kunnat slappna av.

Men idag så såg jag nåt som jag inte riktigt var beredd på. Nåt som fick det att krypa i kroppen på mig. Helt plötsligt stod jag där handfallen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. För en gångs skull så blev jag paralyserad. Barnen kommer hem från sin mamma och är jätteglada över att få komma hem till mig igen. Efter bara nån timme så ropar äldste tösen på mig i panik och säger att hon blöder. Jag springer till henne och frågar var hon blöder, men hon är så skärrad och man ser rädslan lyser ur hennes ögon. Helt plötsligt så slår det ned som en bomb i huvudet och allt slutar att fungera hos mig. Hon har fått mens. Vad vet jag om sånt? Inte mer än att det drabbar tjejer ungefär en gång i månaden och att man inte skall reta en stor del av tjejerna under denna tid. Ja, i de flesta fall så behöver man inte ens reta, det räcker med att man finns till för att man skall få på skallen och i en del fall fly för sitt liv.

Så vad gör en ensam man i en situation som den här? Först ringde jag deras mamma, men hon var inte anträffbar. Sicken jäkla tur man har en syster tänkte jag. Hon var inte heller anträffbar. Efter att tänkt en stund till, så ringde jag och fick tag på ett ex, som bägge mina barn tyckte och fortfarande tycker väldigt bra om. Hon pratade först lugnande och förklarande med dottern för att sedan be henne lämna över luren till mig. Hon tyckte av nån anledning, antagligen avslöjad av min röst, att även jag behövde lugnas ner lite. Ja, ja! Fort iväg till affären för att inhandla bindor. Fy fan...jag är för ung för sånt här...

Dagens låt är Home of the brave med Electric Frankenstein.


7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan, du skrämde livet ur mig innan jag förstod vad som hänt... Förstår att det var en chock. Det är dags du pratar med din dotter om blommor och bin nu också förstår du. Så fort de blir könsmogna så slår det slint i huvudet på dem förstår du... :)

23:58  
Anonymous Anonym said...

Oj oj oj... ja, vad säger man. Nu börjas det :) Uuuuuh, vad jag tycker synd om din dotter. Det är ett HELVETE med mens och särskilt i början när man inte är van och inte vet när den behagas komma.

Nåja, något som kanske kan anses som positivt i hennes situation nu är att hon har blivit "stor". Nästan vuxen. Snart kvinna. Det kan du ju i alla fall gratulera henne till.

Lycka till kära du.
Coolt att du som ensam farsa ändå fick vara där när det skedde. Det är nog något hon aldrig kommer att glömma.

Go daddy!!

20:50  
Anonymous Anonym said...

Oj då. Jag som skrev Go Daddy är alltså pendelilskan... Hej hopp.

20:51  
Blogger Unknown said...

Åhhh stackars krake..ja alltså din dotter...Nu har hon ca 40 år av jäveluskiskt blödande irriterande jäkla skit-PMS framför sej....

/Jag PMS? vad får dej att tro det?

21:20  
Anonymous Anonym said...

Åh, vilket trauma, för dig alltså!

14:13  
Anonymous Anonym said...

Härmed meddelas att spray blogg suger :/
Jag har upphört att existera!!!
Tydligen....finns inte kvar längre :(
Min nya adress är som följer:
http://garbo.webblogg.se/

14:27  
Blogger mumrik said...

Hon är hos sin mamma den här veckan nu och nu har hon hittat 'tjejgrejor' som passa henne. Så den informationen skickade hon till mig, så att jag vet vad jag skall köpa för nåt. :))

10:28  

Skicka en kommentar

<< Home