lördag, juni 17, 2006

Skrattretande så jag tror jag dör...

Ni säger att de där poodles är hårdrock. Hur hårt är det när de spelar ett par låtar på ett köpcenter? Jag tror knappt det är sant...fast å andra sidan...de var ju med i melodifestivalen också... Cirkeln är sluten. Eller vad det nu heter.

Var tvingad att ge mig ut i helghandeln idag. Trots sol och vackert väder, så var jag helt enkelt tvungen. Yngste tösen fyller 10 på onsdag och här hemma finns inte mycket till presenter att köpa åt henne. Hoppades att jag skulle slippa det värsta idag. Dels pga att det inte är lönehelg. Det är ju t.o.m sista helgen innan lön, så folk borde ha ganska litet pengar kvar i plånkan. Nu verkar det som om alla hade sparat sina pengar tills den här helgen och naturligtvis ville göra mig sällskap i helghandeln.

Till att börja med, så såg det ganska lovande ut, men det ordnade snart upp sig och kundtillströmningen blev maximal. Efter att stångats med en massa kunder i några timmar. Så hade jag samlat ihop lite kläder till barnen och ett par kortbyxor till mig. Samt ett par nya hörlurar till mig och min mp3 spelare. Tänkte mig en liten lunch på nån av de restauranger som finns på bygget, men icke. Ingen hade nåt gott att erbjuda och/eller så var det så knökat att man inte fick plats. Hittade tillslut en färdig sallad på ICA som jag köpte och gick ut i solen för att äta. En bra bit från själva centrum slog jag mig ner på gräset och började smaska på sallden. Det tog 10 minuter, så hade jag sällskap av två söta tjejer som också åt lite eget. Vi pratades vid litet smått och beklagade oss över att vara tvingade att handla på en så här skön dag. När vi var klara med att äta och ta igen oss i solskenet, så frågade jag. Dum som jag är så riktade jag inte frågan till nån särskild av dem och de tyckte det var både udda, men kul. Vilket nu mynnade ut i en dubbeldejt på midsommarafton.

För er som inte riktigt hängde med, så skall jag skriva det långsamt. Jag skall alltså dejta två tjejer samtidigt på midsommarafton. Dessa tjejer är dessutom kompisar...hmmm...

Ok då...inte mig emot...tror jag...dagens låt är My wife's a psychopath med Toy dolls.

Jag köpte förresten Donnie Darko idag...för 49:-


11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dagens ungdom... tss tss. Annat var det när jag var ung. Vad har hänt med moralen undrar jag?

Om man tänker på ditt räkneexempel nyligen så vill jag inte tänka på hur mycket problem du skaffar dig själv. Rent matematiskt alltså.

19:32  
Anonymous Anonym said...

Inte prata skit om pudlarna,ajajaj :(
Pudlarna är för mig glad sommarmusik som man gladeligen trallar med i =)

Registret är brett även pudelrock måste få finnas ;)
och dom gör ju succe' när dom drar fram.
/jag Pudelfantast =)

08:25  
Blogger mumrik said...

christopher: Ja, vad är det egentligen som har hänt med moralen? Tycker nog att det är en ganska rolig situation...än så länge. :)) För precis som du nämner...enligt matematiken så lär jag få mer problem än jag vill ha. ;)

garbozita: Jopp! Här pratas det sheit om allt som är genomkommersialiserat och plastigt. Även sånt som andra tycker är bra...jag vet inte vad pudelrock är för nåt, men det låter inget vidare i mina öron. :))

08:17  
Anonymous Anonym said...

Min kompis som bott i London i några år var hemma hos oss i helgen och i morse käkade vi frulle vid tv:n. The Poodles är gäster på nyhetsmorgon varpå hon utbrister:
-Vad är det för Milli Vanilli kopior.

Donnie Darko är grym och här kostar den oxå 49 pix.

Tjenis.

11:15  
Anonymous Anonym said...

Thats ok mumrik,du goes Punk och jag goes Pudelrock =)
Steget däremellan är ju inte så jättelångt ;)
....och förresten har jag en Sid Vicious tröja,kanske ska fota den o lägga ut =)

11:16  
Anonymous Anonym said...

Om jag sagt att The Poodles är hårdrock så ber jag om ursäkt, jag håller med om att de inte platsar i den kategorin. Däremot rock. Pudelrock. Glitterrock. Eller för mig är det mest 80-talsrock. Härligt. Tycker jag.

Två tjejer på midsommarafton? Låter som en dröm för många män. Hoppas det inte resulterar i svartsjukedrama dem emellan :)

Snygg (!) bild förresten. Kul att du bytte. Värsta puddingen :)

/pendelilskan

11:36  
Blogger mumrik said...

malliz: Haha...var tvungen att söka på milli vanilli på wikipedia för att veta vad det var för nåt. Om man kan dra jämförelser mellan dem, så är det nog så att jag inte ens vill lyssna på poodles. :))

garbozita: jepp! Jag är punkare och kommer garanterat att vara det när jag sitter där på ljugarbänken vid 137 års ålder och känner att nu är det bra, nu har jag gjort mitt... :)

pendelilska: Du är förlåten...vare sig du har, eller inte har, sagt att poodles är hårdrock. :) Fast å andra sidan...varför skall du be om ursäkt? :)

Jepp...två tjejer...fast om det går så långt vet jag ju inte. Fast om man skall gå efter den matematiska formeln här nedan...så lär jag få massor av problem... :))

Krokig nos efter att knäckt näsan ett flertal gånger. Ett ärrat ansikte efter diverse små incidenter. Jag ser visserligen levande ut...men pudding... :))

12:05  
Anonymous Anonym said...

hehe . du måste vara listig som en räv ^^

19:05  
Blogger Unknown said...

Jag läste nånstans idag att Punkare ofta var mer välutbildade och hade bättre sociala nätverk än genomsnittet

*hmm var artikeln i Svd?*kollar snabbt

http://www.svd.se/dynamiskt/vetenskap/did_12980598.asp

läs och njut :)

10:46  
Blogger niinis said...

WOW...men nu måste jag fråga??? Jag trodde du var fullkomligen krokad??? Hur blidde det me de? Var tog hon vägen...eller lever ni i en öppen relation som det så modernt heter?!

Nä...många frågetecken..tror jag är dåligt uppdaterad! :)

13:11  
Anonymous Anonym said...

Joo, pudding är ordet :)
TREVLIG MIDSOMMAR /pendelilskan

14:16  

Skicka en kommentar

<< Home