måndag, juli 03, 2006

Semestersabotören

Ja, så var det semester igen. Aldrig annat än semester känns det som. Nej, allvarligt skämtat så är det alldeles för långt mellan semestrarna. Jag som aldrig kunnat ta ut all min semester fick lite bassning på jobbet över att jag hade 11 veckor att ta ut. Så jag fick väl ta och göra det då. 7 veckor tar jag ut och börjar jobba först v. 34.

Lördag morgon. Egentligen bara helg, men också den första dagen på semestern, även om den första egentliga dagen är idag. Men hur som helst. Lördag morgon och jag vaknar kl 04.13 och undrar varför klockan inte ringt. Inte så konstigt egentligen, då jag inte ställt den. Tar mig en dusch, eftersom man blivit så där vansinnigt svettig under natten. Sen frukost och en caffe latte ute på balkongen. Det är ju trots allt 21 grader kl 5 på morgonen. Vid halv sju tar jag en tur med hunden, för att gå till affären bl.a. De har ju sommartider och då öppnar ICA sju på morgonen. Bra för oss bofasta, slippa de värsta köerna under dagen. Stannar till vid ett fik och tar en caffe macchiato. Pratar lite med en jag känner, som skulle ut på sjön med familjen. Han skulle bara bunkra upp lite färskt bröd.

Går hem med hunden som nu visar tydliga tecken på att få värmeslag. Så det blir en sval dusch under 20 minuter så att han kommer ner i temperatur, sen får han lägga sig under trappan där det är som svalast. Jag tar en egen promenad i rask takt. Dels för att få lite motion, dels för att få lite färg...men mest av allt så skulle jag till bolaget och köpa hem lite vin. Nu tog jag inte närmsta vägen, eftersom jag ville röra på mig också. När jag kommit ca. 5 km hemifrån så gör jag det. Det som jag borde ha kunna förutspå skulle hända. Jag trampar snett.

Nu brukar jag göra saker rejält och detta var inget undantag. Trampade så snett att jag troligen borde sett min egen skosula om jag tittat neråt. Nu är jag inte bara sån att jag gör saker rejält, jag är envis också. Så vad gör jag? Naturligtvis, trotsande smärtan som får det att skimra rött framför ögonen fortsätter jag i sakta och haltande mak mot systemet. Jag kommer dit, bara för att konstera att det vinet jag skulle köpa, var slut. Fick beställa och ta ett annat som inte är lika gott. Nu tyckte jag att foten var lite bättre, även om det kändes ett lätt krasande i foten när jag gick. Tänkte att jag lika gärna kunde halta in på vårdcentralen eftersom jag ändå passerade den på vägen hem.

En snabb röntgen senare. Jag har en spricka i ankeln och skall hoppa på kryckor säger de. No fuckin' way... Så ont gör det inte. Mitt vanliga dilemma...jag skadar mig eller blir ordentligt sjuk under semestern...

Dagens låt är Shit happens med Dayglo abortions.


9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej!!! Du skojar... Nu tycker jag lite synd om dig! Men nu kan du ju vara sjuksriven o spara semesterdagarna... Du får ligga i hängmattan, om du har någon.

23:00  
Anonymous Anonym said...

Sju veckors semester later riktigt skont. Hoppas du far jattefint vader hela tiden.

00:32  
Blogger Unknown said...

Låter precis som jag....Men jag har sparat en massa semester på det sättet :)

07:20  
Anonymous Anonym said...

Nämen va fan! Vilken jädra otur hörru... men hoppas foten läker snabbt och att du kan njuta av den resterande semestern!!

Ta en pissljummen virre, sätt dig på balkongen och NJUT av semestern!

Skål /pendelilskan

15:49  
Anonymous Anonym said...

Aj aj, taskigt. Hoppas vinet dövar smärtan...

19:40  
Blogger Unknown said...

Nu tar jag semester...

STOR KRAM och ta det försiktigt :)

10:26  
Blogger mumrik said...

micke: Men vad är vi för ena olycksfåglar...eller veklingar? ;) Äsch, man överlever det mesta och skulle man inte överleva...spelar det ju ingen roll ändå. :))

alis: Äsch...inget synd om mig inte och jag lovar...jag kan inte vara still. Igår var jag och barn i GBG för en exkursion i närområdet. Det sker inte så ofta måste jag erkänna. :)

flingan: Allt som har nån form av rolighetsfaktor i sig är livsfarligt. :)

malliz: Det känns overkligt...men långsamt sjunker det in i medvetandet. Hoppas på bra väder hela tiden och för mig är allt väder bra... :)

vilding: Har ju aldrig plockat ut en massa semester och jag orkar inte bråka med detta nu...så jag låter semestern snurra på och nu gör det ju inte så ont längre. :)

pendelilskan: Snart är det värsta överståndet. Åtminstone så uthärdar jag smärtan och kan jag bara gå, så är jag nöjd. :) Får man byta ut whiskyn mot en grappa?

christopher: vin, grappa och en och annan öl dövar det mesta... ;)

vilding: Gôtt mos! Du får ha det riktigt härligt nu och akta fötterna... ;)

15:51  
Anonymous Anonym said...

Trist =( Inget vidare att hoppa på kryckor i 25-30 graders värme.

En spricka,du kan ju alltid linda foten med elastisk binda så den får extra stöd.

Krya på dig nu och ring nån av dina midsommardamer ;) så kan dom få serva dig lite där i hängmattan :)
Du e ju suuuuk ju ;)

08:15  
Anonymous Anonym said...

Men fy vad trist, vilken hemsk otur. Krya på dig. :)

09:37  

Skicka en kommentar

<< Home