tisdag, juni 27, 2006

Sooooooon...

Idag lämnade jag in ansökan...om semester. Nu är jag snudd på ökänd för mina sena ansökningar och annat som skall in. Semestern kommer att påbörjas på måndag. I år var jag ute i god tid. Vanligtvis så brukar jag lämna in på torsdag, fredag innan jag skall ha semester. Nu var det ju bara tisdag. Skall ta ut några veckor i år för en gångs skull. Kommer inte att vara tillbaks i saltgruvan förrän den 21 Augusti. Sju härliga veckor semester väntar mig.

Fast då uppstår ett problem genast. Vad skall jag hitta på för att fylla ut så mycket ledig tid på? Ok, några saker som jag skall ha tid med har jag redan bokat in. Så helt sysslolös lär jag inte bli. Har även insett att jag för en gångs skull skall försöka vårda mina vänner och faktiskt umgås en del med dem nu när jag är ledig. Annars så lär det väl bli lite nattliv och oredligt beteende här i hemtrakterna. Man åker inte gärna härifrån nu när alla kommer hit för semester. Helt plötsligt vaknar ju allt till liv här.

Dagens låt är Funland at the beach med Dead Kennedys.


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppas att du har fått det muntligt bekräftat!
Hur gick det på Mids.afton?

23:23  
Anonymous Anonym said...

Det är det jag saknar mest med att jobba. Semester. Och att ha pengar att bränna på semestern såklart :/

23:48  

Skicka en kommentar

<< Home