lördag, juli 01, 2006

Hardcore hooligan...

Jag har blivit förnedrad. En solig och skön morgon som idag. Jag var ute med hunden och tog en rätt stor runda. Mötte en del folk på vägen. Men då stötte jag på dem. En hel flock med rovdjurslystna tjejer. Jag har aldrig varit med om nåt mer skrämmande. De visslade efter mig och kom med skamliga förslag. Där gick lilla jag och var skräckslagen för att de skulle göra slag i saken och gå till handgripligheter.

Jag vart djupt chockerad och hade nära till tårar. Sen tänkte jag att. Nej! De skall inte lyckas knäcka mig, jag är stark. På den resterande promenaden hem funderade jag en hel del. Det snackas en massa om jämlikhet och feminism. Vad är egentligen den manliga motsvarigheten till feminism? Eftersom det heter att en kvinna är feminim och en man är helt enkelt manlig. En kvinna kan dessutom vara manlig i sitt sätt. Liksom en man kan vara feminim i sitt sätt. Och eftersom det heter feminist, så borde det väl i mitt fall heta manligist?

Till en början så låter det bra. Fast om man låter starta upp ett litet uns av hjärnan, inser man att manligist inte alls låter bra. Dela på ordet så ser ni direkt. Man och ligist. Enligt många så är det synonymt redan. Vilket antagligen stämmer in, eller åtminstone stämde in på mig innan jag växte upp och blev förståndig. Fast i och med det påståendet så kom vi till en annan frågeställning. När skall jag visa mig förståndig? Vilket kastar tillbaks påståendet i ansiktet på mig och klart konstaterar att jag tydligen fortfarande är en ligist. En man ligist.

Om ni tycker att jag låter förvirrad och en aning snurrig? Så har ni helt rätt. Kan bara skylla detta på alla snygga tjejer som jag träffade på när jag var ute med hunden...

Dagens låt är Is that my blood or hers med KillWhitneyDead.


3 Comments:

Blogger mumrik said...

Nu blir jag ännu mer förvirrad... :)

Ett så typiskt feminint drag...att förstöra en bra teori med logik... ;)

Sol...sol...sol...gooone...

12:03  
Anonymous Anonym said...

Stackare, det måste kännas jobbigt för dig nu. Hoppas att du kan leva med skammen... :)

12:42  
Anonymous Anonym said...

Ja..se dagens ungdom... ingen respekt för de äldre.
De var väl på väg till ikea.

10:56  

Skicka en kommentar

<< Home