tisdag, juni 13, 2006

Evolution?

Idag har man tillbringat den större delen av dagen på sjukhus. Äldste tösen skulle ta en kortisonspruta i knät. Nu bär det sig inte bättre än att staden som sjukhuset ligger i, är nog svenska mästare i farthinder och vägbulor. Varför finns alla dessa farthinder i tid och otid. Jag hade kanske inte klagat så mycket om de varit vettigt byggda. Men när de är så kantigt byggda så att yrkeschaufförerna får skador pga dem. Ja, då är det väl nåt allvarligt fel?

Sen dök en tanke upp i huvudet på mig angående det här. Här har människan kämpat och slitit i tusentals år för att kunna bygga jämna och fina vägar. Då uppfinner vi vägbulan...

Dagens låt är Pigvalley beach med Sator.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här i stan fick busschaffisarna kotförskjutningar i ryggen och bulorna togs bort. Otroligt att folk ska få men för livet för att folk ska fatta att det från början var en skitidé.

Hoppas lillkickan klarade av sprutan bättre än jag gjorde när jag var liten. Grämde mig flera veckor innan.

17:09  
Anonymous Anonym said...

Saker man måste leva med antar jag, vägbulor, en symbol för det moderna samhället. Men det finns ju en del bra saker med dem, de räddar barn och förstör framtunga, dyra bilar...

23:16  
Blogger mumrik said...

malliz: Det är väl nåt liknande i det här fallet också, men bulorna är inte borttagna. Och det var 6:e gången hon fick en sån här spruta på 3 år, så hon har börjat vänja sig. :))

flingan: Eller sadister...

christopher: Jag säger inget om vägbulor utanför skolor och bostadsområden. Men när de börjar dyka upp på vägar där det inte finns ett hus i närheten, utan bara en ren fin väg, då börjar jag protestera.

08:46  
Blogger Unknown said...

Mera vägbulor....Speciellt på gångvägen precis framför vår altan på framsidan....Jag försöker hitta på nåt riktigt jäkla elakt som drabbar mopedisterna....

13:10  
Anonymous Anonym said...

Fartbulor , ett jävla otyg... Göteborg måste ha världsrekord i dessa tingestar, Härkeshultsvägen i Landvetter ligger inte lång efter med sju gupp och fyra rondeller, på 900 meter!

20:31  

Skicka en kommentar

<< Home