lördag, maj 27, 2006

Suck å stön

Råkade trilla förbi aftonbladets blog. Anledningen var att jag såg nån blänkare om 'succé'. Jag blev så deprimerad när jag läste igenom ett 20-tal bloggar. Om detta räknas som succé, så börjar jag förstå kvällstidningsjournalistiken. Ni vet alla chocker och attacker med valfritt prefix som de alltid skriver om. I stora drag, så babblas det nästan uteslutande om artiklar som redan finns i tidningen. Och är det inte det, så är det om orättvisor. Det verkar vara speciellt synd om en del, speciellt den som skrivit. Att livet inte verkade bli vad man hade förväntat sig. Man blev inte den där vackra fotomodellen eller proffs i nån idrottsgren.

Så när jag ledsnade på detta, hoppade jag in på humoristiska bloggar på samma ställe. Öhh...visst kan det vara roligt med roliga historier och sånt, men att klippa och klistra från andra ställen på nätet...

Nope! Tills det dyker upp nåt intressant där, eller expressen för den delen...så håller jag mig till de 'portaler' där man oftare stöter på kvalitét. Så, nu har jag varit ärlig nog för idag...

Dagens låt är If it ain't Johnny Cash, i't ain't country med KillWhitneyDead. Med en liten syftning till Christophers hemska påstående om att riktiga män lyssnar på country...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm, mitt "hemska" påstående. Men sanningen svider ju ibland. Lyssna bara på a boy named Sue med Cash, där hör man hur man blir en riktig man :)

12:52  
Blogger mumrik said...

Jag har nog hört allt med mr. Cash. Är uppfödd sen innan jag ploppade ut med honom i öronen. Min pappa tyckte att han var bra och inte lika mesig och 'välkammad' som Elvis Presley. Jag har nog dessutom de flesta skivorna i original LP format. Samt ett gäng EP (vem minns det skojiga formatet?) och singlar.

A boy named Sue är ju ett typiskt amerikanskt tillvägagångssätt när man skall bli 'man'. Kan man slåss, så är man en riktig man...öhh...jag tror nog att både du och jag sett tillräckligt av den sidan av den sk manligheten. :)

14:05  
Anonymous Anonym said...

Börjar med att välkomna dig tillbaka dels till bloggandet samt hem till bästkusten då förståss =)

Infödd stooockhoooolmare jag e från sööööders höjdeeer beklagar jag din vistelse i huvudstaden.
Du skulle haft en bra guide och hade jag bara vetat så hade jag fiskat fram en mycket bra sådan enkom för dig.

Du hade inte så stort med tid och med en hel drööös ungar i släptåg under regntunga skyar så kan man förstå att helhetsintrycket inte blev vad det borde.
Begränsat om man säger...

Säg till nästa gång så ska du få se en bättre sida av stan än bara skansen och vandrarhemmet =/

17:11  
Anonymous Anonym said...

Har du sett filmen Walk the line? Hade läst en del om hans missbrukande men inget om hans barndom. Helt OK för att vara Hollywood även om jag inte vet hur korrekt den är. Han verkar ju inte stått på en helt stabil grund.

18:56  

Skicka en kommentar

<< Home