torsdag, maj 18, 2006

Redo...nästan åtminstone...

Nu har jag lämnat bort vovven till hundvakterna och håller sakteligen på att packa klart inför helgen. I morgon bitti så sätter man sig på bussen till helvetet. Ja, jag har fått reda på från säker källa att det är helvetet vi är på väg till. Nu kan det vara en något färgad åsikt från min källa. Men vad bryr jag mig om det? Jag tar genast denna åsikt till mitt hjärta och avskyr allt vad jag orkar jag också.

Enligt planerna så skall vi tydligen till gröna lund i morgon kväll. Jippii säger jag bara. Det skall regna hela dagen och kvällen. Typiskt tokholmsväder misstänker jag. Antagligen kommer solen att skina här hemma hela helgen. Skitsamma! Bara tösen blir glad över att hennes trötta pappa är med, så står jag ut med det mesta faktiskt. Ja, t.o.m en resa till tokholm som ni märker.

Nu har jag tillbringat en hel del tid i tokholm å jobbets vägnar. Jobbade som konsult en period i mitt liv. Inget jag är stolt över, men så ligger det faktiskt till. Var mer eller mindre bofast ett tag i Råcksta, det var där vattenfall hade sitt kontor och i Kista för där hade IBM placerat en stordator som jag arbetade mot. En tragisk och hemsk tid, speciellt de månader som jag tillbringade i Kista i en hemsk lägenhet som kryllade av kackerlackor. Något bättre var det i Råcksta, för då fick jag faktiskt bo i en lägenhet som låg precis i vägen för Bromma flygplats. Man inser att en väckarklocka kan upplevas som rätt vilsam när man vackan av att en startande SAAB 340 drar förbi. Men det var ändå att föredra framför kackerlackorna.

På lördagen, skall tösen blåsa liv i folk ute på Skansen, nu är hon knappast ensam, men det är strunt samma. Och senare på eftermiddagen, så drar vi vidare till Åland. Vad skönt det är med en stilla båttur när det regnar och är grått. Det tråkiga med den här resan är att jag tror inte det är tillåtet att dricka nån alkohol. Nu har jag inga problem med att bara ta en öl till maten eller så och absolut inget mer, men inte ens det lär vara tillåtet. Men jag får väl försöka klara av det ändå. Även om jag är lite orolig, eftersom flera av de vuxna har gjort förfrågningar kring om det går att se melodifestivalen. Jag både hoppas och tror att det inte går att lösa, även om det säkerligen kommer att innebära en hel del gnäll från dessa personer.

Det blir ingen dagens låt idag. I stället så får ni en skiva att lyssna till under helgen. Skivan är Streetcore med Joe Strummer & Mescaleros . Detta blev den gode Strummers sista skiva innan hans hjärta gav upp i studion i sitt hem den 22:e December 2002.

ps.
Just det ja...tösen skall tydligen spela nångång mellan 11.00 och 11.45 och troligen är det 11.30 som är den tid som gäller...men allt vi vet är att det är på Skansen...
ds.


5 Comments:

Blogger Unknown said...

Och du kommer ju träffa oss på Skansen Eller är det de du syftar på när du menar helvetet? *S*

Vi är där nånstans :)

Jag vet ju hur du ser ut så kommer det nån okänd brud och rycker dej i mohikanen så är det bara jag alt Flingan :)

07:07  
Anonymous Anonym said...

Precis, du har ju date med några trevliga tjejer också. Så illa låter det inte. Och Lori är med i schlagerfestivalen. Ha en trevlig helg :)

08:14  
Blogger Onesama said...

Mohikanen hade väl blivit kapad? *muttrar argt om elaka flickvänner*

Men du om det är Helvetet du ska till så ska du ju hem till mig. :) Jag vet inte om jag har plats för fler folk hemma för tillfället. Men det vore ju en bra hämnd på Mannen att släpa hem en hel barnorkester med föräldrar för att kontra hans kusininvasion.

Schlagerfestivalen...Ja vad kan man säga. Jag vet inte hur jag minns detta men som Lena PH sjöng "Det gör ont" och hon om någon borde väl veta.

08:34  
Anonymous Anonym said...

Är inte helst stolt att komma från Tjockhult, i alla fall halva jag. Jag är född där och bodde några år i Rinkeby, eller vad det Hässelby. Eller kanske Tensta Hmmm.... Jag minns inte.

Undrar varför. Jo, just det. Jag var tre år. Det förklarar saken. Tack och lov tog några Skaraborgare hand om mig och jag slapp bli ett förortsslödder.

Nu är jag en odräglig trettioåring i för stora skor istället.

14:23  
Anonymous Anonym said...

Helt stolt ska det stå. Fan vad bråttom jag har. Fingersättningen brukar vara bra.

14:24  

Skicka en kommentar

<< Home