onsdag, maj 17, 2006

På bästkusten inget nytt...

Idag har det inte hänt nånting. Om man bortser från att jag vaknade till med ett ryck på bussen i morse. Inte nog med det, jag tyckte att jag hade åkt för långt och tryckte på stoppknappen och hoppade av. När jag står där och ser bussen glida iväg och medvetandet sakta återkommer till mig. Inser jag två saker. Jag vet inte var jag är nånstans och, jag glömde väskan med dator och mobil på bussen som jag just nu såg åka iväg. Det andra som jag insåg var att jag tydligen hade hoppat av på helt fel ställe, eftersom jag skall hoppa av på ändhållplatsen. Nu hade jag tur och lyckades stanna en snäll bilist, som skulle åka nästan ända dit jag skulle. Så han skjutsade mig till busstationen. Där stod jag när bussen gled in.

Tänkte att jag lite enkelt skulle glida på bussen och ta min väska, men den var det redan nån som tagit hand om. Jäkla skolungar. Han försökte sig på att det var hans väska och att han inte visste vad jag pratade om, men när jag tryckte upp honom mot väggen och bad honom vänligt, fast det var det nog inte alls det, att släppa väskan om han var rädd om livet. Så gjorde han det. Jag kollade snabbt av att telefoner och dator fanns kvar. Sen gav jag killen en elak blick och drog iväg till jobbet.

Måste nog försöka vara lite mer 'vaken' när jag sitter på bussen. Kan aldrig sluta bra det här.

Dagens låt är Midt I En Drøm med Jokke & Valentinerne. Allt för att hylla norrbaggarna på deras grunnlovsdag.

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Som sagt..börjat fundera på att börja bila igen??

12:50  
Blogger Onesama said...

Var det inte du som skulle spara en hel drös pengar på att komunala dig? Låter som att det kan bli dyrt för dig om du ska hålla på och lämna dyra saker efter dig i bussen och hoppa av vid fel hållplats.

Är det bussresan som är så tröttsam eller är det den nya flickvännen som tar all din energi? (Är hon officiellt flickvän än?) ;)

13:41  
Anonymous Anonym said...

Dina bussresor börjar bli en riktigt spännande följetång. Börja inte bila igen :)

14:03  
Blogger mumrik said...

vilding: Näe...det är väl inget kul? :))

flingan: Rätt händelselöst var det ju.

onesama: Nu är det ju jobbets telefoner och dator, så jag drabbas inte ekonomiskt. :)) Varken eller. Jag tror på allvar att jag är allergisk mot kollektiva färdmedel, eftersom jag somnar direkt jag bara hamnar på ett sånt. Och jag vet inte om hon är officiell än...näe...det är hon inte riktigt än. Har ju inte träffat hennes familj än och hon har bara träffat mina barn. Fast det beror ju på att de har varit med till jobbet. De vet inget, eller åtminstone så sägher de inget om det. :)

14:03  
Blogger mumrik said...

christopher: Jag är nog i ett sånt där tillvänjningsskede och därav alla små saker som ställer till det emellanåt. Jag är inte direkt van vid bussar och tåg. :)

14:05  

Skicka en kommentar

<< Home