onsdag, maj 10, 2006

Abbans då...som du beter dig...

Idag på hemvägen så gjorde jag det. Efter att levt i snart 40 år och därmed borde veta hur man beter sig som en äkta svensk. Gjorde jag ett otroligt klumpigt misstag på min väg hem från jobbet. Egentligen så får jag väl skylla på vädret och musiken. Jag borde även skylla på maten som fick mig i stämning. Nu låter detta lite suspekt misstänker jag, men med stämning så menar jag inte det som ni sitter och tänker på just nu, utan nåt helt annat. Nämligen trötthet. Och ni som tänkte på det där som ni inte vill erkänna att ni tänkte på, sitt inte här och läs, gå och gör det i stället.

Just det ja. Vad var det för styggelse jag lyckades utföra idag på vägen hem. Måste ju ta det från början. Tänk er in i att ni sitter på en solvarm buss, det fläktar litet smått från den där lilla ventilen ovanför skallen. Du har härlig musik i öronen, ögonen sluts och du slumrar till. Inte somnar alltså, utan bara småslumrar. Tänker på nåt skönt och väldigt härligt, i mitt fall var det mat jag tänkte på av alla saker. Om man ändå haft en härligare dröm, inkluderad 3 nakna flickor, en tub räkost och...fast det skulle vi inte gå in på här och nu. Möjligen vid ett annat tillfälle. Hur som helst, så drar min nyfunna favoritlåt igång och i min slummer så inser jag inte var jag befinner mig och börjar sjunga med. Efter halva låten så knackar nån på min axel och frågar om jag inte kan sjunga lite tystare?

Vadå? Sjunga? Jag? Sjöng jag? Lite pinigt blev det. Men eftersom jag egentligen inte bryr mig, så struntade jag i alla blickar, för det var många som tittade på mig. Både surt och roat. Mest roat tror jag. När jag hoppar av bussen så var jag bara tvungen att säga att nästa konsert är i morron vid samma tid och samma buss. Jag möttes av spridda applåder från småbarnen längst bak i bussen. Är det en karriär att satsa på, bussångare?

Så idag är ju dagens låt självklar, även om det råkar bli ytterligare en låt med Sator. Låten som kanske blev startskottet för en kometkarriär är No! från senaset plattan.


15 Comments:

Blogger Unknown said...

*skratt*

Så gör jag med..fast jag är värre...jag tar även små danssteg...

18:42  
Blogger mumrik said...

Gott att man ligger lite i lä då. :) Fast eftersom det är så trångt med benutrymme i sätena, så inbjuder det knappast till dans. :))

19:11  
Anonymous Anonym said...

Jag applåderar också, synd att du inte kan höra det :)

20:17  
Blogger niinis said...

WOW... guuu så underhållande! Jag skulle njuta i fulla drag om jag hamnade brevid en "ovetandeattjagjustidettanurycktsmedochsjungerhögt" människa!

Haha...gött!

Bara hoppas man hinner få igång videon på mobilen! Tänk vilken utpressningsmetodik jag skulle kunna utföra...

07:41  
Blogger mumrik said...

christopher: Jag bugar djupt och harklar min grappahesa stämma. :))

niinis: Du har helt klart aldrig hört mig sjunga. Njuta, samtidigt som jag sjunger. Det är två saker som aldrig riktigt gått ihop. :) Fast jag skulle aldrig kunna utpressas, för jag skäms aldrig för nåt jag gör eller har gjort. Inte många sekundrar i alla fall. :)

08:34  
Blogger Onesama said...

Som tur är åker jag bil och kan sjunga med hur högt, och falskt, jag vill. Jag är nog en sån som sjunger hellre än bra. ;)

09:20  
Blogger niinis said...

Den enda anledningen till varför jag skulle njuta var att nån annan än jag ger sig här i musikens värld, jag skulle skratta högt inombords när jag såg alla kluriga blickar på dig! Kanske skulle försöka klappa takten o få med resten av bussen för att krydda det lite extra....

10:48  
Blogger niinis said...

Ger sig HÄN o inget annat....

10:48  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar bara mima men folk glor ändå. Kan tänka mig att du fick uppmärksamhet.

Har nu lyssnat på Sator och det är fanimej bra. Fastnade direkt för låten "Anglina and sister Ray". Så här beskriver de själva låten:

Citat:
Not like anything we've ever done before. Something like The Ramones meets The Pixies. Maybe it will become our biggest hit?

Svinbra.

Helt enkelt.

12:50  
Anonymous Anonym said...

Ok, jag börjar känna mig manad att köpa skivan nu...

13:21  
Blogger mumrik said...

onesama: Nackdelen med att sjunga i bilen tycker jag framgår av min lilla text. Inget roligt att skriva om helt enkelt. :)

niinis: Ahaaa...alltså en som är tokigare än den som sjunger alltså. För jag kunde åtminstone skylla på att jag befann mig i landet mellan sömn och verklighet. :))

malliz: O ja och det blev allt några igenkännande blickar och leenden i morse när jag hoppade på bussen.

Jag började ju sjunga på låten No! och deras beskrivning till den låten är fin. :) "Someone said that we had too many negative songs so here's our negative side taken to the extremes. Say no to everything! Working title was AC/DC. No further comments."

13:43  
Blogger mumrik said...

Christopher: Det tycker jag låter som en bra tanke. Du lär knappast bli missnöjd.

13:46  
Blogger Unknown said...

Trevlig helg pårej...

Undvik bussar och skateboards

Nu SKA vi träffa dej på skansen nästa helg så nån gipsvagga vill vi inte veta av.....

14:26  
Blogger mumrik said...

flingan: Nog var det spontant alltid, det var ju t.o.m helt omedvetet i sömnen. :) Har du frågat chefen om han skulle ha nåt emot det?

micke: Sviskonpudding har jag aldrig prövat, men det lät intressant... :))

vilding: Desamma på dig också... Bussar lär bli svåra att undvika, då det är mitt transportmedel just nu. Men får försöka hålla mig på benen när jag kliver av dem om inte annat. Sen får det minsann hända nåt riktigt allarligt för att jag skall missa nästa helg. Tösen skulle bli ledsen annars.

14:43  
Blogger RedAngel said...

mohahaha...eh, kan erkänna mig skyldig till sånna brott...mighty pinsamt ibland...man kan ju inte låta bli om det e en bra låt

har hört andra oxå...det låter fan inte hett att mummelsjunga, men star för en stund...why not (*S*varför får JAG inga applåder?!)

23:40  

Skicka en kommentar

<< Home