lördag, maj 06, 2006

99 kanaler och inget sänds

Satt här på morgonen och tittade på Metros TV sidor. Det har dykt upp en ny kanal, Mobil TV. Då slog det mig att jag tappat lite mark den sista tiden. Nu skall vi se på TV i mobiltelefonen. Vi skall titta på inspelade TV program på våra små mobila apparater, ipodar och liknande som klarar av sånt. Vi skall alltså inte ha en enda stund fri från medieskvalet som ändå sköljer över oss så fort vi satt oss till ro. Hemma hos folk, så står oftast TV:n i centrum. Det är dagens brasa. Där samlas vi om kvällen för att berätta om vad vi gjort under dagens vedermödor. Där kan vi gotta oss intill varandra och känna närheten hos de man har kärast.

Eller nej, vänta lite...
- Det går Lost på fyran...
- Men vad f*n, jag vill ju se Invasion...
- Jag bara skall se Gilmore girls...sen får ni säga vad ni vill...
- Jag skriker om jag inte får se Prison break...
- Aarrrrggggghhhh...

Så var det med det lugnet och att ens bara fundera på att prata med varandra under kvällen kan man helt glömma. Så varför skall vi prompt ha TV tillgängligt var vi än går? Är det samma som med telefonen? Det finns folk idag som på fullaste allvar inte förstår hur de klarade sin vardag förr, utan mobiltelefonen. Det är inte mer än ca. 10 år tillbaks, då var det inte lika vanligt med mobiltelefoner. Kommer vi att se samma utveckling när det gäller TV? För skall det tittas på en massa idiotiska dokusåpor dygnet runt. Ja, då är man snart hjärntvättad och ett lydigt redskap för vem som helst.

Jag blir så trött...så nu tar jag min hund och går ut i solen.

Dagens låt är Stand up and fight med Raised fist.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det finns en knapp som det står off på...;) Du är vuxen, du får välja själv...

15:24  
Anonymous Anonym said...

Ja man kan bli galen för mindre,,,den där reklamen med tonårstjejjen på tåget som pratar i mobilen är verkligen INTE långt från verkligheten,jag blir galen av allt blip bloppande från mobiler,spel och tjatter i telefon samt dom som lyssnar så högt så man inte kan höra sin egen musik i sina egan lurar...suck och här hemma lyckas min man ALLTID slå på Tv n och jag fattar inte varför den står på och mal om ingen tittar...
Ibland är det så skönt med tystnaden....

16:08  
Anonymous Anonym said...

Satt faktiskt och funderade på detta själv häromdagen. Funderar på ett test att avdigitalisera min tillvaro för att se hur det känns. Börja med att glömma mobiltelefonen med avsikt när man åker in till stan o.s.v. Läsa e-mail en gång i månaden kanske? Undrar hur snabbt gemene man skulle bli tokig?

13:09  
Anonymous Anonym said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

04:54  
Anonymous Anonym said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

05:20  

Skicka en kommentar

<< Home