onsdag, maj 17, 2006

Utmaningar...

Läste lite om kustrodderskan och blev lite sugen på att göra nåt liknande. Nu är jag full av upptåg och knasiga idéer själv, så där lider jag ingen brist. En del är mer eller mindre spektakulära. Nästa vår, skall jag och min svåger springa göteborgsvarvet. Nu låter kanske inte detta som nåt speciellt, men både han och jag är speciella, så det går ju inte bara att springa. Nej, vi har beslutat oss att ta med en egen vätskestation. Vi skall bära med oss en back öl mellan oss och springa varvet. Om det behövs, så skall vi ha en egen funktionär längs vägen, som kan fylla på vid eventuellt behov. Det är ju ändå bara 20 flaskor i en back. :)

Sen så har jag nästan övertalat honom om att ta en skidtur tvärs över Grönland nån sommar. Och så är jag väldigt sugen på att bestiga Vinson Massif på Antarktis. Fast med de priser som man får ge för att ens ta sig dit, så lär det förbli en önskedröm. Det är visserligen det högsta berget där men ändå så är det bara 4892 meter högt.

Så dumheter kan jag hitta på själv...


Förresten, vilken livstil har du? Kolla in här på den här länken...livsstil

9 Comments:

Blogger Unknown said...

*jäklar i min lilla låda*


**************************
Pensionärer
Välutbildade
Änka/Änkling eller frånskild
Hög- och medelinkomsttagare med sparkapital
Bostadsrätt i storstadsförort/medelstor stad
Samhällsintresserade
Borgerliga värderingar

Hmm satte jag verkligen rätt postnummer?

15:52  
Anonymous Anonym said...

He he, känner igen detta. Vi använde oss av detta när jag jobbade på tidning och vi skickade olika erbjudanden beroende på var folk bodde. Det funkar bara sådär kan jag säga. Här är mitt nuvarande:

Medelålders (jag är 34))
Yrkesutbildade (Nej)
Ensamstående föräldrar (Nej)
Medelinkomsttagare (Tja)
Större ny hyresrätt i medelstora städer (Stämmer)
Barnorienterade (jo..)
Förändringsbenägna kollektivister (Tja, frugan är ju politiker)

Jag kan tänka mig att vara funktionär förresten :)

16:38  
Anonymous Anonym said...

Jag har gått från det här:
Unga (ja)
Relativt välutbildade (ja)
Singlar (nej)
Medelinkomsttagare (lite över tom)
Hyresrätt i medelstor stad (ja)
Sportintresserade med hög nöjeskonsumtion (inte direkt)
Förändringsbenägna individualister (ja)


Till det här:
Pensionärer (inte direkt)
Yrkesutbildade (nej)
Änka/Änkling eller frånskild (nej)
Låg- och medelinkomsttagare (nej)
Hyressrätt i små- och medelstora städer (ja)
Morgon- och kvällsstidningsläsande
traditionalist och kollektivist (absolut inte)

Flytten från en stor mellansvenks stad till en liten. Skillnaden är som du ser enorm. Vad fan gör jag här???

17:36  
Anonymous Anonym said...

Det enda som stämde var att jag är... eller sambo.
Konstigt att jag börjar tycka att ett annat område kanske vore trevligt...

23:18  
Anonymous Anonym said...

Du tror väl inte på riktigt att jag menar allvar med räkmackor och Cola.

Eurovision är värre än döden. (tror jag)

Dessutom hatar jag räkmackor. Tekakor. Usch.

00:46  
Blogger niinis said...

Jag fick ungefär som Cian... hmmm, låter uppmuntrande. Vilket uppmuntrande test.... man kan tro att man bor i Tjernobyl på 80 talet! Hmrf... :)

07:24  
Blogger mumrik said...

Går ni dessutom in och kollar den PDF filen som finns, så får ni bild på och en översikt på det typiska området och den typiska personen. :))

07:53  
Blogger Onesama said...

Jag sitter i ett renodlat industriområde på jobbet, nåja det finns en camping ner mot havet. Men inget residentiellt område så att säga. Jag fick upp det här resultatet och jag ställer mig väldigt tveksam till det.

Typ C06 Minglande singlar

Utmärkande drag

Unga
Relativt välutbildade
Singlar
Medelinkomsttagare
Hyresrätt i medelstor stad
Sportintresserade med hög nöjeskonsumtion
Förändringsbenägna individualister

10:10  
Blogger mumrik said...

Där jag bor, så stämmer det rätt illa också. Enligt den skall det vara en massa pensionärer och yrkesarbetare i hyresrätter. Här är det en massa egnaföretagare och nästan uteslutande friliggande villor. Jag tillhör ett undantag som bor i hyresrätt. Även om det ser ut som ett radhus. :)

10:13  

Skicka en kommentar

<< Home