tisdag, maj 09, 2006

Kanske borde lyssna på suicidal tendencies?

Skrev i söndags om mina enträgna försök att ta livet av mig med hjälp av en skateboard. Idag har jag prövat två andra sätt. Fast om man skall vara nogrann, så prövade jag bara det ena, det andra blev jag stoppad från att testa. Fast det hade nog lyckats. När man är trött och nyss vaken efter en nästan 2 timmar lång busstur. Man stapplar fram i ett töcken och musiken dånar ut den senaste Sator i lurarna. Inte konstigt att man inte riktigt ser var man går, eller hur. Vet att det är ett rödljusstyrt övergångsställe. Men det har alltid varit grönt när jag kommer på morgonen, det var det inte idag. Känner bara att nån greppar tag i mig bakifrån och sliter till. Två steg till och jag hade sett ut som en sån där stor fet insekt i grillen på en buss.

Nu tycks det vara en sån där dag idag. En sån då allt bara är helt fel. När jag tidigt i morse skulle byta buss, missade jag trappsteget och trillade således ut ur bussen. Det är nog tur att jag är rätt vältränad och tänker snabbt. Huvudsaken var väl att jag inte tog emot med händerna, för då hade nog handlederna rykt. Nu gjorde jag bara ett enkelt framåtfall och kom upp på fötter igen. Fast eftersom jag hade ryggsäck på, med dator i, blev jag tvungen att rulla runt på ena sidan. Naturligtvis den sida som jag skrapade upp i söndags. Kan vara noterbart att rulla över ett stort skrapsår på axel/arm/skuldra gör obetydligt mindre ont än att få en 6 tumsspik genom foten.

Naturligtvis så ser man sig snabbt omkring. Var det nån som lade märke till det? Ehh...duh...Bussen var ju för f*n fullsatt, klart att folk lade märke till det. Några tittade och var på väg fram, men jag slet upp väskan och gjorde en snabb titt på datorn, den såg hel ut. Ner med den igen och sen snabbt iväg. Nu låter det inte så farligt och det var det väl inte heller, jag överlevde ju. Men om man har åkt en av dagens express/turistbussar, så vet man hur brant trappan är i den bakre utgången. Men, jag överlevde det också. Så idag skall jag sitta still på min stol och hoppas att jag överlever hemfärden, fast då åker jag tåg halva sträckan. Då kan väl ändå inget hända?

Dagens låt är Escape from Pigvalley beach med Sator.


14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ajaj,du lever farligt....
håll dig i stillhet till tåget går och se upp med vart du sätter fötterna ;)

13:02  
Anonymous Anonym said...

Det känns som jag lever rena pensionärslivet jämfört med dig :)

14:05  
Blogger niinis said...

Jaa, allvarligt. Mission impossible 3 kan dra. En hjälm med kamera på dig ett par dagar och vi har en ny storsäljande actionrulle!

15:24  
Anonymous Anonym said...

Förlåt, jag kan inte låta bli att skratta! Det verkar helt livsfarligt att släppa dig lös...

19:08  
Blogger mumrik said...

garbozita: Inga oroligheter, eller stunts skedde på hemresan. Då var jag mitt vanliga lugna jag. Dvs...jag sov mest hela tiden.

christopher: Tja...om man räknar olyckstillbud som en spännande krydda här i livet...så ja. :)

niinis: Det där med kamera har jag prövat några gånger. Dels på cykeln när man kört på bana och även landsväg nångång. Men även en gång när jag hoppade från 4800 meter, blev inte mycket att titta på, eftersom jag i farten glömde av att jag hade kamera på mig. :) Även vid ett bungy jump hade jag kamera med, fastsatt i en hjälm. Det blev en rätt fräck liten film. :)

alis: Oftast är det inte livsfarligt för andra, men frapperande ofta så är det motsatsförhållande för mig. :)

flingan: Å missa allt den här spänningen? ;) Du har inte sett mig köra bil... :))

08:22  
Anonymous Anonym said...

åh skateboard is the shit! jag var dock dum nog att lämna min hemma i norrland när jag flyttade ner så nu har brorsan åkt sönder den. blaj. tur att mitt ex är sponsrad i skate, han kan gott kränga ut en ny åt mig!

du verkar verkligen haft en dålig dag där :P men så är det ibland. av någon anledning får det mig att tänka på en dag för längesedan när jag snubblade bakom kassan på OKQ8. och givetvis var hela butiken fylld med kunder. Det var lite pinsamt ^^

11:08  
Anonymous Anonym said...

Låter formligen livsfarligt. Jag åker aldrig kollektivt då jag är livrädd för att göra bort mig. Jag får ångest av att gå in i en fullsatt buss. Jag skulle bli så generad om jag ramlade att jag inte skulle kunna gå ut på ett par dagar.

Därför cyklar jag och hoppas att ingen ser mig när jag ramlar. För det händer.

13:00  
Anonymous Anonym said...

Länge sen man lyssnade på Sator. Just den skivan med Pigvalley beach är verkligen sentimentalitet för mig... It's so cold without a gun! Känner att jag inte hänger med alls, har de återförenats eller nåt?

14:17  
Blogger mumrik said...

gothiqua: Det hör till att jag snudd på levde med min skateboard en gång i tiden. Men det är drygt 20 år sen jag sist stod på en, men nog f*n fick man blodad tand. :))

malliz: Hade gärna cyklat om det varit genomförbart, men 7 mil är lite för mycket även för mig. :)) Och då jag sparar nästan 4000:- i månaden på att åka buss, så tar jag det i stället. :)

flingan: Ehhh...man kan tolka det som man vill. Men den korrekta tolkningen torde vara att jag är alltid först över mållinjen. :))

christopher: Sator har aldrig splittrats. De tog en paus och sysslade med en massa annat under tiden. Kolla in deras sida, www.sator.se. En del godis finns det där också. Den nya skivan är helt grym efter några genomlyssningar. "I'm never wanna hear about Pigvalley beach again"

17:38  
Anonymous Anonym said...

Förstår att bussen är ett bra alternativ för dig. Jag har haft min beskärda del av kommunal pendling. Både buss och tåg...

Så glad att jag slipper det nu.

Som fan glad.

17:45  
Blogger Fisso said...

Suicidal Tendencies kan man aldrig dö av. Och det man inte dör av gör dig bara gott.
Lyssna på Suicidal och lev lite längre

11:41  
Anonymous Anonym said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

04:54  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

04:58  
Anonymous Anonym said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

05:50  

Skicka en kommentar

<< Home