tisdag, april 04, 2006

Sovmorron!

Idag försov jag mig. Fast det hela berodde på ren trötthet. Låter väl som en rimlig förklaring? Fast jag menar inte att jag var trött i morse, utan igår. Efter att jobbat, tränat småflickor i handboll. Så åkte jag hemåt och åt en god sallad. Affären där jag brukar handla, har lagt sig till med en bra sak i charken. De säljer sallad i lösvikt och man kan komponera den precis efter eget tycke. De har massor av olika grönsaker, kassler, fläskkött, kyckling, räkor, fetaost, mozzarella. Ja, allt som man möjligen skulle vilja ha i en sallad. Så efter att ha plockat ihop nåt som tillslut kostade 41 kr åkte jag alltså hem och slafsade i mig den. Ok, jag slafsade väl inte direkt.

Efteråt så var jag mätt och kände mig trött. För att motverka detta, så tog jag en längre promenad med vovven. Han tyckte nog om det igår. Det varken regnade eller blåste speciellt mycket. Var ute i en timme ungefär och när jag kom hem, så satte jag på espressobryggaren och satte mig i soffan i väntan på att den skulle bli varm. Det var den också i morse när jag vaknade, så det blev en caffe latte till frukost. Även om frukosten blev en aning försenad pga att det inte var satt nån väckarklocka igår kväll.

Men, men. Man kom till jobbet och man känner sig inte alltför hängig. Det enda är väl att jag har lite ont i nacken pga att armstödet i soffan inte är ergonomiskt utformat. Åtminstone inte för mitt huvud att sova på.

Dagens låt är I hate everything med The Queers.




4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan inte låta bli att skratta!
Kan du sova,medans du får hemmet länsat, eller brandkåren står utanför?

13:41  
Blogger mumrik said...

Skulle inte ha några problem med att sova då... :)

13:53  
Anonymous Anonym said...

Va, har du inte en soffa med ergonomiskt utformat armstöd?? :)

Jag skulle behöva investera i en fåtölj som fångar upp huvudet på en när man somnar i den. Tror du man kan få tag på en sån? ;)

14:23  
Blogger Fröken på riktigt said...

Hundvallning och sallad och sovmorgon. Varför verkar ditt liv så mycket mysigare än mitt!? Du har det bra, du.

19:59  

Skicka en kommentar

<< Home