lördag, april 01, 2006

Allsvensk premiär

Idag. Ullevi. Göteborg. Sverige. GAIS mötte ÖIS i allsvensk premiär. Mycket nerver, både för att GAIS är nykomlingar, men även för att det är lokalderby. Jag hade visserligen tippat 2-0 till GAIS innan matchen, men vem har inte glädjetippat till sitt favoritlag nångång?

Hur som helst. Matchen blev riktigt underhållande, speciellt om man höll på GAIS, eftersom det i långa stunder bara verkade finnas ett lag på banan. Barnen tyckte det var riktigt kul att se på matchen. De sjöng, skrek och levde sig med i matchen. Hur kul som helst att uppleva. Fint väder fick vi också, lite kylslaget kanske, men det var åtminstone små stunder av sol.

Hur det slutade? Sa jag inte att jag tippat 2-0?

Dagens låt är Underbart att vara gaisare med Stenkross. Ett gäng hopsatt av Attentat och Stonefunkers. Hur fånigt som helst, men man blir glad.

9 Comments:

Blogger Unknown said...

HJÄLP!!!!!

Fan va du va duktig då...Hur får jag in länkarna???
Den var en smula mer avancerad än sprayblog måste jag ju får säja :)

12:33  
Blogger mumrik said...

Klart att du får säga. :) Om jag är duktig eller ej, låter jag vara osagt. Detta är inte riktigt min grej. Är mer inne på 'vanlig' programmering och inte sånt här. Men tänket är ungefär detsamma. :) Här help.blogger.com/bin/answer.py?answer=110&topic=22 finns det hjälp på hur du gör med länkarna. Om du tittar i din hotmail som du har skrivit upp på sprayblog, så kommer det ett litet mail med hur länklistan skall se ut för dig. :)

13:10  
Blogger Unknown said...

Tack du :)

14:46  
Blogger mumrik said...

så lite så...men du får gärna göra den publik, så man får se hur det går. :)

19:16  
Blogger Unknown said...

Göra vad publik?

19:31  
Blogger mumrik said...

din blog, man kan inte se den. Inte jag i alla fall. Enfröken flyttade hit snabbt och lätt också. :)

19:45  
Anonymous Anonym said...

Nu blir jag ju också sugen på att flytta *s* Vad är det för kul man kan göra med bloggen här som inte funkade på spray? Ja förutom då att det helt enkelt inte funkade alls ibland på spray *s*

21:34  
Blogger mumrik said...

Om man kan lite css, så kan man i stort sett få det utseende man själv vill ha och inte nöja sig med nån mall. Jag har själv hittat ett bra grundutseende nu. SÅ det som återstår, är att hitta detaljerna som skall till, eller tas bort, eller bara ändras. :)

21:39  
Anonymous Anonym said...

Är det nu jag ska fråga vad css är? ;)

22:58  

Skicka en kommentar

<< Home