måndag, april 10, 2006

Såna frön jag sått

Det är påsklov och eftersom jag är en väldigt förutseende pappa, så har jag naturligtvis glömt av att söka ledigt nu när barnen är lediga. Som tur är, så har jag ett sånt jobb att de faktiskt kan följa med in. De har suttit och lekt med datorer hela dagen. Jo, de har ätit mat och frukt också. Så i morse, när vi var på väg in till jobbet. Stannade jag till i det stora köpcentret och går in i 'min' affär för att inhandla lite frukt till mig och barnen.

Jag svänger lojt in på parkeringen och precis när jag skall ställa mig på en plats skriker bägge töserna till som med en röst...INTE HÄR PAPPA...SNUTEN STÅR DÄÄÄÄÄR... Är det verkligen sånt jag har lärt dem? Helt omedvetet måste jag allt tillstå. Klart att man låtit undslippa sig ett eller annat elakt ord rörande vår polismakt här i landet. Oftast har det skett när de mot allt sunt förnuft har tagit hand om mig eller stoppat mig när de tyckt att jag gjort nåt så fånigt som att inte lyda lagen. Nu tycker ju jag att det är snudd på fånigt. Det är inte mina lagar, jag har inte gått med på de flesta av dem. Som dessutom beskär min frihet och inte låter mig göra som jag tycker känns rätt och riktigt. Inte för att det skadar nån annan.

Jag flyttar snabbt på oss och vi smyger in i affären. Två stycken kvinnliga poliser, bägge var dessutom riktigt trevliga att se på. Hmm...skall man behöva omvärdera polisen nu igen? De skulle kunna få stanna mig nästa gång jag råkar vrida på rullen lite för långt. Eller åtminstone försöka, för jag lovar inte att stanna.

Dagens låt är Arbeta din jävel! med Sista skriket.


9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min morsa är inte lindrigt knäpp. Hon är psykotiskt. På riktigt. Emellanåt är hon olidlig att ha kontakt med och ibland ligger hon inne på Danderyd. Annars är hon ganska snäll, men bitter. Hon har fem barn och det är bara jag och min lillebror (han med barnen) som vill veta av henne.

Farsan bor i USA med ny familj sedan många år tillbaka. Men ja e inte bitter.

17:53  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, skönt att höra att man kan påverka sina barns språk. Detta har ju inget med själva vokabulären att göra men själv har jag förtvivlat hållt på och försökt lära lilltjejen göteborgska i åratal med liten framgång. Det slinker ur någon mening då och då, men annars pratar hon mest "såe häer". Ugh.

18:06  
Anonymous Anonym said...

Ni verkar ha intressanta konversationer vid middagsbordet!...

22:13  
Blogger Unknown said...

Vilding har lärt sej sin vokabulär från sin mamma *skäms lite*
Som fd röris så har man ett vad kan man kalla det för? Mustigt språk *S*

En gång så skulle jag klä på Vilding på dagis,,blixtlåset i overallen hakade sej och Vilding sa : jävla skit.

Dagisbarn är generellt små papegojor så det tog ca 3 sekunder sen upprepade varenda unge de där orden
Jäla sit,jäla sit

tror du man skämdes eller? *S*

07:57  
Blogger niinis said...

Mmm... eftersom jag är finsk ursprungligen följde oxå ett grymt temperament. Har märkt att det stegrats en aning vad gäller mamma i trafiken!

Varför min son.... när jag började sucka ljudligt åt en idiot i trafiken...
Tog orden ur min mun...

Hur kör du j-a idiot?

Ajajajajaj....

08:26  
Anonymous Anonym said...

haha, jag diggar dina ungar stenhårt! :)

12:12  
Anonymous Anonym said...

David Cronenberg är väl inte den mest kända regissören men det han har gjort är splattigt och rått. Filmen Spider och Naked Lunch går oxå under kategorin mindre bra.

Det mest normala hade varit om filmen inte gjorts alls.

Ikväll blir det Tim Burton och Corpse Bride. I love Tim Burton och allt han lägger sina händer på.

17:46  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, underbart (hänvisar till vad dina döttrar skrek om snuten)!
Man behöver nog inte lära dem så mkt, de hör och ser allt vi gör... som sagt, min äldsta går ju omkring å sjunger "whatcha gonna do with all that ass" blott 3,5 år gammal. Inget jag lärt henne kan jag säga!

Hennes första sång var "forza bajen, in med bollen, hej hej" vilket hennes far försöker lära lillsyrran också. Skäms.

Glad Påsk!

/http://pendelilska.sprayblog.se/

17:10  
Blogger Unknown said...

Glad påsk påre

Vart har Robban annars tagit vägen då?

Tjing

11:10  

Skicka en kommentar

<< Home