tisdag, april 04, 2006

Singelliv - Can't stop

Idag på hemvägen så åkte jag förbi det stora köpcentret för att handla. Nu mera så verkar ingen ta nån större notis över mig och min frisyr. Inte för att de känner igen mig, hoppas jag, eller så är det så enkelt att jag inte lägger märke till folks reaktioner längre. In och handla. Skulle ha litet äpplen bl.a. Och precis vid ingången så har de satt upp en jättestor sak fullsmockad med massor av äpplen. Ungefär 5x10 meter med bara äpplen. Ok, tar en påse och plockar på mig 5 äpplen. Äsch, jag kan lika ta ett till och tar ett äpple som låg vid kanten och såg rätt ok ut. Vad händer? Jo, en flik från sargen fastnar i min jacka och ungefär 32 ton äpple rinner ut på golvet...detta såg jag för min inre syn. Nu skedde inte det. Mitt hjärta, som slutat att slå, satte försiktigt igång igen och började så smått att pumpa normalt. När en tjej bredvid mig skrattade lite och sa att där hade jag minsann tur. Vad svarar ärkepuckot Robban då? Äsch, det var ingen tur utan skicklighet. Detta sagt med ett litet ironiskt leende. Böjer mig ner för att lägga ner äpplena i korgen och ta upp den. På vägen ner, så slår jag huvudet i sargen som jag slet upp med jackärmen innan. Vilket får till följd att hela sargen viker sig av tyngden från äpplena och de där 32 ton äpple som jag förut såg framför mig helt plötsligt inte bara var en syn, utan verklighet.

Allt bara för att man skulle vara lite cool inför en söt tjej. Träffade henne utanför affären och vi småpratade och skrattade åt det hela. Vilket ledde fram till en fika som var riktigt trevlig. Fick hennes telefonnummer och hon mitt. Får väl slå en signal i morgon och höra om hon har nåt för sig till helgen. Litet dåligt samvete fick jag först för äppelkatastrofen. Men efter att funderat litet och pratat om det under fikan, så insåg jag att det var en olycka på väg att hända helt enkelt. Hur kan man vara så dum att man lastar upp en hög med en massa äpplen, endast tillbakahållna av en tunn kartongsarg, i en affär där jag brukar handla?


22 Comments:

Anonymous Anonym said...

*skrattar* tja du..jag vet känslan.. Även om jag än sålänge klarat mig från att låta äpplen invadera en affär :)

Du kunde inte komma på nåt annat sätt då att impa på tjejen? Än att "hälla" ut alla äpplen menar jag :)

20:52  
Anonymous Anonym said...

när jag var tolv år och befann mig på den stoooooora stormarknaden med min mamma råkade hon tappa en storpack innehållandes 100 tamponger.. då dog jag en smula inombords. 32 ton äpplen är INGENTING mot 100 tamponger av märket Blåvitt....

23:00  
Blogger Onesama said...

Riktigt snyggt raggningsknep det där. Du fick både visa upp din humor och spela på tjejens medkänsla. Inte illa alls... men det kan nog vara svårt att sätta den här metoden i system. Hur många äppelpyramider vågar man egentligen rasera? ;)

08:18  
Anonymous Anonym said...

Där ser du att det till sist lönade sig att hålla till i fruktdisken ;)
Good luck! =)

09:13  
Blogger mumrik said...

garbozita: Tja...det verkar ju så åtminstone. Vad är det man brukar säga? Trägen vinner... :)

onesama: Ja, du...jag skulle väl inte vilja sätta den i system...näe, nu ljög jag. Klart jag skulle vilja det. Även om det inte skulle leda till nåt annat än raserade äpplen. :)

puffan: Det där med tamponger är tydligen känsligt. När jag handlade med barnens mamma för ett antal år sen. Frågade jag lite halvhögt, eftersom hon stod en 20 meter bort i en annan varugång, om hon skulle ha tamponger. Hon mörknade i blicken och pep ut ur affären. Där stod jag med vagn, varor och två små barn och visste inte vad som hade hänt. :)

flingan: Nu planerade jag ju inte det här. Fast jag hade inte ens kunnat drömma om att få till det så här bra ens med en massa planering bakom. :)

09:24  
Anonymous Anonym said...

Det kommer sluta med att du blir portad från affärer med grönsaksdisk!!! Antingen för sexuellt ofredande (vilket vi inte får hoppas) eller för förstörande av inredning. ;)

10:00  
Blogger mumrik said...

alis: Näe...det kan jag aldrig tänka mig... :)

10:32  
Anonymous Anonym said...

Nämen vissa saker kan man inte planera så bra som de sen faller ut av en slump :)

Ser att du jobbet en del på grafiken - snyggt! Men jag har liiiite svårt se texten *gnäll* ;)

11:40  
Blogger Unknown said...

*putsar glasögonen*

vad står det?

*gnäller jag med*

Ser ingenting...men du har tydligen försökt dej på att ragga vid fruktdisken igen *S*

11:57  
Blogger Fröken på riktigt said...

Kan du inte byta färg på texten, Robban? Det är lite svårt att läsa för oss gamla fröknar...

Men jag TROR att jag läser att du har fått napp vid fruktdisken. Det är bara att gratulera till din makalösa charm:-)

12:32  
Blogger mumrik said...

Asch...ni har dåliga skärmar...men det är bra att få reda på, då får jag ändra lite på brödtextfärgen.

Nu skall det vara lite ljusare text. Syns det bättre nu?

12:37  
Anonymous Anonym said...

Japp, nu syns det bättre :)

Men om jag får gnälla vidare..så tycker jag att den bilden du har liggande framför texten ligger lite FÖR mycket framför texten..men det är bara vad lilla jag tycker :)

13:15  
Blogger Unknown said...

Det är tur att du bor på västkusten...Vet inte om ostkusten skulle klara av mej,dej och flingan samtidigt :)

13:20  
Blogger mumrik said...

flingan: för att vara riktigt noggrann, så ligger bilden bakom texten. :) Här blir det lite svårt, beroende på ens egen skärms upplösning. Jag ligger inne med 1280x1024 som absolut minsta skärm. Men fick sett på en skärm med 1024x768 och då finns det åtminstone ett relativt brett fält ovanför gubben som är helt svart. Får se vad jag kan åstadkomma för att förenkla. Kanske spegelvända gubben och lägga honom i högersidan i stället?

vilding: Ja du...en naturkraft skall man inte leka med...tre stycken skall man definitivt inte leka med. :)

13:56  
Anonymous Anonym said...

Men åhhh, vad kinkig man kan vara då :)
Ska kolla på skärmen hemma sen så får jag se om jag har samma åsikt. Annars tycker jag nog det vore käckare att spegelvända gubben :)

14:04  
Blogger mumrik said...

Klart man är...det är ju mitt arbete som kritiseras... ;) Den är nu spegelvänd, men jag gillar inte riktigt bakgrunden nu...får se om man vänjer sig...eller om jag skall lobba för att alla som har för små skärmar köper nyare och större... :))

14:08  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag kände igen det där. Kunde mycket väl hänt mig :D Hoppas det går bra på fikat (en olycka kommer sällan ensam).

14:59  
Blogger mumrik said...

fikat klarades av redan igår och inga olyckor hände. :) Har börjat inse att om fler skärskådar sig själva, så är det betydligt vanligare att man klantar till situationer än man skulle kunna tro. :)

15:16  
Anonymous Anonym said...

Det var bannemej en snygg sida du har men med den här muppskärman på jobbet hade jag lite svårt att läsa. Kollar när jag kommer hem.

Alla skivbolag har det ansträngt och alltför lite bra musik lanseras i Sverige, vi jobbar mycket med USA-importer åt våra kunder. Tyvärr är det svindyrt. 239:- för en platta är på tok för dyrt.

1996 när jag började jobba i skivaffär kostade en fullprisplatta 129:-.

Det var tider det...

17:51  
Anonymous Anonym said...

Undrar om du innehar rekordet i innhav av kommentarer?

19:16  
Anonymous Anonym said...

OJ.lät lite konstigt.. det förra.. Ang. bilden tycker jag att det är ok. Man måste röra musen lite..

19:19  
Blogger mumrik said...

malliz: Jag tackar! Hoppas att den upplevdes som bättre på din hemmaskärm? Man kan köpa fullprisskivor till hyfsade priser än idag. Fast man får kanske hålla sig till nätet då. Man tappar den där sköna känslan att bläddra i backarna. Fast den gick ju forlorad redan i och med CD:ns intåg på marknaden. :)

Flingan: Får se om jag vänjer mig vid utseendet. Då det inte var så den skulle se ut. :) Men jag håller på och arbetar med det. Där sidan helt enkelt känner av läsarens skärmupplösning och korrigerar bilden efter det. Men det är litet bökigt, så jag får läsa på under helgen. :)

alis: äsch, inte tyckte jag att det såg konstigt ut...men den uppföljande kommentar verkade lite ekivok. ;)

09:48  

Skicka en kommentar

<< Home