torsdag, april 06, 2006

The memory remains insane...

Världen är verkligen föränderlig. I dag på morgonen var jag förbi den där affären som jag köpte äpplen i härom kvällen. De hade tagit bort äppelberget. Det hade nu blivit ett påskmustberg. Jag motstod frestelsen att gå i närheten. Även jag insåg att detta skall jag inte röra. Nu kan det tyckas att ett stort berg med PET flaskor i backar och på pallar, svårligen låter sig rubbas. Det är det inte alls det. Åtminstone inte för mig. Har nämligen erfarenhet av detta.

För ett antal år sen, så arbetade jag som mattläggare. Ett trevligt och stimulerande arbete. Man arbetade oftast själv, men ändå med en massa olika människor omkring sig. Det var även ett omväxlande arbete. Där man iblnad var på nybyggen och ibland på ombyggnation eller bara ren omläggning av mattor. Det här utspelar sig på ett lager för ICA. Där det skett en vattenläcka och det fick bytas ut en del mattor. Under det här jobbet så var jag inte ensam, utan jag hade en kollega med mig.

Vi stod där på baksidan och skulle lasta in vårt material. Mattor, lim och spackel. Han stod nedanför lastbryggan och jag däruppe och tog emot. Bredvid oss står det en pall med Falcon bayersk. Vi kunde bägge två svära på att allt, utom ca 10 cm av pallen stod uppe på lastbryggan. Men när han skickar upp en limhink och jag tar ett litet extra stöd mot pallen med öl. Ja, vad händer då? Jo, den får nån form av obalans och rasar ner och där ligger lätt en årsförbrukning av hans och min ölkonsumtion tillsammans. Det blev litet väsen, men inte mot oss som vi först hade trott. Utan mot de som hade haft hand om lastningen.

Efter det, så vet jag att allt är möjligt. Speciellt det omöjliga. Jag lever under en ständig slogan. 'Jag gör det omöjliga möjligt'.

Hur som helst, dagens låt är Six pack med Black flag.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha, du verkar ha en tendens att råka ut för just de situationerna man inte vill hamna i. Känner igen det, som sagt, jag går aldrig in på "Duka" :)

10:20  
Blogger mumrik said...

DUKA och Cervera är affärer jag brukar undvika också. :) Jag har en tendens att dra till mig olyckor och knasiga händelser. Men oj så mycket kul man har varit med om tack vare det. :)

10:23  
Blogger niinis said...

NÄMEN ROBBAN, VAD HAR JAG GJORT NU.... DEN SER HELT GALEN UT NU.....MIN SIDA ALLTSÅ.

Blev du min datasupport fast du inte ens ville, stackars Dig!!! Filåt!!!

10:54  
Blogger mumrik said...

ninis: Gick in på din sida nu och den ser väl ok ut. Fast jag vet inte vad för utseende du egentligen ville ha. Är det kanske fel 'skin' du valt? Räknare har du fått in också.

flingan: man kan misstänka att det blivit nån sorts förskjutning i överkant och att det dragit med sig alltihop när jag tog tag med handen på pallen. :)

12:36  
Anonymous Anonym said...

Tänk han som drog ner tre Mingvaser på ett museum i England, han snubblade på sina skosnören och kommer förmodligen bli återbetalningsskyldig. Vaserna var icke försäkrade (av någon anledning)

Tur att det inte var någon av oss.

Här på blogger verkar det vara mer folk som faktiskt läser det som skrivs. Tycker spray börjar bli trist...

14:59  
Blogger Onesama said...

Min pappa tänkte riva lite på landstället. Kanske skulle bjuda dit dig och Flingan. Ni verkar ju ha en naturlig talang för det där med rivning. ;)

15:16  
Blogger mumrik said...

flingan: Nope! Det är det verkligen inte. :)

malliz: Scheisse! Det skulle jag lätt ha kunnat göra...eller varför bara tre? :) Vissa saker är väl så dyrbara att de inte går att försäkra rent praktiskt. Premierna skulle vara så ohyggligt höga att det inte låter sig göras. Har hört nåt om detta tidigare när det gäller konstföremål.

Jag insåg att sprayblog mest bestod av hundar, katter och hästar. Men även det faktum att allt verkat stanna av. Veckans bloggare är inte uppdaterad på flera veckor. Att det sen fanns större möjligheter för att utforma sidan här, gjorde det hela lite lättare att flytta. :)

onesama: Tid och plats...så dyker jag upp med egna skygglappar...jag river allt och när inget mer finns att riva...så river jag det också. ;)

07:23  
Anonymous Anonym said...

Jag antar att det bara var tre vaser och tur var väl det för honom. Han kommer nog vara ruinerad i resten av sitt liv. Jag skulle nog skjuta mig.....

Visst är det mycket hundar, katter och hästar och tråkiga rubriker som "Äntligen fredag" och så vidare får det att vända sig i magen på mig. Men det går ju bra att läsa bloggar på denna sida oxå¨;)

08:55  

Skicka en kommentar

<< Home