torsdag, april 13, 2006

Pjåsk

Jäklar ett par så här hemska dagar vill man inte ha inpå varann. Ändå så lyckades just det att ske. Man måste vara drabbad av tur. Ja, otur är väl också nån form av tur? Barnen har varit med mig den här veckan på jobbet. Gårdagen var inget undantag. De har ju varit lugna och fina och springer inte omkring och river stället. Men en sån tröttsam dag det var igår. Direkt jag kom hem och satte mig i fåtöljen, så somnade jag. Kunde inte hålla ögonon öppna på nästan hela kvällen. Kan det vara så att man drabbats av vårtrötthet? Ok, barnen fick träffat hon på jobbet och gav sitt gillande. Eller vad skall man kalla det när mina döttrar springer iväg tillsammans med henne för att viska hemliga bus till varann? Så den saken var ju åtminstone lättande. Då är det bara resten kvar att ordna upp.

Idag så har det varit kul. Upp tidigt som bara den, trots ledigt. Måste sätta emlaplåster på tösen, som skulle ta spruta idag. Två timmar skall de sitta, så kl 6 fick jag skakat liv i tösen och tryckt dit ett plåster. Nu låter det kanske värre än vad det var. Jag vaknade i vanlig ordning klockan 5, med ett ryck och ett skrik, eftersom hunden fick för sig att 'bädda' i den där gropen som bildats i mitt täcke, precis under min kropp. Det var ju bara det att precis där kroppen slutar, så sitter det nåt ömtåligt. Han stod där och såg väldigt förvånad ut. Åtminstone ända tills han flydde för livet från min kastade kudde. Som dessvärre missade honom. Ok, nu är han en hund och är per definition därmed jäkligt korkad. Så om jag mot förmoddan hade träffat, så hade han inte förstått varför jag kastat den mot honom.

Nej, jag får se till att utföra nån grym tortyr på honom senare. Jag har ju den fördelen att känna till hans svaga sidor. Han är barnsligt kittlig. Nästan lika kittlig som mina barn. Fast han skrattar inte. Han blir bara helt hysterisk och vet inte riktigt hur han skall bete sig när man kittlar honom. Så det får bli det sedan.

Ja, ja. Iväg till vårdcentralen och se till så tjejen fick sin spruta för att sen åka ner och handla. Vi var i affären strax innan 9. Man vet att man bor på landet då inget har kommit än. Allt bröd var slut och då menar jag allt. Det var så utplockat att jag bara tog det mest nödvändiga, så får jag gå och handla lite senare, utan de stackars små barnen. Sen har jag skruvat en stund å cykeln. Detta borde t.o.m jag ha insett att det skulle jag inte göra idag. Lyckades förstöra ett membran i den ena förknasaren. Slutar att pilla med den eftersom jag inte vill förstöra den mer. Vad gör en sån som jag då? Eftersom jag har två förknasare på cykeln. Så sätter man naturligvis igång och skruvar på den andra. Lyckades även göra sönder det ena luftfiltret innan jag insåg att det var dags att sluta och då skall det tilläggas att dessa luftfilter, är de enda som passar och de tillverkas inte ens längre. Eftersom det sprack där det gjorde, så går det inte ens att laga. Nu skall man alltså ut på jakt efter luftfilter till cykeln. Så går det när man modifierar. Inga originalförknasare här inte. Tjänade ju nästan 8 hk på bytet av förknasare. Så nu är det ut på nätet för att leta efter andra som möjligtvis bestyckat sin cykel på liknande vis och hur de löst det lilla problemet med luftfilter.

Dagens låt är Coma girl med Joe Strummer & Mescaleros.




5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det känns nästan som om du borde gå och lägga dig igen och prova i morgon i stället :)

13:56  
Anonymous Anonym said...

Kan inte mycket mer om hojjar än att jag sitter bakpå när gubben kör ;)
I hans stall har stått en Dnepr, BSA,Triumph och nu en VN Classic.
Lär väl komma nån till i framtiden..en HD skulle jag tro =)

Vad kör du omkring på då?

Glad Påsk önskar jag dig =)

08:21  
Anonymous Anonym said...

Hur kommer det sig att alla flyttar från Sparyblog? Hmm kanske jag borde också.

09:29  
Blogger mumrik said...

christopher: Tja...jag brukar inte ge mig så lätt. Får ju passa på när det finns så mycket annat här i världen som man kan göra sönder. ;)

flingan: Vissa saker skall man nog inte röra. Sånt som motorcyklar och annat som man håller kärt. Fast det mesta går ju faktiskt att pilla med, även om det skulle råka gå sönder. :)

micke: Änna saknat dig och dina inlägg. Var inne förut och läste på din blog, skall strax ge mig in där igen och lämna en kommentar. För nog kändes det igen en del av sakerna du tog upp. Har en Ducati 900SS -90. Ingen dussinhoj direkt. :)

garbozita: Som jag skrev i svaret ovan, så är det en Ducati. Som jag brukar använda för min idag enda kvarvarande last...bankörning. :P

sundis: Ja, efter att vid flertalet tillfällen inte ens komma åt min blog. För att några gånger komma åt min blog, helt utan nåt innehåll, med hjärtflimmer som resultat. Plus det faktum att det blev mer och mer hästar, hundar och katter som bloggarna handlade om. För att inte tala om att sidan 'övergetts' av spray. Veckans bloggare var inte uppdaterad på flera veckor. Så kändes det lite bättre att flytta på sig. Att jag sen fick lite större frihet att utforma utseendet på bloggen gjorde valet betydligt enklare. :)

Ha nu allihopa en glad påsk! Och glöm inte varför vi firar den...för att se vem som kan äta mest ägg... :)

10:50  
Anonymous Anonym said...

Detsamma!

11:41  

Skicka en kommentar

<< Home