fredag, april 21, 2006

Äntligen Fridag...

...Eller var det Fredag det hette? Sitter här och är jättelycklig. Den buss som jag åkt hem med hela veckan, kl. 17:15, den tyckte jag att det var rätt bekvämt att åka med. Lagom tid att plocka ihop sina pinaler på jobbet och en liten promenad på ett par kilometer till busstationen. Fick en lite konstig känsla nyss och kollade in tidtabellen. Få se...Fredag...17:15...tomt...

Vad fan nu? Går den inte på fredagar? Nej, den går endast helgfria måndag till torsdagar. Så det var ju lustigt att få kastat i sitt ansikte på en fredag eftermiddag. Nu får jag vänta tills nästa buss går, 18:20. Då är jag hemma strax efter 8 i kväll. Hur i hela h-e kan man vara så dum att man låter en buss som åker strax efter kontorsnissarna slutar, bara gå mån-tors? Jobbar inte andra kontorsnissar på fredagar? Eller är det så att alla slutar tidigare på fredagar?

Här tog man för givet att bussen gick idag också och så blir det riktigt sent idag. Just nu så blir jag inte ens glad över att solen skiner ute. Och eftersom jag inte skulle hinna packa ihop mina saker och sen springa iväg till busstationen på 10 minuter skrev jag det här i stället...

Dagens låt är Straightjacket Hell med Psychopunch.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du går upp fyra och åker hem efter fem, när fan sover du? Och vad jobbar du med egentligen? :) Börjar få lite dåligt samvete som har massa dötid...

23:17  
Blogger mumrik said...

flingan: Ja, du...tänk om man haft 5 minuter mellan avgångarna...jag hade varit överlycklig om jag haft 30 minuter mellan avgångarna. :) Men det är ju så det är när man bor i bebyggda trakter. Och i vanlig ordning, så får man väl tacka turisterna för att vi öht har nån kommunikation ut hit.

christopher: Rättelse...jag går upp ca 4.30...och enbart för att hinna med en sväng med hunden innan jag åker. Annars så hade jag gått upp 5. :) Jobbar som nätverkstekniker, så det är inget speciellt med det heller. :)

09:03  
Anonymous Anonym said...

Ok, nu ska jag vara elak. Om min son får vänta mer än 2 min. då går han...
Å andra sidan sitter min dotter och väntar i 20 min. även om det tar mindre än en kvart att gå.

14:09  
Anonymous Anonym said...

Låter irriterande hörru. Med bussen menar jag. Men inte lika irriterande som att ha en dansbandsmupp i butiken i tid och otid. Han börjar bli riktigt störig men jag har inte hjärta att säga till honom på skarpen.

Fast det kanske är just det jag borde göra!!

14:24  
Blogger mumrik said...

alis: Ja du, hade det varit nåt kortare än de 7 milen jag har till jobbet, så hade jag cyklat, åtminstone upp till 15km. Sen kan jag nog säga som så ang. din dotter. Det är fruktansvärt vanligt idag. Barnen skall skjutsas överallt och har i stort sett skolskjuts om de bor mer än 1 km från skolan. Håller vi på och klemar bort våra barn?

malliz: Han verkar vara en riktig humörhöjare. ;) Men stackarn är ju antagligen upp över öronen förälskad i dig. Inte har du väl hjärta att krossa hans? ;)

17:51  

Skicka en kommentar

<< Home