lördag, april 15, 2006

Feskmåsar å andra skräniga varelser

Idag så kom badjäv...gästerna hit. Jag och barnen, plus hunden. Tänkte oss en liten tur ner till samhället för att köpa lite mer godis till barnen. Vi kommer ner och tror knappt våra ögon. Det är åtminstone lika många människor som under sommaren, om inte mer. Vi gav snabbt upp tanken på att gå in i affären för att köpa godis. Detta beroende på att det nästan var kö för att ta sig in i affären. Vi gick lite planlöst omkring och hälsade på en del som vi kände. Såg att vårt lilla favoritfik här hemma var öppet och gick dit.

Barnen satte sig på utsidan med Bruno och jag gick in för att beställa. Japp! Hon jobbar där i år också. Får bli några extravändor dit bara för hennes skull i år med. Köpte varsinn varm choklad till barnen och en caffe macchiato till mig. Hon gör dem lika goda i år verkar det som. Nu var det inte direkt vindstilla på utsidan, men eftersom vi hade Bruno med oss, så blev vi naturligtvis diskriminerade och tvungna att frysa på utsidan. Fast hon kom ju ut för att se till att vi inte frös och gav barnen varsinn filt att ta på. Jag kläckte naturligtvis ur mig nåt dumt i vanlig ordning. Jag sa att jag inte behövde nån filt om hon bara satte sig och värmde mig. Hon skrattade och såg en aning generad ut...och jag fick generade ögonkast från barnen och sedan fick jag höra detta nästan hela vägen hem.

Nog om det. Har upptäckt fördelen med att skriva mail som jag skickar direkt till min blog så att de publiceras direkt. Ok, det finns nackdelar med det också. Det att jag inte hinner läsa alla kommentarer. Men det får jag försöka hinna ikapp på kvällar eller så när tiden räcker till. Just nu så får man passa på och leva och inte snöa till framför en dator. Finns ju så mycket mer än att sitta framför datorn och låta mossan växa.

Dagens låt är Don't blame us med Partisans.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha *ler* du ligger i minsann ;)

Jo det finns annat än dator,en hammock ute i solen t.e.x en kopp kaffe och nåt gott att ta till...

Ännu en solig dag =)
Må så gott.

08:53  
Anonymous Anonym said...

Både barn och hund. Du har ju alla raggverktyg du behöver :)

16:34  
Anonymous Anonym said...

Hur är det man säger?
.....som har något gott med sig! ..?..

09:49  
Anonymous Anonym said...

ja de e fan inte lätt när de e påsk alltså. tänk då dom stackars jävlarna som måste jobba under påsk (typ mig :P) och blir uppstressad gånger 25000 när köerna är sådär enorma! ^^

10:02  
Blogger mumrik said...

garbozita: Ja, det är betydligt skönare att ge sig ut i verkligheten än att sitta framför datorn. Och tydligen så ligger jag i...även om det är helt omedvetet. :))

flingan: Kan nog vara si och så med gillandet av såna kommentarer. Fast jag är full av dumma kommentarer, helt utan att tänka på det. Man kan säga att jag låter käften skena före tankarna och då blir det ibland fel. :)

christopher: Tja...jag ser varken barn eller hund som verktyg i raggandet...men du har verkligen rätt i det hela ändå. Tjejer blir överlag mer intresserade när man kommer där ensam tillsammans med hund, barn eller bägge delar. Fast jag har egentligen aldrig utnyttjat den biten. :)

alis: Beror helt på vd det är som gör ont... ;)

sanna: Kan inte föreställa mig stressen att sitta i kassan när det står femtielva personer bakom och bara vill komma därifrån... Skönt att slippa sånt. :)

15:34  

Skicka en kommentar

<< Home