lördag, augusti 04, 2007

Liseberg...

...bidde det igår...med maddam och hennes lille pojk. Ja, mina töser var ju med också. Riktigt kul var det och en härlig fullträff gällande vädret. Barnen sprang runt och åkte en massa saker som barn skall. Själv tyckte jag det var onödigt att åka allt ännu en gång i år, då jag gjorde det med jobbet tidigare i våras. Så jag och maddam tjôtade under tiden de åkta. Det var helt klart en bättre sysselsättning i mina ögon...och öron.

Eftersom hon och hennes son åkte hemåt innan jag och töserna gjorde samma sak, så fick jag några timmar på egen hand medans barnen åkte omkring. Var lite bedrövad över att jag missat Backyard babies konsert på Liseberg igår...men det har ju bara stått om stones överallt...

Nu blev jag lite ful i fan och tyckte att vi nog kunde ta en liten stund av spelningen med dem...om inte annat så för barnens skull...bra att man har barn att skylla på...

De diggade loss totalt och ville inte gå när vi faktiskt var tvungna att gå...men, men...så är det ju när man missat en sån sak...hade jag vetat om det...så hade det blivit helt annorlunda och vi hade sett hela spelningen.

Sen så var det en rätt händelselös resa hem...om man bortser från två sockerstinna och övertrötta ungar som höll låda på både tåg och buss...just det ja...fick ett telefonnummer från en tjej som satt och skrattade, log och spanade...antar jag...när hon skulle hoppa av så frågade hon om jag hade en mobil som hon kunde skicka sitt nummer till...och konstigt nog...det hade jag...

Ja, ja...det var i stora drag en riktigt bra dag på alla sätt...

Dagens låt är Minus Celsius med Backyard Babies.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur fan lyckas du få nummer heeeela tiden??....jag är för feg... men nästa gång ska jag fanimig fråga...
Spande en kille vid bankomaten häromdagen(var på väg till bob bon land och hade bilen full med ungar)..han spanade låååånga blickar han med.. och så poofff.. borta... vad är en bra öppningsfras för en tjej?Enlighten me...

Kram Carina

12:37  
Blogger mumrik said...

Hon frågade helt enkelt om hon fick lämna sitt mobilnummer till mig...och eftersom jag är kille...så behöver det inte vara svårare än så...vi är enkla varelser som inte måste analysera, vrida och vända på alla ord och dess betydelser...vi bara tackar och tar emot det som bjuds... :))

12:49  
Anonymous Anonym said...

jag gjorde ju detta en gång... i min frukostmatsal på jobbet...behöver jag nämna att han varken hörde av sig ELLER kom dit och åt mer?

Carina

18:41  
Anonymous Anonym said...

Jag skickade en gång in en hälsning från mig till skolans snyggaste målare som lästes upp radio,han blev skitglad och vi blev ett par :)...ett tag dåra ;)

08:51  
Anonymous Anonym said...

charmör =)du är faen sååå goo.. bra smak tjejen hade !!!

det var riktigt skojs på karusellplatsen i götet..plask plask.. ler brett.. synd att vi missade spelningen, var ju där redan vid elva på fm.. blir lite långt.. jag tant ;) håller inte länge, buhuu..

pussa o krama tjejorna från oz.. och kram hele dan till dig..

GODINGAR! ! ! ! !

maddamen

11:45  
Blogger niinis said...

I löööve backyard babies!!!

Hmm, håller me föregående, känns som du får nummer kastade på dig tamejtusan! Jag som trodde de va lättare för tjejer o få ragg...men här verkar motsatsen bevisas! ;)

GÖTT mumrik! You go boy!

13:59  
Blogger mumrik said...

carina: jo, jag minns att du berättade om detta...fast jag tycker det säger mer om honom än dig...

garbo: Oftast så gäller det ju bara att vara framåt och våga...

maddam: Tackur! (som de säger på Island) Det var kul på Liseberg och barnen hälsar så mycket till både W och dig...har sett bilderna nu...såna miner både F och W gör framför kameran då... :)

niinis: Tja...det är nog mest fråga om 'mod' Att faktiskt våga fånga in den där blicken och inte flacka runt med blicken som en drogad gnu...man kan komma långt med blickar och kroppsspråk...eller så kan man som jag, fuska genom att ha hyfsat snygga ögon... :))

09:39  
Anonymous Anonym said...

tänka sig... på liseberg kan allt hända.. ;-)
/ioanna

19:23  

Skicka en kommentar

<< Home