torsdag, juni 28, 2007

Hur mycket göteborgare är du?

Den här är väl mest riktad till Christopher och maddam som bägge är göteborgare...

Hur mycket göteborgare är du?

Det här blev iaf mitt resultat:

Du är en riktig göteborgare och du är stolt över det. Som sann lokalpatriot älskar du Göteborg med alla dess brister. Får du chansen att ge Stockholm en känga tvekar du inte, men du slösar hellre orden på beröm - över Sveriges framsida. Hjälpsam är en underdrift i ditt fall och en del utsocknes tycker rentav att du är lite påträngande när du i alla sammanhang ska finnas till hands. Du lyckas finna roliga poänger i alla situationer och i varje ord ser du möjligheten till en ny vits. Andra riktiga göteborgare älskar dig men de ansträngda leendena ökar med kilometeravståndet från Kopparmärra.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är en riktig göteborgare och du är stolt över det. Som sann lokalpatriot älskar du Göteborg med alla dess brister. Får du chansen att ge Stockholm en känga tvekar du inte, men du slösar hellre orden på beröm - över Sveriges framsida. Hjälpsam är en underdrift i ditt fall och en del utsocknes tycker rentav att du är lite påträngande när du i alla sammanhang ska finnas till hands. Du lyckas finna roliga poänger i alla situationer och i varje ord ser du möjligheten till en ny vits. Andra riktiga göteborgare älskar dig men de ansträngda leendena ökar med kilometeravståndet från Kopparmärra.

Det är klart man får samma svar, fast det var lite löjliga frågor. Alla vid sina sinnens fulla bruk fattaladee.....

PS Jag mailar mitt nummer om du har lust att ta en öl i Grebbestad...

19:18  
Blogger mumrik said...

Känns väl helt riktigt ja... :) Och öl i grebbestad måste vi ta...min första tanke var ju att ta bussen...man kan ju inte köra onykter...men så insåg jag det sorgliga faktumet att det inte finns några poliser här ute på obyggden. Så jag får väl göra som alla andra landsbyggdsbor...köra onykter... ;)

(Det lite lustiga i resonemanget är att det är precis så det både resoneras och görs på landsbyggden i många länder)

05:58  
Anonymous Anonym said...

Eller också får du slagga över i vår campingstuga i samma rum som mig, frugan och ungarna. Fast det kanske är onödigt att satsa äktenskapet på det ;)

09:32  
Blogger Mia said...

Hur mycket göte.....
Förmodligen väldigt lite. Men jag tänker inte tala om att jag nog är lite avis nu på sommaren. Fast då skulle ju jag vara en av dem som du garvar åt...

10:54  
Blogger mumrik said...

christopher: Njae...det där med att sova över i samma rum lät nog inte lika bra som all välmening som låg bakom... :)
Med lite tur så är en kompis där uppe då med sin husvagn och då löser sig den biten galant...annars är det inte så knepigt att åka buss...jag har en stunds träning nu... ;)

alis: Japp...inbiten tokholmare som du är...så finns det nog rätt lite göteborgare i dig... :)) Idag har vi haft rätt skapligt väder. Lätt vind och sol...några moln har allt glidit förbi och skuggat emellanåt, men inte mycket. Men både söder om och öster om ser det riktigt mörkt ut...vilken tur att de molnen inte är här... :) Fast jag skrattar bara åt tokiga badgäster som gör klantiga saker...menar du att du är en av dem? ;)

17:25  
Anonymous Anonym said...

Klart att jag inte är klantig!! :)

18:19  
Blogger mindofapilgrim said...

Du är en god göteborgare, men du heter inte Glenn och det var inte du som döpte energiverket till Ellysépalatset. Du kan en hel del bra vitsar och älskar maten från havet, men du kan vara tyst och äter även nötkött. Du är vänlig men inte riktigt en go gubbe. Du tar vagnen till jobbet och tycker om att flanera längs Avenyn. Stockholm är bra för semester, men Västkusten vinner i längden

UUUH:: hatar ju vagnen.. mohahahahah! fast tyvärr stämmer d juuu..

kramikram hele året =))))

12:13  
Anonymous Anonym said...

Inte fan var jag göteborgare men dock Helsingburjare!!vilket ju måste smälla liiite högre*S*

Lite Tjörnkännedom har jag ju oxå och börjar bli en rackare på att "iiiiiiaaa"..
fy fan vad fint där är ute nu...klädesholmen är rena rama idyllen...
Det var ju det stora återtåget av Pater Noster i helgen..sicket hallabalaj!..Dom kan konsten att göra fest av varje händelse*S*

09:48  

Skicka en kommentar

<< Home