fredag, juli 27, 2007

Får jag leka i din sandlåda?

Vet inte om det är jag som är trög, eller om det är alla andra som är det? Men om man läser en blog och blir sur, arg och tvär över innehållet. Man kommenterar och får svar på tal. Man vägrar att ge sig, pga att man naturligtvis har rätt, allt annat är ju befängt. Ingen ger sig, för bägge parter anser att just de har 'rätt'. Nu anser inte jag att det finns nåt som är rätt eller fel i en åsiktsfråga.

Men åter till saken. Om man nu blir så vansinnigt påverkad av en text att man börjar kasta skit omkring sig, så kanske författaren har nått sitt mål. Att få en reaktion på det som skrivits. Själv lägger jag knappt märke till en kommentar som säger 'Bra text...' eller 'Precis så är det...'. Jag säger inte att det inte är en bra text, eller att det inte alls är så. Men hur mycket har du egentligen förstått? Hur mycket har du tagit in och vad känner du?

Jag börjar faktiskt bli rätt trött på alla människor runtomkring mig...eller besviken kanske är mer rätt ord...för vi lever i ett pöbelvälde där enbart den som skriker tillräckligt högt och som har flest anhängare på sin sida får göra sig hörd. Alla andra skall bara tacksamt hålla käft och se på när de 'priviligierade' kuttrar tillsammans.

Dagens låt är Mongoloid med Devo.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

kutter kutter smeker medhårs.. asg..

du go du.. så förbannad.. me like!

12:53  
Anonymous Anonym said...

och precis så kom en åskknall.. k,såte vart du som morrade där borta.. ;o)

12:55  
Blogger mindofapilgrim said...

äntligen har jag fått iordning på länkarna.. saknar dig på msn.. vhor er du? buse!

14:10  
Anonymous Anonym said...

Tycker det är underbart när man får kommentarer som säger något, kan uppstå jätteintressanta diskussioner ur det :)

Dessutom är ju bloggvärlden ett toppenställe just för att få andras åsikter, kanske skulle införa en "veckans fråga" på mín blogg..... hm... :)

10:52  
Anonymous Anonym said...

Skiter fullständigt i vad jag läser..just nu tittar jag bara på din bild

Du ser ju fan seriöst snygg ut


/Cian

13:29  

Skicka en kommentar

<< Home