tisdag, mars 27, 2007

Back on track...

Hur kommer det sig att barn alltid lyckas ställa allt precis framför dörren när de kommer hem? Och jag menar verkligen precis framför. Inte vid sidan av eller så. Utan precis framför och i ordentliga högar också. När jag nu på morgonen frågar barnen hur de lyckas med detta gång efter gång. Tittar de lite skyldigt på mig, innan äldste tösen spricker upp i ett stort leende och säger...talang?

Kan man annat än skratta åt såna svar? Och framför allt. Vad har hon fått sin kvickhet ifrån? Jag har ju min kvar. Nej, jag tror att det är dags att tala om för barnen vem som bestämmer hemma och faktiskt står för notan.

Mina äventyr i grönsaksdisken är visserligen över, men man handlar ju frukt och grönt för att äta också. Men den här gången så såg jag en tjej som flirtade. Inte med mig alltså. Såg det lite på håll och log. När hon såg att jag log riktade hon in sig på mig. Hon började så smått att prata med mig och jag svarade, lätt road av situationen. Efter ett par minuter så kände jag en arm slingrade sig runt min midja och en kropp tryckas intill min. Det var min flickvän som nyfiket undrade vem som hade fångat min uppmärksamhet. På en tiondels sekund så dog den där glimten i den flirtande tjejens ögon ut och hon fick brått därifrån. Sen hade jag en stunds förklarande och intygande att jag inte alls var ute på friarstråt. Anade jag inte en del svartsjuka...?

Annars var helgen rätt bra. En del god mat och dryck. Samt en hel del fysiska aktiviteter, varav en del faktiskt var utomhus. Ja, hunden behövde ju rastas också.

Dagens låt är Kill a commie med Gang Green.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmmm... jag har läst ditt inlägg om och om igen men får inte ihop det?!

Du såg en tjej som flirtade. Men INTE med dig? Och sedan började ni prata, din dotter kom och snodde uppmärksamheten och flirten (som inte egentligen fanns) dog?

Jag är trött. Kan det vara därför?

/förvirrad

19:56  
Anonymous Anonym said...

appråpå rappa kommentarer...
Jag frågade min son varför han lagt skolväskan framför dörren...

"för att jag kan"....

ridå

Kram Carina

20:00  
Blogger mumrik said...

pendelilskan: Jo...nog är du trött alltid...det var en tjej som var där och flirtade med en kille först, men bytte uppmärksamheten mot mig efter mitt leende...men tjejen som lade armen om mig var inte min dotter...jag var barnfri den här helgen som var...men inte ensam om man säger så... :) Skall skriva om det lite så att det blir mer lättfattligt...

carina: Vad skall man svara egentligen? :))

20:54  
Anonymous Anonym said...

Vad är det med dig och frukt- och gröntavdelningen egentligen? Varför kan du inte ragga på krogen som vanligt folk????? :D

09:57  
Blogger mumrik said...

Men hallå...jag raggade ju inte ens...jag var ju där med tjejen och handlade... :)

10:04  
Anonymous Anonym said...

Jamen nu vill vi höra mer om "THE TJEJ".. spare no details!!
*haha*

Carina

10:53  
Blogger mumrik said...

Finns inget mer att berätta...vi trivs tillsammans...det är den enda detaljen ni får... :)

10:56  
Anonymous Anonym said...

oh, gott låter det =) kul !!!

fast jag hoppas vi ändå skall till liseberg !!!!

mini får guldpass i sjuårspresent.. hehe.. perfekt.. schwiing

sol sol sooolkramar till dig din lyckorusige ;o)

11:14  
Anonymous Anonym said...

Ahaaaaaa. Nu trillar den ner. Tack för att du så snällt förklarar... klart det är svartsjuka, vännen.

Det är glasklart :)

Hon är ju rädd om sin hunk :)

22:47  
Anonymous Anonym said...

AAHhhh, låter ju sköj! Pass dig för de där med fysisk aktivitet, e inte helt ofarligt.. fick en ordentlig sträckning sist ja va i Umeå (ja, sovrumsskada!), den e precis överkommen nu, å på måndag e de dags igen...Suck...( Eller nej, ingen suck, förresten)... M..

http://kalsongmannen.sprayblog.se

20:31  
Anonymous Anonym said...

"Vi trivs tillsammans..." ..??!... Uttryck dig inte så inför Tjejen!!
..det måste vara åldern...

10:45  
Anonymous Anonym said...

*instämmer med föregående talare*

ja det var ju inte överväldigande information vi fick

*suckar besviket*

Trevlig helg

Carina

14:17  
Blogger niinis said...

Hmm.... tänk vad den andra tjejen ska ha känt sig pinsam! Fy farao det skulle jag gjort....:( Om jag stod o flirta lite o så kommer en annan o lägger armen om den..nääej, jag skulle skita i o handla o dra därifrån! Stackars brud...

Hmm...det verkar funka finfint med bruttan ser jag! Gött mumrik... du sköter dig ;)

08:18  

Skicka en kommentar

<< Home