onsdag, mars 21, 2007

jävlar vad nära det var...

En gång i tiden för inte så länge sedan...så höll jag på att hoppa på ett lärarjobb. Idag när jag satt på bussen och hade kommit halvvägs. Då hoppar det på en skolklass med 13 åringar...enligt deras lärare, som jag för övrigt är kompis med, så var det bara en klass. Även om jag pga ljudvolymen i bussen ville hävda att det måste vara en hel skola. Men det nekade han å det bestämdaste.

De överröstade min ljudbok som jag lyssnade på. Jag hörde inte ett smack och då hade jag höjt volymen till max. Fick snabbt hoppa till nåt mer ljudligt innan jag gjorde nåt dumt som att ta en unge och slå de andra till tystnad...det blev agnostic front som kom till min räddning och endast några enstaka tjut kom igenom ljudväggen som jag nu hade i mina öron.

Inser ni hur nära det var att jag blev en massmördare?

Innan dessa skolungar hoppade på bussen så var det tyst och lugnt. Solen sken och det var i stort sett vindstilla. Jag råkade i ett ögonblick av halv slummer och halv vakenhet inse att kor måste vara de renligaste djuren. Åtminstone de som befinner sig här omkring. För i varje kohage så står det badkar, ibland flera stycken badkar.

Dagens låt är No survivors med G.B.H.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha jag tur du valde rätt då! ;)
Maken min e ju gitarrpedagog på halvtid i skolan han jobbar i annars kör han rätt så mkt administrativt jobb men man får ju höra en o annan historia ,roligast e ju dom små :)
Dom större e mindre kul,ja du vet kaxiga o så...men maken hanterar dom på rätt sätt.
Jag skulle aldrig palla! :/

12:30  
Blogger niinis said...

Hahahaha..... fan vad du e rolig!!

Oj, ja det kanske va tur...tänk vad hemska saker vi fått läsa i aftonhoran* eller sexpressen* då....:)

* Mumriks egna namn på dessa kvällstidningar

14:29  
Anonymous Anonym said...

Japp, de tar sig ett skumbad varje kväll - korna alltså ;)

15:53  
Anonymous Anonym said...

Skönt att du inte blev lärare! men å andra sidan kanske det resulterat i att ungarna blev vettiga.

09:45  
Anonymous Anonym said...

Jag hoppas att de där sakerna som "vill ut" ur huvudet verkligen åker ut och stannar där :D

10:04  
Anonymous Anonym said...

"För i varje kohage så står det badkar, ibland flera stycken badkar."...
Haha... tack för att du rädda min dag. Massmordet ligger nära till hands även här idag, så ja behövde verkligen trimma smilgroparna nu...

http://kalsongmannen.sprayblog.se

15:07  
Anonymous Anonym said...

hahaha sötnosen..
du han var grym och han trackade aftonbladet o expressen i atomer magnus betner.. hahahaha... o denna.. carolina gynning.. de ringer (hans chef tror ja) och säger.. nu har jag talat länge och väl med carolina gynning och förklarat att du inte alls vill se henne död.. han svarar, men vad fan! det kan inte vara sant, kan du väl inte säga.. mohahahaha.. typ.. kommer inte ihåg ordagrant du vet mitt huvud e som en soppa rutten fil.. =) ne han var förbannat kul helt enkelt.. så klockren! me like very much!
och att tjejer försöker göra sig mer korkade än de är.. är det så? hua! och urk!

kram till dig idag skiner verkligen solen gott! blir nog slottskogen skall du komma o leka? skrattar..

09:37  

Skicka en kommentar

<< Home