fredag, februari 09, 2007

Folk å fähundar i Kamomilla stad...

Man upphör aldrig att förundras över hur dumma människor är. Alltså alla andra utom jag då... Speciellt dumma är människor när de skall åka masstransportmedel. Ni vet, bussar, tåg, flyg och båt. En del tycks tro att, bara för att man inte behöver vara vaken och göra nåt aktivt, så behöver man inte ens använda hjärnan.

Sen har du alla dessa flockdjur. Ni vet väl varför djur går i flock? För att bli en så liten måltavla som möjligt för rovdjur. Alltså samlas de i flock och försöker märkas så lite som möjligt. Jag har, bara för skoj skull, ibland ställt mig precis framför. Ansikte mot ansikte och helt uttryckslöst tittat dem i ögonen. Eller rättare sagt, den millisekund som de vågar möta ens blick. Men trots att man inkräktar på deras personliga sfär och dessutom står och tittar på just dem. Flyttar de på sig? Nej, de står dumt kvar och låtsas som om det inte sker.

Men jag har absolut inget emot dem. De är på sätt och vis ganska så söta där de står och inte vågar säga flaska ens. Eller rättare sagt, de är söta och rara tills det händer nåt. För då är de precis likadana. De varken ser eller hör nånting. De kan vända ryggen till en misshandel, eller t.o.m en våldtäkt utan att röra en muskel. Just det, föraktar jag.

Idioterna är väl inte så många, tack och lov. Men i stället så är de extra högljudda och buffliga. Liksom för att kompensera sitt lilla antal. Har råkat ut för ett gäng såna här och det är dessvärre nästan alltid att man får bita ifrån. Idag t.ex. Satt och halvsov på bussen när det klampar på ett antal gymnasieungar. Bussen var ju inte full, men det började så smått att bli ont om platser. Jag hade min ryggsäck stående på sätet bredvid mig. Då, innan jag hann ta bort den för att erbjuda en sittplats till. Då kommer idioten. Han sätter sig rakt ner på min ryggsäck. Nu har jag en bärbar dator i min väska och man kan säga som så att bärbara datorer oftast inte mår så bra av att bli besuttna.

Jag tänder till och med Hatebreed i öronen och en illa dold ilska så stöter jag till med full kraft mot hans skulderblad. Han skriker till av smärta och jag skäller ut idioten för att ha satt sig på min väska och dator. Innan han flyr i ren skräck så slår jag stenhårt mot överarmsmuskeln. Mest för att han i framtiden skall akta sig för att hamna i närheten av mig.

Nu skulle man kunna tro att jag bara hatar unga gymnasieelever. Men så är absolut inte fallet. I förrgår när jag åkte hemåt med bussen. Så kliver det på 2 par. Något äldre än mig. Kanske runt 50 t.o.m. De sätter sig och är äckligt högljudda och viftar en massa med sina extremiteter. Detta hade jag kunnat tåla en längre sträcka. Riktigt så stingslig är jag inte. Men! De stank vitlök så jag höll på att kräkas. Så då fick jag vänligt men bestämt be dem att sätta sig nån annanstans i bussen. Då de bägge männen tydligen kände sig kaxiga, de var ju två mot en, så började den ena och käfta och tyckte minsann att såna skitungar som jag skulle lära sig att hålla tyst i vuxet sällskap. Jag log, reste mig upp i mittgången och han reste sig också. Men satte sig snabbt ner när jag talade om för honom vad jag ansåg om hans typ och vad jag tyckte om att göra med såna som honom. Helt plötsligt tog de sina handväskor och försvann långt fram i bussen.

Som ni ser av detta exempel, så hatar jag alla människor precis lika mycket. Helt oavsett ålder, kön eller politisk åsikt.

Dagens låt är Oh really? (I don't think so!) med The Threats.

För övrigt så tror jag på stenguden Allan...

8 Comments:

Blogger niinis said...

oh ... jag blir rädd för dig när jag läser ditt inlägg! Alltså...ponera att jag höll på o sätta mig på din rygga (nu e nog inte jag så klantig men ...) o jag skulle få en smäll. Jag skulle nog börja grina eller nåt... mest för att jag blev rädd!

Hoppas inte att jag hamnar på samma buss som dig i framtiden.... :D

10:04  
Blogger mumrik said...

Inte bli rädd inte...jag är bara lite folkilsken...men och ett jäkligt stort MEN jag har aldrig nånsin och kommer aldrig att göra det framöver heller...slagit en flicka/tjej/kvinna/tant/kärring det är helt enkelt så jag är uppfostrad av min far...

Så skulle du satt dig på min väska...så hade jag vänligt men bestämt bett dig att resa lite på dig så att jag fick flytta på väskan... :)

10:55  
Blogger niinis said...

Nu blev jag lite lugnare! Kanske att jag fr o m nu törs stå på samma busshållsplats med dig o bli sådär läskigt iakttagen... haha! "Arga leken börjar nu.... " lixom, jag skulle lätt vinna! :)

11:15  
Anonymous Anonym said...

HÅller med Niinis, shit va läskig du är... men (!!!) jag tror du får kvinnfolket här i bloggvärlden att lämna lite snigelspår efter sig för du är ju MAN. Lagom farlig. Farlig = sexig. Precis så vi vill ha våra män :)

Men skippa det där med att slå någon, det är inte lika sexigt.

12:35  
Anonymous Anonym said...

Hahaha passa dej för mej..Muckar du så bölar jag ner dej totalt :)

/Cian

12:45  
Anonymous Anonym said...

Jag har börjat erbjuda korrespondenskurser på olika bloggar och känner att du kan vara en potentiell kund. Kursen heter "lär dig hantera din ilska" och är en trestegsmetod. Medföljer för endast tvåtusen spänn gör en skruvmejsel, sårtejp och två burkar rohypnol. Hör av dig om du är intresserad!

14:36  
Anonymous Anonym said...

Men jämnåriga då, hatar du dem oxå? ;)

Det där att folk sätter sig på sin väska, innan man ens har fått en sportslig chans att ta undan den händer mig på tok för ofta! Kanske skulle ta efter ditt exempel nästa gång det händer :)

17:57  
Anonymous Anonym said...

...Hmm??...Är du säker på att det inte bor en tokholmare långt inne i dig?...

19:40  

Skicka en kommentar

<< Home