fredag, februari 02, 2007

Hoppet lever...fortfarande...?

Just när man trodde att man hade blivit pitebo...så såg man ljuset i tunneln och den här gången så var det inte bohuståget. Misstänker att det där med pitebo kräver sin förklaring. Har lyssnat på en ljudbok som heter De norrbottniska satansverserna av ickebröderna Lasse och Ronny Eriksson. Det är en 2 cd skivor kort liten bok som läses av de bägge författarna själva och är bitvis hysteriskt rolig. Hur som helst. Där förklarar de att pitebo är inget som har med geografisk placering. Utan det är mer ett sinnestillstånd som präglas av nydepressionismen. Är man alltså bara tillräckligt, tvär, sur och allmänt negativ till det mesta. Ja, då kvalificerar man som pitebo.

Men åter till saken...

Läste i GP (Göteborgs-Posten) ett litet citat sagt av Paul Stanley, gammal gitarist från KISS. 'Herregud! jag skulle hellre ta en kula i huvudet. Man kan antingen ha verkligheten eller TV. De två kan inte samexistera." Detta svarade han på frågan om han ville göra en dokusåpa. Så bara för att man är känd och det inte varit en massa skriverier på ett tag...så innebär det inte per automatik att man ställer upp på vad som helst...

Klockan 19.55 igår så slocknade Sverige...eller nej det gjorde det ju inte... En miljömanifestation gick av stapeln mellan 19.55 och 20.00 igår. Alla ström skulle slås av för miljön. I Frankrike så släckte man t.o.m Eiffeltornet. Men här i norr, så reagerade knappt nån på denna manifestation. Enligt svenska kraftnät, så minskade inte strömförbrukningen under denna stund, utan den ökade. Jag och barnen som tyckte det var en lite grej man kunde göra, slog om huvudströmbrytaren prick 19.55. Sen så tittade vi oss omkring bland grannar och närboende och inte en endaste lampa slocknade. Vi släckte åtminstone ner under 5 minuter, fast jag kunde ha stängt av diskmaskinen innan jag slog av...nu gick en propp när jag startade upp igen.

Så hur var det nu med all den här miljöhysterin som präglar all media i dagsläget? Är det bara en massa varmluft som folk släpper ut innan de sätter igång alla sina elektriska prylar...tomt snack verkar det mest vara...

Dagens låt är Kyoto now med Bad Religion. (Ni kan ju gissa om vad de sjunger...hint: Kyotoprotokollet är ett känt miljödokument)

--- update ---

På butiken för sexleksaker:
- Hur mycket kostar den blåa dildon, frågar den kvinnliga kunden?
- Den kostar 149 kr, svarar kassörskan.
- Hur mycket kostar den svarta?
- Den svarta, den kostar 298 kr.
- Hur mycket kostar den i silver?
Kassörskan vänder sig om in mot lagret och skriker.
- Åke, hur mycket vill du ha för din termos...?

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag måste erkänna att jag helt och hållet missat det där om 19:55. Kan du förlåta mig?

15:21  
Anonymous Anonym said...

Visst är det på söndag Du blir så där gammal va???

/cian

20:12  
Anonymous Anonym said...

Jsu det, du borde bli gubbe på riktigt snart... Du har varit 39 lite väl länge nu :)

Historien var bra denna gången i alla fall... :D

20:56  
Blogger mumrik said...

Om jag säger att jag delar födelsedag med Alice Cooper...Carl Michael Bellman...George Romero...Johann Ludwig Bach...Rosa Parks...ok...det har fötts några fler detta datum, men dessa tycker jag inte att det känns fel att nämnas bland... :) Så nu borde det inte vara så svårt att ta reda på vilken dag... :)

Å jag blir inte så där gammal...jag blir bara tjutjugo... :))

21:32  
Anonymous Anonym said...

40.... har jag verkligen kysst nån sååå gammal???
Carina

23:17  
Blogger mumrik said...

Jag var inte så gammal då... :)

23:34  
Anonymous Anonym said...

JA...de e dags... för sura usa å skriva på nu...eller helst för 40 år sen...men... människan e lat och vi tänker inte nog inför våra barn... så va fan gör de att 90% av bebolig yta täcks med vatten... spelar väl ingen roll..dör man så dör man...du har ju dragit ditt strå till stacken, eller spikat spiken i kistan....

http://kalsongmannen.sprayblog.se/

01:24  
Anonymous Anonym said...

Nämen, ska du fylla gubbe?! :)

00:03  
Blogger mumrik said...

Det är rätt roligt att få höra det jämnt. Bara för att nästan alla, utan undantag, anser att man skall vara på ett speciellt sätt när man når en viss ålder...och så finns det några som struntar i dessa 'regler' och är precis så som vi vill vara och inte som alla förväntar sig hur vi skall vara...

Första gången jag hörde att jag skulle fylla gubbe var när jag fyllde 25... :) Och jag måste dessvärre säga att jag är betydligt yngre än många som till åren är yngre än mig...

00:34  
Anonymous Anonym said...

Men det där med att fylla "gubbe", när är det egentligen, vid 30 eller 40?? Har hört flera varianter..

Grattis förresten :)

23:25  

Skicka en kommentar

<< Home