lördag, januari 27, 2007

punkquiz...

Ja, vad känner ni till om punkmusik genom tiderna? Känner ni till nåt...eller är ni bara tragiska popsnören som enbart köper den musiken som finns på listorna? Rätt svar slänger jag in i inlägget under här...

1. Vilken grupp/Låt

Can I scream? Yeah!
We lack the motion to move to the new beat
We lack the motion to move to the new beat

2. Vilken grupp/Låt

I got something to say
I killed your baby today
And it doesn't matter much to me
As long as it's dead

3. Vilken grupp/Låt

We're gonna die when the sun comes up
We'll drink until we drop
My blood's one hundred proof
We're gonna stumble twist and crawl
Got 99 bottles of beer on the wall
I'd rather drink than fuck

4. Vilken grupp/Låt

Face down in the gutter won't admit defeat
though his clothes are soiled and black
He's a big, strong man with a childs mind
don't you take his booze away!

5. Vilken grupp/Låt

Hey I don't know if the billions will survive
But I'll believe in God when 1 and 1 are 5
My moniker is man and I'm rotten to the core
I'll tear down the building just to pass through the door

6. Vilken grupp/Låt

When they kick at your front door
How you gonna come?
With your hands on your head
Or on the trigger of your gun

7. Vilken grupp/Låt

Another boring night and I'm feeling pissed
My head's fucked up and I'm in a mess
Too many drugs, they make me high
I wanna cause havoc, I wanna die

8. Vilken grupp/Låt

I'm strapped into my bed, electrodes in my head
My nerves are really bad, it's the best time I ever had

9. Vilken grupp/Låt

Jag drömde i natt om människor som dog
Ett bländande ljus som släckte våran jord
Människor som skrek, människor som brann
Staden luktade lik, staden stod i brand

10. Vilken grupp/Låt

Ett par slitna jeans, en T-shirt från Dolores
jag har min egen stil och jag skiter i vad du tycker
jag skall leva som en kung sen skall jag dö, ren och ung


Dagens låt är inte med bland frågorna. Utan det är New breed med Fear Factory.

Rätt svar slänger jag in i inlägget under här...

16 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ähh, det är för svårt. Kände igen Misfits, Clash, Asta Kask och kanske Troublemakers och New York Dolls(?). Det är svårt när man inte får fuska :) När kommer facit?

11:26  
Blogger Mia said...

Är nog ett popsnöre....

12:11  
Blogger mumrik said...

Svaren publicerar jag i morron... :)

chrsitopher: misfits, clash, asta kask och troublemakers fanns med...men inte new york dolls...men...kunde du inte låtarna?

alis: Klart du är... ;)

12:40  
Anonymous Anonym said...

Nej, låttitlar har jag lite svårt med. Men jag kommer känna igen dem när jag ser svaren såklart :)

13:37  
Anonymous Anonym said...

Hur var det nu? Du kanske inte är så särskilt pesso idag heller?! He he... alltid underbart roligt med quiz men jag kan fan ingenting. Å inte är jag något popsnöre heller. Måste jag skämmas?

/P

20:35  
Blogger mumrik said...

christopher: Men visst är det alltid så? Man kommer på det direkt man hör svaret... :)

pendelilskan: Inse fakta...du är ett tragiskt popsnöre... ;) Jag är inte speciellt glad idag...eller igår heller för den delen...jag hatar allt...och då har jag ändå en av mina bättre dagar... ;)

20:52  
Blogger mumrik said...

Fast jag tycker nog att man bööör klara av frågorna 2, 5 och 6... :)

20:58  
Anonymous Anonym said...

Är det lika kassa priser i tävlingen som förra gången??*haha*

1..Refused med New Noise
2..kan inte..
3 Total addiction med Tankard
4 Ballroom hero med Dropkick Murphys
5 Do what you want (för övrigt en textrad på en av sebastians låtar..*S*)med Bad religion
6 duhhh.. the guns of Brixton med The Clash
7 "we are the league med Anti nowere league
8 Sick boy / GHB
9. Ringhals brinner (som du sjöng sist du var här) Asta kask som uppträder i HBG i början av mars

10 kan inte..

kom igen nu och hosta upp nått pris snålis/Carina

05:03  
Blogger mumrik said...

carina: Å exakt hur mycket fuskade inte tan nu? ;) Fast du hade ngra fel...

08:49  
Blogger niinis said...

Eeeeh va???

Kunde ingen tror jag... o jag är inte heller ett popsnöre...bara jäkligt dålig på texter kanske....

08:59  
Anonymous Anonym said...

exaktemente...hosta upp priset nu!
/Carina!

10:38  
Blogger mumrik said...

Hmmm...hade inget pris i åtanke...men du kan få passa bruno en vecka eller två...han tycker väldigt mycket om katter...fast de fastnar lätt mellan hans tänder... ;)

11:23  
Anonymous Anonym said...

men vafan .. ett quiz utan pris??
tror fanimig jag ska sätta ihop ett schlager/popsnörequiz till dej...!och såga dej när du försöker ditt bästa!*haha*

Bruno blir bara köttfärs när Pepsi är klar med honom ..och det VET du!/carina

11:29  
Anonymous Anonym said...

Ok jag erkänner..Popsnöre ut i fingerspetsarna..Även om det tar emot att erkänna..Jag menar..några Maiden,pantera,morbid angel,paradis lost-skivor har man ju i hyllan..

Jag är bara väldigt dålig på punk :)


/Cian

14:33  
Anonymous Anonym said...

Hörru din gubbstrutt - jag är INTE ngt popsnöre så det så. Å i det här fallet SKALL jag bara ha sista ordet. Basta.

21:53  
Anonymous Anonym said...

Jag svarar Vandals på alla frågor, kanske blir det ett rätt då.

12:06  

Skicka en kommentar

<< Home