tisdag, januari 23, 2007

Jag tror jag skall börja knarka....

Igår när jag åkte hem. Så hoppade det på ett gäng småpojkar ungefär 4 mil hemmifrån. De satte sig runt om mig av nån jäkla anledning. Och jag lovar, det tog inte 5 sekunder från att de satt sig tills de allihop, de var 9 stycken, hade sina mobiltelefoner framme och skulle impa på varann med sina jävla ringsignaler.

Där sitter jag och halvsover, med en ljudbok på mp3 spelaren och hör deras tjatter...precis som apor i flock...deras förbannade ringsignaler som lät än den ena värre än den andra...till slut så orkade jag inte längre utan slet av mig lurarna och bad snällt och hövligt att de skulle avlägsna sig och sina jävla telefoner eller så skulle jag se till att köra upp den där solen aldrig skiner...fast på ett mer målande sätt...

Nu flyttade de sig av ren och skär skräck. För jag kan se rätt så övertygande ut när jag är på det humöret. Vad är det för fel på pojkar egentligen? Alltså, pojkar mellan 10 och 90 år. Hur kul kan det vara att trycka på lite knappar på en mobiltelefon? Eller hur länge orkar man lyssna på ringsignaler på mobilen?

Dagens låt är Dead struggle in a burning hell med Anti-Cimex.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är ett beteende även flickor verkar ha. Jävligt irriterande! Förstår att du blev lite gnällig...

11:54  
Blogger niinis said...

vill börja me o tacka för hjälpen ang dubbla//....
..nu funkar det igen!

Oj, ja..hade jag vart dom hade jag blivit jätterädd för att sen berätta för polarna om den där galna gubben vi träffa på bussen! :)

Men de e rätt.... jag lovar...dom gör aldrig om det! I varje fall itne när du är i närheten! :D

13:03  
Anonymous Anonym said...

Åhh kan du inte flytta till Tokholm?? Vi behöver dej här *S*

Både för att jämna till IQ-kvoten och skrämma pubbe-ungar som tror att deras mobiler är bergsprängare...


/Cian

13:19  
Anonymous Anonym said...

Var med om nåt liknande på en konferansresa till Sälen för några år sen. x antal timmar i buss med x antal olika mobilsignaler som låter hela tiden, man kan ju få spel för mindre!!

15:28  
Anonymous Anonym said...

HA HA HA HA jag håller med Cian. Kom upp till Sthlm å gör rent på tåg och bussar så vi kärringar och gubbar får lite lugn och ro!!

Det är inte bara pojkar mellan 10 och 90 som gillar att blippa med telefoner och skit. Flickor tycker också det är kul. Jag lovar. De tjattrar dessutom ÄNNU mer.

Snääääällla flytta hit Mumrik!

16:09  
Blogger mumrik said...

alis: ok...fast här så har jag nog mest lagt märke till alla dessa killar som håller på så...

ninis: så lite så... :) se...nu vart man gubbe igen... ;)

vilding: Nope! Jag har mitt kall här på pestkusten...jag skall jaga livet och skrämma skiten ur alla odrägliga människor...när detta verk är utfört...då skall jag på mission till mindre lyckligt lottade landsänder...alltså där jag inte bor... ;)

liza: finns inget som irriterar mer än en massa hemska jäkla telefoner som ringer stup i kvarten...

pendelilskan: jahajaaaa...det var det ni var...kärringar och gubbar... ;) Jo...det är väl så att det skall vara jämnlikt mellan könen...så de får väl tjattra som ankor och väsnas med sina mobiler de också...inte mer än rätt...så att jag får skälla ut små flickor också... :)

...och nej...tyvärr...den dagen jag skulle flytta till tokholm...är i hand och fotbojor på väg till nåt fängelse...höll jag på att skriva...eller jag skrev det ju faktiskt...men är det inte så att det är lika bra att inhägna tokholm...det är ju ändå bara en enda stor anstalt... :))

16:49  
Anonymous Anonym said...

Men den här anstalten är ju i alla fall fantastisk vacker :)

/pendelilskan

20:39  
Blogger Mia said...

Jag tycker du kan bo kvar! Det finns redan tillräckligt med bönder i stan.

22:39  
Blogger mumrik said...

pendelilskan: exakt var är den vacker? Rågsved? Flemingsberg? :)

alis: oroa dig inte...jag kan faktiskt inte komma på nåt som skulle kunna få mig att flytta från den här delen av landet till nåt annat ställe i Sverige... :)

08:35  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också bli en sån där arg gubbe som hytter med näven åt dagens ungdomar. Med tanke på din ålder har jag förhoppningsvis inte så långt kvar :)

10:08  
Blogger mumrik said...

Jag är ingen arg gubbe...jag är bara ett elakt troll... :))

16:45  

Skicka en kommentar

<< Home