torsdag, januari 25, 2007

happy thoughts...

Tänkte skriva ett positivt och möjligen lite glatt inlägg här idag. Men ni skall veta att det är svårt. Speciellt när man lever efter devisen 'jag vaknade på morgonen...å så var den dagen förstörd...' Så vad skall man skriva om då?

Jag försökte tänka på nåt positivt på hemma fronten. Jag tänkte och tänkte och jag funderade och funderade. Jag kände mig som professor Balthazar. Med den lilla skillnaden att jag inte kom på nåt positivt att skriva om mitt hemmaliv.

På jobbet då? Ni fattar själva hur orimlig den tanken är. Nåt positivt och roligt på jobbet? Chansen att hitta guld i pissrännan på centralen är större. Så i stället för att kontemplera och kanske få lite distans till olika jobbsituationer, så blev jag arg och irriterad på hur mycket skit man faktiskt står ut med. Men nog om det...intentionen är fortfarande att jag skall skriva nåt positivt.

Men det är svårt...det enda positiva jag ser just nu...är att halva veckan har gått och barnen snart kommer hem...så att byrackan slutar att titta anklagande på mig när han letar efter barnen i lägenheten och inte kan hitta dem...

En annan sak som kanske inte alla ser som positivt...men jag gör det nog trots allt. Jag är fortafarnde lika arg på Vägverket, SJ, Västtrafik och alla som ligger framför mig när jag kör bil...de bakom är inte bättre de, men dem har jag redan kört om...För om jag slutar att vara arg på dem...då har jag ju gett upp...

Dagens låt är Disconnect med Rollins band.

---uppdatering 10:11---

Jag kom på en positiv sak...jag är frisk...fysiskt åtminstone... :) Sen såg jag att jag kommer att hamna i Guinness rekordbok om ett gäng år. För jag har nämligen bestämt mig för att bli 137 år gammal och då kommer jag inte bara att vara äldsta levande människa...jag kommer att vara den äldste människan någonsin... :)

--- Rätt svar på frågorna ovan ---

1. Vilken grupp/Låt

Refused/New Noise (Var kanske inte den enklaste, då straight edge punkarna Refused inte var så vansinnigt stora i Sverige)

2. Vilken grupp/Låt

Misfits/Last caress (Alla gamla hardcorefans borde kunna den här)

3. Vilken grupp/Låt

Gang Green/Alcohol (något av en slamkrypare, då i stort sett alla punkgrupper har gjort en cover på den här, men Gang green skrev den och var först...)

4. Vilken grupp/Låt

Dropkick Murphys/Barroom hero (Fan...de sjunger om mig... ;))

5. Vilken grupp/Låt

Bad Religion/Do what you want (christopher...den här skall du kunna...det är ju nästan nationalsången...)

6. Vilken grupp/Låt

The Clash/The guns of Brixton (Den här trodde jag alla skulle klara...)

7. Vilken grupp/Låt

Anti-Nowhere league/We are the league (Denna eminenta grupp var nog för stökiga för att bli accepterade i Sverige...men jag älskade dem.)

8. Vilken grupp/Låt

GBH/Sick boy (En underbar låt från då det begav sig...)

9. Vilken grupp/Låt

Asta Kask/Ringhals brinner (Svensk punk när den är som bäst...det blir helt enkelt inte bättre än så här...)

10. Vilken grupp/Låt

Troublemakers/För snygg för pop (Håller fortfarande på och de känns verkligen inte gamla och patetiska...antagligen för att Blomman är en skitbra låtskrivare...)

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Happy happy happy...

Men hittar du inte nåt positivt?

Som vacker utsikt,fint fågelkvitter eller en söt brud på vägen till jobbet?

NÅT måste det ju finnas?

/Cian

08:59  
Blogger mumrik said...

Nää...

09:40  
Blogger niinis said...

Klagovisan var det här....

Men de e fasen svårt o hitta ibland!

Usch jag känner migen mig... man börjar låta som en bitter surkart som inte ******* på alldeles för länge!!

10:01  
Anonymous Anonym said...

Nämen titta, det tar sig med det positiva! Du ska se att du kommit på nåt mer innan kvällen :)

11:58  
Anonymous Anonym said...

Så är det. Efter regn kommer slask. Ner med allt! :)

16:12  
Anonymous Anonym said...

Du behöver inte skriva om positiva saker, vi ler ändå... ;)

19:28  
Anonymous Anonym said...

ja du.. verkar mer eller mindre odödlig så jag tror minsann du kommer klara rekordet =)

hmm.. ska fundera på nåt rekor jag kan slå.. hahaha.. kom på det.. den gnälligaste bloggen MOHAHAHA! den tar ja.. hehe

stora kramen till dig godingen! ! !

20:19  
Anonymous Anonym said...

Det är så jävla gött att höra att det faktiskt finns fler som är pesso. Jag är inte den enda i världen. Härligt. Jag tackar och bockar för det.

/P

20:43  
Anonymous Anonym said...

137 år??!! Good luck with that hörru.

09:47  
Blogger mumrik said...

ninis: Visst är det ibland svårt att hitta glädjeämnen...men man får väl se efter under den där dyngan som ligger som en smet ovanför allt...

liza: Näe...det fanns inget positivt alls med kvällen...det snöade först för att sedan börja regna...och blåsa...och nu är all snö borta...

christofer: Skönt att se du har rätt inställning till livet...ner med allt... :))

alis: Ahhh...sånt värmer...fasen också...det blev ju positivt... ;)

maddam: Ja, jag är helt inställd på detta...så det är ju klappat och klart redan...resten är ju bara en transportsträcka dit... :) Du kan nog hävda dig i mest otursförföljda... ;)

pendelilskan: Nej där har du fel...ni pessimister är så positiva...ni tror att ni skall se ljuset i tunneln...men så visade det sig att det bara var 13:44 tåget...

malliz: Har jag bestämt mig för en sak...så har jag det... :)

10:00  
Anonymous Anonym said...

hur usel fuskare är man inte om man har fel??*haha* Var nu inte sur utan hosta upp priset..!Kolla gärna klockslaget när jag lämnade in mitt bidrag..därav lite kassa svar..tror fanimig jag ska sätta upp ett litet popsnörequiz till dej å se hur långt du klarar dej!*haha*

var när hur? priset alltså/Carina :)

10:22  
Blogger mumrik said...

såg att du lämnade det vid 5...men skyll inte tidpunkten för svaren... ;)

11:24  

Skicka en kommentar

<< Home