lördag, januari 20, 2007

Nu får vintern komma...

...vilken jävla sekund som helst. När jag är tvungen att ta allergimediciner under vintern...då är det dags att fundera. Och det jag funderar över är naturligtvis hur det skall gå för GAIS under nästa års allsvenska... Vem gör inte det i dessa dagar?

Åter till saken. Det snöar visserligen ute...hellre det än inne...men inte lägger det sig så där tjockt och fluffigt... Näee...det blir plask...slask...och bara en jäkla sörja att gå genom...

Verkar som om jag är riktigt ilsk idag...hoppas jag råkar på nån riktig dingnöt som jag kan explodera över...nån privatpolis eller liknande...känns som om jag behöver nåt sånt...eller kanske skall åka ner till gymet och slå sönder sandsäcken i en furiös slag och sparkserie...

Dagens låt är Anarchy burger med The Vandals.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu får han lugna ner sig nåra hekto... öppna en chianti å spänn av en stund vettja...vi har precis öppnat en Aragonês från Portugal å njuter i fulla drag. Eller varför inte en mjuk grappa så här i "höst"rusket...
...Ha en skön helg...
http://kalsongmannen.sprayblog.se/

23:07  
Anonymous Anonym said...

Å här sitter jag och hoppas på vår så man kan plocka fram hojjen igen!! Ja ja du tycks ju ha fått din önskan uppfyld för här snöar det som bara den.
/Tundra

11:38  
Anonymous Anonym said...

Hade det varit kramsnö, kunde du startat snöbollskrig... :)
(Ibland e jag så kul!)

20:30  
Blogger mumrik said...

micke: abbans då...klart man skall låta blodet flöda fritt i ådrorna...annars kanske man blir åderförkalkad och senil...näe...låt ilskan sätta fart på blodet... :)

Tundra: Ok, inte fel att få klämma igång cykeln...men det skadar inte med lite vinter också...fast jag får nog ta och flytta till Italien...där kan man åka cykel året runt... :)

alis: Höll på att skriva...hade det funnits snö så hade jag kunnat hoppas på kramsnö...men det kom faktiskt lite snö under gårdagen...

09:03  
Anonymous Anonym said...

Är nog född till retsticka, men jag känner att jag bara måste tala om att här ligger snön sådär härligt fluffig utanför, både på marken o träden... ja hela omgivningen är som inbäddad i bomull :)

11:10  
Blogger mumrik said...

Men det gör den numera även hemma också...så det biter inte det minsta... :)

11:15  
Anonymous Anonym said...

Hörru pudding, du får flytta hitåt för här ligger snön så där fluffig och pudrig och vintern har aldrig varit vackrare!!

Du är välkommen ;)

/fru P

15:55  
Anonymous Anonym said...

....och så kom vintern även till Västsverige och jag får numera ta allergimedicin mot snö. Får jag snö på huden får jag rodnader som inte försvinner på flera dagar. Blablabla......

Tydligt att jag inte gillar snö, eller?

09:47  
Blogger mumrik said...

pendelilska: Men om jag flyttar till tokholm riskerar ju hela det totala iq:t i tokholms län att fördubblas... :))

malliz: Men hallååååå...du skall ha kläder på dig när du går ut på vintern... ;)

09:57  
Anonymous Anonym said...

Tack ska du ha!! De e tur att du e stor o stark, med de självförtroendet!

10:34  
Blogger mumrik said...

alis: Jo...jag har ju blivit tvungen att bli både stor o stark för att backa upp mitt enorma självförtroende... :)

10:56  
Anonymous Anonym said...

Jag visste att du skulle kommentera mitt ordval men jag orkade inte ändra. ;)

Jag är ju allergisk mot all snö, med eller utan kläder på.

17:42  

Skicka en kommentar

<< Home