söndag, januari 14, 2007

Mesproppar...

Här kommer barnen hem till mig och är lite småkrassliga. Äldste tösen har ont i halsen och troligen en begynnande öroninflammation. Yngste tösen gnäller på magont och huvudvärk. Detta skulle ju kunnat vara fejk, men hon har bevisligen väldigt dålig mage sen ett par dagar tillbaks.

Då ställer man sig frågan som ensamstående förälder. Skall jag låta barnen vara hemma, eller skall jag tvinga iväg dem till skolan? Jag som själv nästan aldrig blir sjuk har lite svårt att bestämma mig för vilket.

Vad är det för veklingar till ungar man satt till världen? När jag själv var lika gammal som mina barn, så fick man binda fast mig i sängen för att jag inte skulle sticka ut när jag var sjuk. Eller band de fast mig för att det var skoj? Hur som helst, när det gäller sånt som sjukdom, då är de ena riktiga mesproppar...

Nä...lite stryk emellanåt skulle nog bara göra dem lite gott. Så att de inser att man inte kan få allt serverat. Man måste få kämpa lite, eller åtminstone få känna smärta. Nej, det var bättre förr...

Dagens låt är Pass the gluebag (to the right hand side) med Disorder.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tsss..

Klart de ska vara hemma..Bara för att du är He-man..

Å andra sidan..hur gjorde man själv när man var trött på skolan??..Jo just det man fabulerade ihop lite magsmärtor

Nu tror jag inte att dina tjejer verkar vara av den vekliga sorten som man själv tillhör :) utan de är nog sjuka..på riktigt ...

Så låt dem vara hemma..Och har hon öroninflammation måste hon ju till doktorn...

/Cian

07:54  
Anonymous Anonym said...

Hörru herr macho. Låt flicksnärtorna vara hemma och om någon av dem fejkar... so what. Det har vi alla gjort någon gång. Det har gått bra för oss ändå :)

Å stryk skall ingen ha. Det blir ingen människa av.

Köp glass och en massa tidningar med blanka fina sidor och massa kändisar på. Det gör att du blir en ÄNNU bättre farsa :)

/pendelilskan

09:20  
Blogger mumrik said...

vilding: Jag var alltid trött på skolan och jag gick dit ändå...inte på lektionerna visserligen, men man hängde i skolan eller gick till centrum. Vissa dagar drog man in till GBG. Nope! De är i skolan idag...har de ingen feber...så är det ingen öroninflammation. Anledningen till denna plötsliga krasslighet...bestod i 25 m/s vind och regn nu på morronen. :))

pendelilskan: Jo, jag har ju hört talas om det där med tjejer som fejkar...men menar du att ni fejkar allt emellanåt? ;) Nu är jag av den sorten som aldrig skulle bära hand på mina barn, men det är kul att säga så. :) Mina barn tycker inte om såna tidningar. De lägger sig och läser böcker i stället. Är det normalt, eller kanske borde jag låta dem stanna hemma pga det? :))

11:48  
Anonymous Anonym said...

Det är ju tur att vi känner dig bättre än så! Oss kan du inte lura!! Du springer säkert fram och tillbaka med glass, choklad, tidningar, filtar och puffar till kuddarna med jämna mellanrum. Springer till videoaffären och ringer läkaren.

Macho...nej inte när det gäller tjejerna. :)

11:50  
Anonymous Anonym said...

ugh.. e de fortfarande sjuka de små.. suck! triiist.. vad e det med denna vinter.. tar helt slut på våra småttingar..

hälsa dem att krya på sig fra mig o mini =)

STOOORA KRAMAR o MASSA LJUUUS!!!!

12:57  
Anonymous Anonym said...

ALLA tjejer/kvinnor/damer/fruntimmer fejkar ibland. Om diverse saker. Man kan inte lita på någon vettu ;)

Okej, köp inga tidningar då. Utan bara massa snask och gott. Det säger de väl inte nej till?!

14:50  
Blogger mumrik said...

alis: Ämlans osis! Jag tyckte att jag lät så tuff och cool... ;) Nope! Ingen service blev det idag. Fast jag kanske får göra detta i morron, då töserna gick hem från skolan idag. Men de har fortfarande ingen feber. Så om de inte skärper till sig...så får jag väl bli den där butlern som jag inte hade råd att anställa... :)

maddam: De hann bli friska under några dagar innan de blev sjuka igen...men det är väl en sån där jobbig vinter. Det hade varit mindre sånt här om det varit -20 och en massa snö...

pendelilskan: Ahaa...det var det jag visste... :) Här blir det inte en massa godis heller...de är inte så förtjusta i godis. Knepiga barn man har eller? ;)

15:38  
Anonymous Anonym said...

stryk.. mohahaha... jag skulle inte ens kunna tänka mig dig höja rösten ett tonläge gentemot de små.. din mjukiiis =)

jopp mer minus till barnen.. blubb blubb

16:17  
Anonymous Anonym said...

Ja de verkar knepiga... hmmm... men va fan. Köp en packe böcker då! Men vid det här laget är de säkert friska och pigga igen ;)

/p

21:01  
Blogger mumrik said...

maddam: Njaee...fasen åxå...du har ju rätt... :)

pendelilskan: Barn som inte gillar godis, glass eller massa glansiga tidningar...finns de? :))

10:40  

Skicka en kommentar

<< Home