fredag, januari 19, 2007

Folk är trögare än vad man först trodde var möjligt...

Idag när man traskar in på jobbet en dryg halvtimme efter man brukar vara där. Vad får man höra då? Fan vad sen du är. Sovmorgon eller? Skulle inte du ha startat helpdesken idag på morgonen?

På A svarar jag...skit i det du så lever du längre...på B svarar jag...ehh jag inkluderade nog bägge frågorna i samma svar...

Halvvägs upp på mitt rum så ringer mobilen och en hysterisk och fientlig röst frågar varför jag inte sitter i helpdesken...därför att jag kom nu, blir mitt svar. När männskan börjar kackla om hur viktigt det är att passa tiderna så rinner det till och jag ber henne stänga igen kakluckan och faktiskt fatta att jag åker den första bussen hemifrån, jag kan inte ens välja att åka tidigare. Och tack vare att E6:an rasat åker jag över en väg som knappt kan kallas mer än kostig, då inte ens två personbilar kan mötas utan att bägge kör med ena sidan nere i diket. Och då sitter jag i en buss och jag lovar. Vi möter ett stort antal bussar under denna ca 12 km långa färd. Att jag idag bara blev ca. 30 minuter försenad var faktiskt en snabbgasande busschaufförs förtjänst, när vi väl kom söder om raset. Så när jag med ilska i rösten sa att jag aldrig mer vill höra ett ljud om detta igen...så svarade hon, för naturligtvis var det en hon, att jag inte behövde låta så arg. Jag bet mig först i tungan...men sen sket jag fullständigt i att vara trevlig...hon försökte ju inte ens själv...det blev en massa som rann ur mig och jag avrundade det hela med att be henne dra till ett betydligt varmare ställe...

Har inte hört nåt från henne eller vår chef på hela morgonen. Antingen så fattade hon att hon var dum i huvudet...vilket jag starkt betvivlar...eller så väntar hon ut det hela till en bättre tidpunkt...

Jag tror jag måste skrämma skiten ur henne en gång för alla...så hon kryper hem med svansen mellan benen och med den vetskapen att bråka med mig...det är som att bråka med satan själv...

Dagens låt är Handla innan pengarna tar slut med Diskonto.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst e det otacksamt att få skit för sånt som man inte kan rå över och i synnerhet när man inte har systemsatt att komma försent,förstår dig men sen hade jag ingen aaaaaning om att du kunde bli så elak ;)

Nog tycker jag liiite synd om henne om du bad henne fara till varmare breddgrader för du menade nog inte att hon skulle ta semester va!? :D

Coola nu ner lite och ha en skön helg! :)

12:03  
Anonymous Anonym said...

hahahaha din buuuse!!! satan själv.. så ja.. ujuj.. uuuuj...

=) GRRrrRRR!!!

12:26  
Anonymous Anonym said...

Det är bra. Sätt kärringarna på plats. Börja för fan inte att kackla och gnälla innan du vet fakta. Tycker du gjorde helt rätt. För mig rinner det över ofta så folk på mitt jobb fattar att de inte skall skälla på mig utan att kolla upp saker och ting först.

Tycker du är ÄNNU coolare nu. Värsta puddingen med värsta pondusen ;)

13:29  
Blogger niinis said...

HJÄLP..... det var jävlar, här var det eld i brasan minsann! Låter som en finska me svart hår på riktigt dåligt humör!

Keep up the good work!

// Niinis

14:18  
Anonymous Anonym said...

Hade behövt dig på jobbet lite nu som då. Jag e lite svag ensam bland 40 st gardinupphängningsdiskuterande kvinnor, när de ska gnälla om nåt man gjort eller inte gjort...eller bara för att man e av manligt kön...

http://kalsongmannen.sprayblog.se

16:49  
Blogger mumrik said...

garbo: Jag kan bli riktigt otäck...en sån som kan skrämma färgen av en Opel Astra... :) Sen kan jag säga så här...om du bara hade känt henne som jag blev förbannad på en bråkdel av vad jag gör...så hade du velat köra över henne med bil...

maddam: Njae...jag insåg att jag nog t.o.m skulle skrämt skiten ur honom... :))

pendelilskan: Det värsta är att denna kärringen är av värsta sorten...en sån där 'strax över tretti' kärring...Det enda positiva jag kan säga om henne är att hon är på tjocken...så man kommer snart att slippa henne...sen att nån öht kom på idéen att krypa på...det ställer vi oss frågande till... :)

niinis: Å då var jag på rätt så bra humör i morse...det är väl bara så att när man kaxar sig som en del gör helt utan att tänka efter ett skit...då jäklar...hon skall vara riktigt glad att det var över telefon... :)

micke: Hur egendomligt det kan verka...så tror jag att dina kvinnliga kollegor skulle älskat mina små utbrott och min ibland rätt karga och smått ilskan attityd...du ser på pendelilskan...hon har aldrig ens träffat mig och är övertygad om att jag är både en pudding och skitcool...

Nu har hon visserligen helt rätt i det...men det hör inte hit...jag skulle ha kunnat vara Duane Dibbley... :)

20:22  
Blogger Unknown said...

så så... akta lilla hjärtat

Kram Carina

22:28  
Blogger mumrik said...

carina: Det finns flera som påstår att jag inget har... :)

12:15  
Anonymous Anonym said...

*Hahahaha*

*skrattar så jag dööör*

"strax över trettio-kärring"

Hahahhahaha...

Du vet väl att vi (pendlis,niinis,jag och garbo) tillhör den kategorin va?

/Cian

18:21  
Blogger mumrik said...

vilding: Jodå...det är jag fullt medveten om...men den stora frågan är...är ni kärringar?

Jag har stött på 20 åriga kärringar o gubbar för den delen...men även stött på 80 åriga pigga 'tjejer' och 'killar'. :)

Och ni verkar inte vara såna nån av er... :)

18:27  

Skicka en kommentar

<< Home