söndag, januari 14, 2007

...blowin' in the wind...

Just nu så blåser det 37 m/s enligt kustbevakningen här på orten. Det knakar och brakar överallt i huset. Och man undrar hur länge till det skall hålla på? För som det är nu, så får faktiskt hunden snörpa ihop och hålla sig. Ok, han var ute vid 11 igår kväll, men det är ändå 10 timmar sen. Men jag går ogärna ut i denna blåsten. Risken är väl överhängande att han blåser bort och jag omkull...

Vi får sätta oss här och invänta lite svagare vindar. Det blåser 133.2 km/h...det är ju ingenting...har ju kört i bra mycket högre hastigheter med MC. Ja, t.o.m. mer än dubbelt så snabbt. Fast då sitter man hukad bakom en kåpa och håller i ett styre...

Dagens låt är There must be a better world somewhere med B.B. King.

--- uppdatering 10:47 ---

Nu har kustbevakningen mätt upp 40 m/s här ute. Snart så måste ju hunden få komma ut, oavsett hur mycket det blåser.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppalopp..det blåser en hel del med andra ord...

Lilla vovven..Har han fått komma ut än??

/Cian

16:52  
Blogger mumrik said...

Han fick komma ut första gången vid två...då kunde både han och jag gå utan att blåsa bort. Sen har han varit ute en gång till. :)

22:50  
Anonymous Anonym said...

japp.. jag har blåst bort eller är jag bara helt blåst??? ;o)

16:18  

Skicka en kommentar

<< Home