måndag, januari 08, 2007

Massuppfi..ad

En sak har man lärt sig under alla år som man varit aktiv på nätet. Skämta aldrig, om det inte är ett humoristiskt forum. Alltså aldrig, aldrig, ALDRIG skoja eller vara ironisk. Skulle du mot all kunskap du har samlat under ditt liv komma på att vara sarkastisk...glöm det! Du får bara på pälsen ändå och alla bara hatar dig ännu mera...

Alltså...så konstigt det kan bli när man skriver brev till nån man känt i flera år och den personen missuppfattar vad man skriver och blir både sur, arg och riktigt oresonligt förbannad på mig...och det enda som drog igång det hela var ett litet sarkastiskt skämt...

Men, men...han lugnar sig och då kanske jag kan få förklara...

Dagens låt är Land of confusion med Disturbed. (Jo, jag vet att det egentligen är en Genesislåt, men det måste ha varit så här den var tänkt att låta från början.)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det första som hände var ju att jag blev löjligt nyiken på vad det sarkastiska va?? :)

Men, om det nu var så att han borde uppfattat ironin så överdriver han och svalnar snart! Annars kanske du måste be om ursäkt...eller? Det svåra är ju vem som nu kan avgöra det?!

//niinis

13:20  
Anonymous Anonym said...

Känner man varandra väl borde man veta när den andra är sarkastisk, men ibland, om man inte är på humör kan sarkasm och irono slå fel.. tyvärr!

22:37  
Anonymous Anonym said...

Det händer mig jämt. Det är omöjligt, även på sms. Med mina polare har jag som tur är en regel att man får förolämpa varandra hur brutalt som helst utan anledning, det håller tyvärr inte så länge med nya människor :)

23:54  
Anonymous Anonym said...

Aj aj aj......

10:26  

Skicka en kommentar

<< Home