fredag, augusti 11, 2006

Filmer i ditt liv...

Blev 'utmanad' av Redangel/Puppyass och tänkte efter en liten stund och kom fram till denna lilla lista. :)

1) En film som påverkat ditt liv?

Finns flera som påverkat mig. Allt efter vilken situation i livet jag befunnit mig i.

2) En film du sett mer än en gång?

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

3) En film du skulle vilja ha med på en öde ö? (ja, det finns biograf där)

Jag gissar att det inte finns nån el där och då slipper jag se Castaway...så den tar jag med

4) En film som fick dig att skratta?

Il Mio nome è Nessuno (My name is Nobody)

5) En film som fick dig att gråta?

Får väl odla den där machorollen fullt ut då. Jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag skulle ha gråtit av nån enda film. Filmer väcker inte så mycket känslor hos mig. Men tankar däremot. :)

6) En film du önskar att DU regisserat?

Alla tre Evil Dead rullarna...eller om man skall vara egennyttig...vilken film som helst med antingen Salma Hayek eller Halle Berry... ;)

7) En film som aldrig borde filmats?

Här är det svårt att välja en...det finns så många att välja bland, men det mesta med Jean-Claude Van Damme och Chuck Norris kanske man skulle låtit manusen gå till pappersåtervinningen.

8) En film du nyligen sett?

Brick


Dagens låt är Atomkrasch med Slobobans undergång.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du bara måste gå in på denna länk angående Chuck Norris om du inte gjort det förut :D

http://www.chucknorrisfacts.com/

"When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down"

12:14  
Anonymous Anonym said...

1. Ett flertal. För att nämna några. Eternal Sunshine of a Spotless Mind. Big Fish och Edward Scissorhands. Egentligen filmer som påverkat mig mer än mitt liv.

2. Massor. Senast såg jag Big Fish för tredje gången.

3. Pirates of the Carribean (eller inte)

4. Bruce Almighty och 40-year old virgin. Sån humor gillar jag.

5. Jag är en riktig lipsill och gråter så fort en svensk tar medalj i nåt mästerskap. Filmmässigt spelar det ingen roll vad det är för genre. Lipar jättelätt och tar åt mig överdrivet mycket av innehållet.

6. Kill Bill 1 och 2

7. Allt med Steven Seagal och History of Violence (skräp)

8. The Aristrocrats (förbannat kul och helt sinnessjuk)

13:26  
Blogger RedAngel said...

hehe...Nislon undrade vad du tyckte om Brick, som tydligen är på hans "ska se" lista!

00:38  

Skicka en kommentar

<< Home