fredag, maj 05, 2006

Otakt är väldans lönsamt

Jag säger bara en sak. Nej förresten, jag säger mera saker, fast de kanske är lite luddiga ibland. Man sitter inne på jobbet och solen skiner på utsidan. Rätt orättvist kan tyckas. Jag menar, det finns ju rätt så många dagar om året då vädret lämnar en del övrigt att önska. Sånt som regn, rusk och annat väder. En del säger ju oväder. Men kan det egentligen kallas oväder. För mig låter det som om det inte var nåt väder alls då. Tänk bara på ord som ofri, ogjord, olik och orolig. Man är inte fri, eller det är nåt man inte gjort. Eller så är man inte lik och absolut inte rolig. Alltså borde ju oväder innebära att det inte är nåt väder. Men det är ju rätt egendomligt, eftersom det vi kallar oväder, verkligen är väder. Med eftertryck. Vem minns inte stormen 1969? Inte jag åtminstone, jag var ju bara 2 år.

Eftersom jag nyss är inkommen från en romantisk promenad längs den lilla ån här i staden och även fick svalkat sig med en glass i solskenet. Så poppade det upp en massa energi här. Detta får jag genast göra nånting åt tänkte jag och satte mig snabbt ner för att mota Olle i grind så att säga. Efter att ha skrivit en stund nu och lyssnat på lite musik, så känner jag att lugnet sakta börjar ta över i kroppen igen. Så det verkar som om jag red ut stormen även den här gången.

Just det ja...mohikanen är borttagen och jag har t.o.m linne och kortbyxor idag. Här har vi 24 grader idag.

Dagens låt är Punk rock ambulance med GBH.


3 Comments:

Blogger Heywill Youblow said...

Stay Punk

15:12  
Blogger Unknown said...

Visst är det ORÄTTVIST att man ska vara "inlåst" på ett kontor en sån här vacker dag??

Åt första mjukglassen på lunchrasten idag...SUPERGOTT....

Och jag säjer som Farbror Nisse i Saltkråkan...Det finns inga dåliga väder..Bara dåliga kläder....

Trevlig helg....

15:30  
Anonymous Anonym said...

Oväder= väder man inte behöver bry sig om. Förutom att man måste klä sig i passande kläder.

15:28  

Skicka en kommentar

<< Home