onsdag, maj 03, 2006

Det ekar här inne...

Varför fastnar låtar i huvudet? Speciellt verkar det vara så med låtar som man avskyr. Det verkar finnas ett samband mellan hur illa man tycker om låten och hur länge den sitter fast i huvudet. Ju sämre man tycker om låten, desto längre sitter den kvar.

Visst är det hemskt att gå omkring där och verkligen ha den där hemska låten ringande inne i huvudet? Man blir inte av med den heller. Helt oavsett vad man gör, så dyker den upp igen och minst när man anar det också. Man försöker nynna nåt annat, men nog f*n råkar man komma in i den där hemska låten igen. Man försöker lyssna på sin favoritmusik för att få bort den, men direkt du stänger av din musik, så finns den där igen. Hur man än gör, så biter den sig fast.

Hur gör man då för att bli av med den? Inte en aning. Jag har upptäckt att jag mer sällan har såna problem längre. Och allt antagligen beroende på att jag slutat lyssna på radio. Så nu väljer jag alltid min egen musik och då slipper jag lyssna på sånt som jag inte vill lyssna på. Men om nåt fastnar, så brukar jag lyssna på låten nån eller ett par gånger. Det brukar gå över och försvinna då. Letar just nu efter Det är en evighetsmaskin med Mikael B Tretow...

Dagens låt är Metadonmix Fra Maribo med Red Warszawa.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Herregud, den låten har man inte hört nyligen. Det är en makalös manick :)

12:31  
Blogger niinis said...

Oh fy..det där är värdelöst! Jag brukar få dessa såå irriterande reklam-låtar på hjärnan. Nu senast var det nån jingel med nån sås...

HEMSKT!

12:40  
Anonymous Anonym said...

Micke Tretow låten "mannicken" var i ropet när sonen var liten och hans farfar sjöng den jämt,sonen gladdes =) Det är typiskt såna där hemska barnlåtar typ kategori Hits for Kids som fastnar...
sen har vi ju hoppahulle med Bert fjärt Karlsson oxå en minnesstampare ;)
andra hemska varningar står Macarena för och alldeles säkert kommer det en ny plåga i o m Melodifestivalens smörja....

"Far jag kan inte få upp min cocosnöt inte ens med nitroglycerin"....;)(Povel)

15:56  
Blogger Onesama said...

Nu har jag den i huvet'. TACK! Det är ju en sån där smittsam grej. Den låten är en slags evighetsmaskin. :(

08:28  
Anonymous Anonym said...

det är så jävla sant som de e sagt! själv fick jag BWO-(melodifestival)låten på hjärnan för nån vecka sedan än fast jag hatar den och inte lyssnar på den typen av musik i vanliga fall.

18:01  

Skicka en kommentar

<< Home