måndag, maj 01, 2006

Årets höjdpunkt...

Jag vet att jag antagligen är smått rubbad som tycker så. Men är man som jag, så tycker man om såna här små gulliga företeelser. Jag pratar naturligtvis om deklarationen.

Det är bara en sak som retar mig lite grann, vart tog den särskilda självdeklarationen vägen? Den var ju så där lagom klurig och besvärlig. Inget som man bara skrev under och skickade in minsann. Vilket jag inte gör idag heller. Fast det beror ju på att jag alltid tycker att jag får för lite tillbaks. Då måste man börja med avdrag.

I detta fall gällande avdrag, så är jag kanske lite dnävkab...men jag brukar alltid utgå från hur mycket jag vill ha tillbaks. När jag sedan har gått igenom allt och fått fram den summan jag vill ha. Ja, då brukar jag räkna en gång till för att se om jag inte missat nåt och kan få tillbaks lite mer ändå.

I år så får jag tillbaks nästan 15 gånger mer än vad skatteverket hade räknat ut åt mig. Skönt att de står på min sida och låter mig få alla de pengar som jag är berättigad till.

Dagens låt är Please play this song on the radio med NoFX.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har du blivit god vän med skatteverket är det inte långt kvar till att bli en god samhällsmedborgare. Gå inte och bli centerpartist eller något annat hemskt nu också :)

00:25  
Blogger mumrik said...

Näe...usch... God vän med skatteverket lär jag aldrig bli. De försöker ju blåsa oss allihop varje år. Alla borde se till så att de gör sina avdrag ordentligt i stället. Såg igår att det blivit rekord på e-deklarationer i år. Så länge som jag inte kan göra avdrag på annat sätt än den gamla vanliga deklarationen, så länge är jag kvar med den. Tänk nu på alla dessa 2.5 miljoner människor som inte utnyttjade sin mänskliga rättighet att dra av...

05:11  
Anonymous Anonym said...

Jag deklarerade på nätet i år och det var smidigt som fan. Ett annat år fick jag nämligen böter för att jag lämnade in min söta lilla deklaration för sent. Jag lyckades dock skylla ifrån mig på diverse pollenchocker och försenade tåg.

Slapp undan fint den gången. Tyvärr får jag inte tillbaka något i år heller.

10:42  

Skicka en kommentar

<< Home