onsdag, april 26, 2006

Singelliv - Doppelganger

En sak har slagit mig det senaste. Det måste sägas redan nu. Jag har inte varit nån särskilt frekvent besökare av kontaktsajter ute på nätet. Men efter hand som man kollat in lite på olika ställen som man besökt det senaste. Samt att man hört från en del som man pratat med om detta. Den ordinära medlemmen på dessa ställen, är inte trogen. Nu menar jag inte att han eller hon skulle vara mer benägen att bedra sin eventuella partner med detta påstående. Nej, vad jag menar är att de är medlemmar i flertalet kontaktsajter. Antagligen för att ha så stor chans som det bara går att träffa den rätte. Eller som det för det mesta verkar vara. För att träffa alla dessa, nästan rätta, innan man till slut stannar och inser att man varit dum i hela huvudet som låtit alla dessa nästan perfekta tjejer eller killar gå en förbi. Bara för att man närt en smått absurd vision över att man skulle träffa den perfekta partnern och på 5 minuter inse att detta var perfekt och vi kommer nu att leva resten av våra liv tillsammans.

Det finns en hake där. Visserligen en liten, men ändå inte helt obetydlig hake. Den som du upplever som perfekt, upplever med stor sannolikhet inte dig som perfekt och fortsätter sin jakt på denna. Så var det med din jakt på mr eller miss Right. Nu är det väl oftast så med oss människor. Att vi är väldigt olika som individer. Det som från början inte syns, kanske finns där under ytan och bara skriker efter att få komma fram. Det kan vara så att du missat den stora kärleken för att du haft för bråttom. Han eller hon var kanske blyga, eller de kanske hade haft en dålig dag på jobbet, så att du inte lade märke till att personen var precis den du egentligen ville leva med i resten av ditt liv. Å andra sidan så kan du ha sluppit bli tillsammans med en galen verktygsmördare som skulle vilja bygga en kanot av dig, med tillhörande campingutrustning.

Men åter till saken. Den ordinära medlemmen är inte trogen en sajt. Utan snurrar omkring på ett flertal sajter i sin jakt på vad man nu är ute efter. Är det inte lite fånigt att sitta där dag ut och kväll in och logga in på den ena kontaktsajten efter den andra för att leta efter nån som passar ens kriterier? För när man väl får fram sökresultaten, så är det i 9 fall av 10, samma människor som på de konkurrerande sajterna. Känns lite som slöseri med tiden att söka igenom 3-8 ställen efter exakt samma människor. För det är tydligen det antalet som verkar vara det vanliga antalet sajter man är medlem på.

Dagens låt är Sellout med Biohazard.


7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äh, jag satt bara på spraydate i ett halvår innan jag träffade frugan. Tror jag hade gjort mig ovän med de flesta i mitt geografiska område då så jag fick flytta till Örebro :) men jag var bara på en sajt... Det gäller att ha tålamod, och att data massa miffon innan man hittar rätt...

11:04  
Anonymous Anonym said...

Hihi då tillhör inte jag den statistiken för jag la ut min annons svarade på en som stämde med mina kriterier och efter 1:a daten var vi ett par,14 dar senare satt förlovningsringen på plats och här är jag nu,med samma man 5 år senare =)

Ps,när jag svarade på hans visade det sig att samtidigt skrev han till mig!
Måste ha vart ödet som förde oss samman ;)

12:45  
Blogger RedAngel said...

hehe..kan meddela att vår far anser oss vara djävulens avkommor i rakt nedstiget led! Hans humor.. öööh..ja, vi har efterlyst den om vi säger så.

Ibland kan den glimta förbi, men en torkad köttbit är roligare än han! Så...ah, familjen får man vänner väljer man & syskon ska man tacka gud för är lika fuckade som en själv *S*...och japps...har smittat av mig på sonen med!

14:47  
Anonymous Anonym said...

Ja varför är det så. Att jag inte är Mrs Right för han som för mig är Mr Right? Varför ska det vara så krångligt. Det där med kontaktsajter har jag lagt ner. Tröttnat. Hittar ändå inget. Bara samma gamla mummel. Om alla nu vore så perfekta som de verkar, varför är de singlar då då?

21:06  
Anonymous Anonym said...

Det behöver inte vara något "fel" på en bara för att man är singel. Det tycker jag är en lite konstig uppfattning. Som att man skulle passa ihop med hur många människor som helst, att det inte egentligen spelar någon roll hur man är bara man passar in i ett specifikt mönster. Jag fick byta stad på grund av stora kärleken. Och jag är bara lite onormal :)

09:38  
Blogger RedAngel said...

*S*...NU läste jag ditt inlägg va, sist drog ja en repa å kasta ett svar!
Ehum...de ovan som funnit kärleken på riktigt...eh...va?! Funkar det? Tycker det mest är snurra runt & se om det nappar...och jo då, nog har man fnissande sett snubbar på fler ställen än ett och tänkt SHIT MAJBRITT..vafan gör han?!

Personligen har jag scannat SD & jupps, finns killar som drömmer mardrömmar om mig *S* och som flingan sa...ibland går det så snabbt att man inte ens hann fatta vem man dejta eller ens snacka med!

Råka skämta med en kille..sa kasta data på marskatter som jama (pain in da ass på min gård) MEN SHITT... han börja grina nästan & BAM så var det färdigsnackat...för då var jag en KATTMÖRDARE hahaha!

Så kan det gå...

15:20  
Anonymous Anonym said...

För att åter nämna min kära vän som råkade ut för mr. Svartsjukidiotjävel. Hon har kämpat med sajter hit och dejter dit. Jag lider med henne. Det bästa är att hon aldrig ger upp. Nu ska hon flytta till Gbg och jag hoppas hon hittar sig en go grabb.

Jag har lyckligtvis själv aldrig behövt singla mig på nätet.

15:43  

Skicka en kommentar

<< Home