lördag, april 29, 2006

Jasså...

I dag har jag träffat en kändis. Sug på den ni. Och det var inte vilken kändis som helst, utan en TV kändis dessutom. Som om inte det var nog, så var det dessutom en Robinsonvinnare som man träffade livs levande. Som bevärdigade oss vanliga dödliga med sin närvaro. Nej, jag skall vara snäll. Först och främst, så hade jag ingen aning om vem hon var, även om jag faktiskt kände igen ansiktet. Men då jag sällan tittar på TV och aldrig på nån krystad dokusåpa. Så kände jag inte till det där om vinnare av Robinson. Hade däremot sett henne på nåt kockprogram på TV insåg jag. För jäklar i min lilla låda vad god mat hon gjorde. Nu är jag inte direkt ovän med köket själv. Kan laga till en del rätt så goda maträtter, men här hade hon gjort ett par saker som jag inte tänkt mig på att blanda i och det var kanongott. Det var Alexandra Zazzi som besökte vårt lilla hål i världen.

Måste även erkänna att det inte gjorde ont att vila ögonen på henne. Den vanligtvis ganska välförsedda ICA butiken hade nu ytterligare en massa underbara italienska delikatesser. Om det berodde på hennes närvaro eller av annan orsak vet jag inte. Men pecorinoost har de bara haft där under kortare perioder på sommaren annars. Ja, just det. Hon var där och lagade mat, samt signerade sin kokbok. Hade jag varit en sån som kan laga mat efter recept, så hade jag nog kunnat tänka mig att köpa den. Speciellt om det här som hon bjöd på fanns i den. Vilket jag misstänker eftersom det vore orimligt att bjuda på nåt annat.

Jag och barnen kom tydligen dit i precis rätt ögonblick, för inte en kotte fanns i närheten, så både jag och barnen hade möjlighet att prata med henne om mat och då italiensk mat i synnerhet. Jag har länge älskat italiensk mat, medans barnen föll pladask för det italienska köket i somras när vi var där. Sen hjälper det kanske med att deras pappa ofta lagar italienskt inspirerad mat. Hur som helst. En riktigt trevlig tjej som jag gärna hade haft här hemma i köket. Skall man vara ärlig så hade jag nog gärna haft henne nån annanstans också...tvättstugan. Vad trodde ni?

Dagens låt är Gente di mare med Tozzi & Raf.

Så klen kan man bli av lite italiensk ögonfröjd och mat.


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ååå mat! älskar mat i alla dess former och gillar att laga den oxå =)
Utan att skryta är jag en höjdare i köket,alla går från borde mätta glada och nöjda.

Jobbade som kokerska en gång i tiden där jag planerade matsedel kontra köpte in lagade allt från råvaran,det var glada dagisungar som kutade runt med mätta magar ;)

Idag står det rökta räkor med aioli på menyn,kunde inte motstå frestelsen när vi var och handlade..

Ha en fin kväll/Garbo

14:33  
Anonymous Anonym said...

Det måste ha varit som när Mannen tittar på Nigella på tv. Han är så avundsjuk på hennes kök...! eler hur??!!

22:51  

Skicka en kommentar

<< Home