måndag, april 24, 2006

Helgrapport 4711

Så har ytterligare en helg lagts till historien. Som så många gånger tidigare, skulle man kunna skriva att inget nytt hände under helgen. Men det skulle vara så tråkigt och slappt, så det gör jag inte.

Vädret: Var bra hela helgen. massor av sol och inte så farligt med vind. Man kunde lätt sitta ute på fiket och dricka lite kaffe, läsa La Gazzetta och verka oerhört intellektuell. De flesta som ser den rosa tidningen på utrikiska, tror benhårt att man är en sydläning. Jag har ju en massa mörkt hår, inte på huvudet kanske, men svart skägg och svarta buskiga ögonbryn. Att jag sen i solskenet antingen har solglasögon, eller kisar så hårt att mina grågröna ögon inte syns, gör helhetsintrycket att jag är mycket mörk.

La gazzetta kan jag sommartid köpa i pressbyrån och eftersom den nu börjat dyka upp där, så är det väl bara att kallt konstatera att sommaren är här. Sen skall för ordningens skull nämnas, för er som inte vet vad La Gazzetta dello sport är för en tidning. När jag skriver ut hela namnet, så ger det en ledtråd. Det är nämligen en tidning som enbart handlar om sport. En tidning i storlek med DN, GP eller SVD. Fast helt ägnad åt sport. Italiensk är den också och finns enbart på det språket. Men det är inte för att verka viktig, eller fin på nåt sätt som jag flashar, eller läser den tidningen. Nej, det är så enkelt att dels finns det en oöverträffad avdelning kring motomondiale, som är motorcyklarnas formel1. Det är en av anledningarna, den andra är att jag försöker lära mig språket på 'riktigt'. Inte så som det stolpas upp i läroböcker eller liknande exempel, utan så som det skrivs och talas av italienare till vardags.

Både i lördags och söndags, så var jag ute ganska tidigt och satte mig på fiket för en kaffe och tidning. Så pass tidigt att man kunde se de där taxibilarna släppa av tjejer som helt tydligt var festklädda och som med stor sannolikhet inte sovit i den egna sängen under natten. Det var rätt festligt när man tänker efter, inte en kille på de drygt 10 talet taxibilar som släppte av folk i centrum. Samma sak på på lördagen och söndagen. Åker inte killarna taxi? Bor de inte kring centrum? Eller är det alltid så att man går hem till killen? Och av den anledningen så behöver inte killen åka taxi dagen efter.

Så, nu har jag lyckats fylla ut en massa utrymme utan att ens dryfta nåt intressant. Starkt jobbat.

Dagens låt är nåt så kul som Total förlamning och ett liv i smärta med Assassination.


4 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag tror på det du säger, tjejen går hem till killen... oftast. faktiskt.

22:03  
Anonymous Anonym said...

Det är ofta när man skriver om just ingenting det faktiskt blir intressant. T.ex. teorin om varför det bara kommer tjejer ur taxibilarna på morgonen. De kanske är mer flyktbenägna?

08:44  
Anonymous Anonym said...

Det mest praktiska med att följa killen hem är att man kan dra när man vill...;)

Tänk scenariot DU vill att han/hon ska gå men han/hon drööööjer sig kvar...fy fan så jobbigt!

Oj det där var läääängesen ;)

10:02  
Blogger mumrik said...

gothiqua: Man kan fråga sig varför?

christopher: Kan bli så ibland ja. Antagligen pga att man är helt klarsynt och inte låst i en tankegång. :) Tro mig, jag har varit flyktbenägen i mina år... :))

garbozita: Ja fy för f*n...det är ju olidligt när man inte blir av med dem... :)

17:39  

Skicka en kommentar

<< Home