söndag, april 23, 2006

Solsting

Både igår och idag, så har solen verkligen strålat. Var ute några timmar i solskenet igår och det har hittills blivit ett par även idag. Råkade gå förbi en spegel och hajade till. Jäklar vad det har tagit. Har blivit brun redan. Har den egenheten att jag inte blir röd, utan blir brun direkt och sen blir jag bara ännu brunare. Fördelen med det är att jag inte har så vansinnigt ont av solen. Det har varit speciellt skönt när man befunnit sig kring ekvatorn.

Men, men...nu har man alltså blivit ordentligt solbränd och vi är inte ens inne i Maj. Får väl börja gå i kortbyxor och linne, så att resten av kroppen också får lite färg. Blir det över 10 grader nu i veckan, så skall jag chocka kroppen med att gå i kortbyxor och linne till jobbet. :)

Råkade bläddra förbi nåt program på TV:n som heter fear factor USA och nån tjej skulle gå på en aluminiumställning högt upp i luften. Nu är ju det knappast nån fara i sig, eftersom hon hade en säkerhetssele på sig. Men det roliga var väl vad hon sa, 'jag önskar att jag hade magneter i skorna...' HALLÅ!!! Det är en aluminiumställning du skall gå på...

2 Comments:

Blogger mumrik said...

Kanske ligger nåt idet... :)

11:13  
Anonymous Anonym said...

Det har nog inte med att de är amerikanskor att göra. Det finns "puckon" överallt, de flesta på tv:n är dock från just USA. Alla dessa briljanta realityshower.

Önskar att jag blev brun lika lätt som du, kämpar ihärdigt med att sola i solarium under våren för att undvika att bränna mig alltför mycket. Gick i linne igår och kände för första gången av vårens värme. Idag är det lika grått och trist som vanligt. Snart maj...

15:22  

Skicka en kommentar

<< Home