måndag, augusti 20, 2007

press to activate...release to detonate...

Läste om stackars Tomislav Boduljak som blev tagen av polisen för att han hade för stora muskler. Av bilden på honom att döma. Så skall jag nog ta det lite försiktigt framöver. Akta mig för poliser och då speciellt kvinnliga poliser som inte tror att man kan bli stor utan doping.

Jag skall väl dessutom verkligen se upp, som tycks dra till mig poliser ändå. Vågar nästan inte tänka på hur många gånger jag blivit tagen. Och jag har varit oskyldig varenda gång. Ok, för att man varit lite berusad de flesta gångerna. Men jag har ju aldrig bråkat. Så när man är laglydig och låter bilen stå för att gå hem, då blir man tagen av snuten och bortforslad flera mil från hemmet för att 'nyktra till'. I mina öron så låter det nästan som en kidnappning. Ok, inte för att någon skulle betala nått för att få mig frisläppt, men ändå.

En gång blev det faktiskt riktigt spännande. Jag blev tagen för bankrån. Det ni era små snälla svenssons. Nu var det inte så spännande egentligen, utan mer otäckt. Speciellt som jag blev påhoppad bakifrån och brutalt blev slängd till marken och fick bojor på händerna. De slog, sparkade och spottade på mig efter att de slängt in mig på golvet av piketbussen. Jag som inte riktigt hunnit fatta vad som hände hade naturligtvis reagerat och gjort motstånd när de flög på mig. Men eftersom de var fyra stycken så var jag rätt chanslös. Även om jag fick bitit ifrån mig lite åtminstone.

Men, men...när jag upptäckte att det var polisen som tagit mig och inte några shanghaiande juggar...så lugnade jag mig så pass att jag klarade av att fråga varför de tagit mig. Inga direkta svar fick man, mer än trampningar och ett antal tillmälen som jag inte alls kände mig träffad av.

Det visade sig senare att rånarens signalement stämde in hyfsat bra på mig. Men eftersom de tog den riktiga rånaren, med pengar och vapen, så tyckte de väl att de kunde släppa mig. Fast på något sätt verkade det vara motvilligt. För inte fan fick man någon skjuts till busstationen, eller ens en ursäkt.

Så ni kanske förstår om jag nu kommer att skaffa mig en burka att gå omkring i. Jag blir nog hellre diskriminerad för det, än tagen för rån och dopingbrott utan anledning.

Dagens låt är Dog inside your body med Butthole surfers.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan förstå om du blev SKITFÖRBANNAD!!

15:58  
Anonymous Anonym said...

Om du tog på dig en burka skulle du säkert bli arresterad för det oxå...

Jag har blivit tagen av polisen en gång.
För fylleri.
Skyldig.

Hej svejs...

19:54  
Anonymous Anonym said...

Jag har bara mött snälla poliser jag :)
Till o med fått skjuts hem en mycket tidig söndag morgon.

04:02  
Blogger niinis said...

OJ.... shit vad du råkar ut?! O jag som tycker jag genomgått mycket ;)

Tjing burka!

10:54  
Anonymous Anonym said...

Jag har alltid velat bli snut o nu verkar jag ha ÄNNU större anledning till att bli det. Blir jätteledsen när du beskriver... iiihhhhh hatar när poliser som egentligen inte borde vara det leker macho i sina uniformer. Blä.

22:12  
Anonymous Anonym said...

Du var säkert skyldig till nåt annat fuffens, jag tror inte på att du var helt oskyldig ;)

07:01  
Anonymous Anonym said...

snodde din rubrik... passar precis på mig just nu*ler*

Carina

13:13  
Anonymous Anonym said...

din buse.. shit.. fattar inte, men det var ju ett tag i götet ett gäng i piket som var galna, de dunkade på en liten tösabit som mig ordentlgit också utan anledning, jag lämnade ju in en anmälan iallafall.. vad var jag då.. hrmm.. sjutton.. och du är.. hrmm.. 6 år äldre än jag.. kan det vara samma slem?

goding, tur att du behållt ditt goda humör och är precis som du är fast livet varit hårt i sina stunder, du grym.. och hälsa tösa.. hoppas det inte värker för massa..

urk.. inte avundsjuk, tur att värmen lagt sig något, annars e det inte skojs alls med gipsi gips..

det är det inte ändå kom jag på.. ler.. BL*ÄÄÄH!!!

kramikramiiii godingen

07:54  

Skicka en kommentar

<< Home