söndag, september 03, 2006

Slödag...

I dag så är det söndag och dessutom en rätt avslappnad sån. Så det får bli ett par funderingar som dykt upp i skallen under helgen. Igår så skulle jag och barnen göra pizza på kvällen och då jag varit lite lat av mig, så köpte jag ARLA kökets färdigrivna pizzaost. Nu låter det lite konstigt att man var lat av sig. Speciellt som man gjorde en deg som skulle jäsa, stekte upp 1kg nötfärs och skalade, skivade och hackade en massa grönsaker som dels skulle vara på pizzan och dels i salladen. Men åter till saken. Jag hade köpt två paket med denna färdigrivna ost och tog fram dem för att hälla över pizzan. Öppnas här står det. Jag börjar dra och slita i förpackningen, men inget händer. Kollar lite extra för att se om jag missat nån perforering eller liknande. Ser att det står återförslutningsbar och en röd tejp som antagligen täcker en klistrig film för återförslutning. Hmmm...börjar slita mer och verkligen ta i för att få upp paketet. Ser mig själv slita upp paketet och osten spridas över hela köket. Nu skedde inte det. Jag verkligen försöker öppna detta paket och kommer på mig själv att tänka att om den nu är återförslutningsbar, så borde den faktiskt gå att öppna...

Som tur är har jag sax och klippte upp paketet. Naturligtvis testade jag inte ens på paket nummer två, utan klippte upp även det.

Sen så har jag tydligen närt barn som påverkas av reklamen och de i sin tur påverkar mig i mina inköp. Köpte en Listerine igår. Bägge barnen ville pröva och se om det var så starkt som reklamen vill göra gällande och då jag såg en möjlig hjälp till barnens munhygien, köpte jag en. När jag kommer hem så fick barnen testa och de höll på att avlida...skrattande så tog jag en dos själv...På förpackningen står det att barn från 12 år kan använda den. Vilket jävla barn är så masochistiskt att de frivilligt använder den här flytande syran mer än första och sista gången?

Dagens låt är All die ganze jahre med Die toten hosen.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha ha, det är så alltså. Med Listerine alltså? Läbbigt. Men tack, då skall jag inte prova det.

POFF /pendelilskan

16:44  
Anonymous Anonym said...

Fullkomligt HAAAATAAAR förpackningar som det står "Öppnas här och återförslutningsbar" på
DET FUNKAR ALDRIG! :(

11:08  
Anonymous Anonym said...

Listerine är djävulens påfund. Man tappar smaklökarna helt och hållet. Inget vidare alltså...

Då jag ofta äter tacos använder jag ofta Arlas ostar i återförslutningsbara påsar. Aldrig stött på något problem med dem dock, du kanske fick måndagsexemplar.

20:56  
Anonymous Anonym said...

Lustiga barn som faller för reklam för tandvårdsprodukter. De flesta brukar vilja ha godis eller leksaker :)

09:47  
Anonymous Anonym said...

..ja, jag håller med..jättejobbigt att riva osten själv...
Satt en gång på bio med en påse polly... de få jag fick kvar var goda.

10:51  
Anonymous Anonym said...

Haha reklamen går tydligen in,när jag skulle hämta vovves medicin på apoteket så var just Listerine hyllan tom!!! allt annat stod kvar i prydliga rader :)

15:20  
Blogger mumrik said...

pendelilskan: Japp! Det var ingen höjdare alls...

flingan: Just det har jag också gjortmen eftersom jag är man, så är jag klok och öppnar inte rispåsen i köket, utan i vardagsrummet, där jag hade ett riktigt glesat furugolv. Hittade ris ett år efteråt i springor och vrår... :)

garbo: Nej, det tenderar att vara på det viset ja. Men ändå så framhärdar tillverkarna med detta grundlösa påstående... ;)

malliz: Listerine måste vara ett straff skapat av fluortanten... ;)

Hur beter man sig för att få upp påsarna utan att klippa upp dem?

christopher: De föll väl knappast för tandvårdsprodukten...utan det var snarare den där explosionen i munnen som skulle testas... :)

alis: Det var första gången jag köpte färdigriven ost...brukar annars ha västerbotten på pizzan...det blir rätt god smak av den. :P Du menar inte att du inte kröp omkring på biografgolvet och samlade in dina polly? ;)

garbo: Ungefär så såg hyllan ut på apoteket här också. Fast jag köpte vanlig fluor till barnen också, så nåt bra kom det ur det hela ändå. :)

22:26  
Anonymous Anonym said...

Nej det gjorde jag inte!

09:33  

Skicka en kommentar

<< Home