söndag, augusti 27, 2006

I'm back...worse than ever...

Nu är alltså semestern slut och man har börjat jobba igen. Otroligt vad snabbt sju veckor går när man har roligt. Men, men...nu är man tillbaks i vardagen igen.

Det hela började i måndags med att jag försov mig, ganska så rejält dessutom. Så för att inte blåsa i stort sett hela dagen på bussresor, arbetade jag hemifrån. Nu kan man inte göra allt hemmifrån, men åtminstone en del. På tisdagen så lyckades jag vakna i tid och dessutom ta mig till bussen i tidiga ottan.

När jag åkte buss i våras, alltså strax innan skolavslutningen, så tyckte jag att det var fullt på bussarna. Men man fick alltid sittplats åtminstone. Men redan vid den 4:e stora hållplatsen var det så fullt att flera fick stå och sedan fylldes det på ännu mer. Men precis som i våras, så bestod över 90% av passagerarna av skolelever. Eller om jag skall vara ärlig, helt odrägliga och skräniga gymnasieelever.

Nu kan det verka som om jag tycker illa om dessa ungdomar och helt riktigt, det gör jag. Övervägande delen av killarna är fullsmetade med diverse kladd i håret, vilket smetar av sig på nackstöden i bussarna. Sen verkar det vara som så att de största konsumenterna för parfymproducenterna är just tonåringar. Vad fan...badar de i stora kar med parfym eller? Ibland så kan man ju knappt andas när de står eller sitter bredvid. Detta fenomen verkar ha drabbat bägge könen, men med en liten övervikt på killar.

Nu är jag ju en snäll kille innerst inne, så jag brukar vänligt men bestämt säga att jag är allergisk om det blir för mycket. På så sätt tvingar jag dem att gå längre bak i bussen. Vi har ju såna där expressbussar som trafikerar vår linje. Ni vet såna med toalett där bak. Jättebra om den fungerar och ännu bättre om den även töms innan den rinner över. Så i flera av bussarna, luktar det gammalt intorkat urin i den bakre regionen och där sitter man ogärna under knappa två timmar. Men jag skickar gärna bak andra att sitta där.

Fick även testat den där roliga ringsignalen till mobilen, mosquito heter den. Jag som gammal och med förstörd hörsel pga för mycket hög musik, motorljud och arbetsverktyg hör ingenting. Men alla unga och oförstörda gymnasieungdomar hör den jättebra. Och enligt källa så skulle den vara riktigt otäck att höra. Det hjälper inte ens att hålla för öronen, då det är ett sånt högfrekvent ljud att det tränger igenom det mesta. Kan säga att efter tester, så verkar det vara riktigt otrevligt ljud. Då en massa ungar beskyllde varandra för att ha ljudet och det nästan blev slagsmål på bussen. Kan vara bra att ha om det blir lite tråkigt när man reser.

Dagens låt är Extermination Through Labor med Capitalist Casualties.

Här kan ni lyssna lite på dem. Inte dagens låt iofs, men det finns några andra mysiga låtar att lyssna på...Capitalist Casualties

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Återigen mycket glad att jag slipper pendla, men under de åren jag gjorde det störde jag mig på exakt samma saker som du gör.

Till ungdomarnas försvar får jag väl säga, att de fattar inte bättre. Det gör vi och därför uppstår en irritation. Jag kan inte stå eller gå någonstans utan att fälla ut kritikbänken och på en buss är det perfekt då man hinner studera människors idiotiska påfund mer än väl.

Jag skulle inte vilja vara busschaffis i dagens Sverige. Numera finns väktare som åker med mellan vissa sträckor. För jävligt.

16:05  
Anonymous Anonym said...

en annan intressant fråga jag ställt mig själv ibland är varför det stinker parfym som om det vore en jävla parfymfabrik i hissen i mitt hus, när den kommer upp tom? står folk verkligen i hissen och dränker sig själva i parfym? Hur smart får man va liksom?

11:54  
Blogger mumrik said...

malliz: Ibland så undrar jag om inte intelligensnivån hos ungdomar drastiskt har minskat? När glorifieringen och dyrkandet av imbecilla dokusåpastjärnor är så total bland ungdomen, då blir man mörkrädd.

Här ute på landet, så behövs det inga väktare...än så länge...

gothiqua: Kanske har de med sig en blomsterspruta fylld med parfym...för att alltid dofta 'gott'... :))

07:34  

Skicka en kommentar

<< Home