måndag, augusti 14, 2006

Förbjud allt så ni blir nöjda nångång...

Läste att ungdomar, och då i första hand förstagångsväljarna, vill förbjuda porr. Jag är absolut ingen förespråkare av porr. Men från det, till att kräva förbud är det väldigt långt. Sedan så råkar jag se en ungdomspolitiker som vill förbjuda antidemokratiska organisationer. Återigen förbud. Vad är det för en demokrati som bara vill skapa en massa förbud? Vill minnas att det var en demokrat som yttrade orden 'Jag är beredd att dö för din åsikt' Oavsett vilken åsikt det är. För det är väl det som demokrati är? Att man får göra sin röst hörd. Även om det råkar vara obekväma åsikter som kanske inte riktigt passar in hos etablissemanget.

Vad skickar det för signaler om en ungdomspolitiker börjar proklamera för en massa förbud helt plötsligt? Skall vi förbjuda allt som inte passar våra åsikter? Hur skulle det se ut om borgarna får makten efter valet och tycker att nu har vi chansen, vi förbjuder socialdemokraterna och vänsterpartiet? Visserligen är det kanske en överdrift, men i princip samma sak. För om han får sin vilja i genom, så skall ju faktiskt syndikalister, AFA, Reclaim the streets och liknande 'organisationer' förbjudas. Och när vi ändå är på gång och förbjuder saker, så kan vi förbjuda företag som inte ser till att könsfördelningen är exakt lika. Helt plötsligt så förbjöds hela byggsektorn, eftersom det knappt existerar kvinnliga byggnadsarbetare.

Allt detta snack om förbud hit och förbud dit. Om man skall förbjuda allt som inte passar in med ens egna åsikter, så är det ju ingen demokrati längre, utan en diktatur. För vem bestämmer vad som är rätt och fel? De som sitter där på sina feta arslen och säger att de är valda av oss? Jag har inte valt dem åtminstone. Och minst hälften av väljarna, har inte heller valt dem. Se bara på de, lindrigt sagt, förvirrade miljöpartisterna. 4% av väljarna är orsak till att 100% av befolkningen drabbas av alla straffskatter och avgifter som de tvingat fram för att stödja socialdemokraterna i riksdagen. Demokrati? I think not...

Dagens låt är Vilken fiende röstade du på? med Diskonto.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oooops, politik är ett ämne jag brukar undvika då jag inte är så insatt plus att jag har så starka åsikter om allt och alla att jag alltid hamnar i heta och högljudda diskussioner med vänner och kollegor... och (!) även här har jag en stark åsikt som jag själv tycker är rätt men många andra (inkl du punkmummel) tycker är helt åt helvete.

Porren. Bort med den är min åsikt. Anser att förbud inte alls är dumt. Sorry.

Antar att jag trillade ner några pinnhål där, va?

Men jag är riktigt anti porr och tror bestämt att det är drogade och ledsna människor med taskiga livsöden bakom sig som medverkar i sån't.

/kärringen pendelilskan

10:41  
Anonymous Anonym said...

Håller med till viss del när det gäller Porren,är kluven i frågan eftersom jag tror att den aldrig på några som helst sätt går att få bort ur vårt samhälle,den har alltid funnits sen tidernas begynnelse,kanske något råare i sin attityd idag dessvärre.
Sen känner jag en hel del folk (tjejjer,strippor) inom just branchen och kan tyvärr bara konstatera att dom är mer eller mindre trasiga människor.
Alla har en trist historia bakom sig,annars hade dom aldrig hamnat där dom befinner sig och det tycker jag är tragiskt även om dom påstår nåt annat....(och det gör dom)

11:11  
Anonymous Anonym said...

håller med till fullo med föregående talare.. tror inte på konceptet"den lyckliga horan"
Tror man måste tänka på att det alltid är någons dotter,syster,mamma,väninna som jobbar i porrindustrin och man får fråga sig själv hur muntert man tycker att det skulle vara att se sin egon dotter ligga och pumpas av några killar i en lowrate porrfilm..ingen vid sina sinnes fulla bruk kan ju tro att någon(jo undatag finns alltid) som väljer ett sånt liv själv?
Visst porr kan vara upphetsande..(nån sorts djurinstinkt som kickar in) men tänker man på tragiken bakom så kan man lätt avstå

18:21  
Blogger mumrik said...

Är absolut inte för porr, men om det är nåt som jag ännu mer är emot, så är det alla dessa jävla förbud. Även jag känner några inom porrbranschen, på bägge sidor kameran så att säga. Och visst finns det ett par av dem som har redigt trasig bakgrund, men det finns även de som ser det som ett jobb, vilket som helst. Nu skulle jag personligen aldrig kunna göra det, men jag respekterar dem som människor ändå.

Det som jag mest reagerar över är att ni som kommenterat helt riktat in er på porren. Är det alltså helt ok att de sk folkvalda förbjuder allt runtomkring oss bara för att det inte passar dem? Och att de dessutom gör det i väljarnas namn.

19:03  
Anonymous Anonym said...

Nejdå.. det är inte ok att dom förbjuder ALLT..men att dra upp just precis porr som sakfråga får ju många att se rött då man ofta vet vilka tragedier som ligger bakom..man kan ju liksom inte blanda ihop ett förbud mot porr och ett förbud mot tex ett visst färgämne i läskeblask.. det är ju milsvid skillnad..visst är det "farligt" med tillsatser i vår föda..men inte fan blir vi psykiska trashankar av det.. Så menar jag

00:45  
Anonymous Anonym said...

Varför inte rösta om saken?

/pendelilskan

11:29  
Blogger Unknown said...

Låt oss förbjuda personligt ansvar!!! Det kan ju aldrig gå bra när en person tänker själv

Låt oss även förbjuda alkohol,mobilprat i bilen,att inneha körkort eller för den delen att äga en bil.
Allt detta ovanför innebär att det händer bilolyckor ibland..så förbjud skiten så att regeringen kommer ner i sin nollvision..

När de ändå är i farten kan de förbjuda Våld oxå....

Och skulle vi vara nånannanstans än hemmavid och det händer en olycka så MÅSTE UD se till att vi kommer hem för vi är minsann svenska medborgare...Annars kräver vi deras huvuden på ett fat...

Baahh!!!!

09:23  
Anonymous Anonym said...

Det är förbjudet att ladda ner olaglig musik från nätet.

Jo, just det. Det skiter folk ganska mycket i.

Slopa alla förbud, det får bara folk att vilja ha det ännu mer. Se på norrmännen, där är väl porren förbjuden. Inte så långt till Sverige. Tur att de inte bor på Island. Hujedamej.

14:16  

Skicka en kommentar

<< Home