måndag, augusti 21, 2006

Oj...glömde en titel...men här kom det en...

Där ser man vad en icke PK åsikt kan röra upp känslor. Fast vad gör väl det? Jag tycker som jag gör och det får andra helt enkelt acceptera. Idag så kommer åsiktsmaskineriet igång igen. :)

Satt under söndagen och bläddrade lite bland kanalerna på TV:n tillsammans med yngste tösen. Vi råkade komma förbi nåt som hette nåt i stil med 'So you think you can dance?' Vi orkade sitta och titta lite på två stycken innan vi bläddrade vidare. Det var ett oerhört trist program. Hur kan ett program där folk dansar bli populärt? Jag kan förstå, och tycker delvis själv, att det är roligt att dansa. Men det innebär ju att man själv dansar och har roligt. Men hur i hela h-e kan folk tycka att det är roligt att sitta still i soffan och glo på när andra dansar? Vad är det för ett helgnöje? Jag som trodde att idol var det sämsta som fanns fick ändra åsikt och inse att idol bara var näst sämst.

Jag, barnen och hunden åkte tåg under helgen. Vi fick sett en del roligheter. Bl.a. så fick vi se killen som satte väskan på tåget och sen stod utanför dörren och kysste sin flickvän ajdö. Han märkte inte att dörren stängdes, utan reagerade först när tåget började röra på sig. Fast då var det försent. Så hans väska kom faktiskt fram före honom. Men en sak som retade mig var det faktum att när vi åkte hemifrån, så fick vi betala halv biljett för hunden. Nu snackar vi en liten 10kg hund som lätt får plats under sätet. Jag kan möjligtvis förstå att de vill ha betalt för hundar som är större än 30kg. Men då tycker jag att det är lite fånigt, eftersom de faktiskt inte begagnar sig av nåt säte. Så de borde åka gratis även de. Då säger vän av ordning att de upplåter ju faktiskt plats på tåget åt hundägare. Jag tycker inte det är mer än riktigt. Det finns ju de som är allergiska mot pälsdjur och de skall ju också kunna åka. Men de tågen som vi åkte med hade ju en särskild vagn för hundar. Eller rättare sagt, en liten del av vagnen. Den delen bestod av ca. 10 platser. Ett helt tåg med uppskattningsvis 2-300 sittplatser och 10 av dem för hundägare.

Jag vet inte hur det brukar se ut på dessa tåg, men i lördags när vi åkte hem och jag skulle betala för hunden, så sa konduktören. Nej! Inte skall du betala för hunden, det brukar vi inte ta betalt för. Jättebra och jag blev lite glad över det. Men den konduktören som på fredagen tog betalt för hunden, stoppade han pengarna i egen ficka då? Hur som helst. Vi var 4 hundägare i den lilla hundavdelningen.

Nu brukar min hund vara ganska så lugn när han träffar andra hundar. Men han avskyr att åka tåg. Och när en liten råtta till chihuahua skällde sig hes över de tre andra hundarna och drog med sig en ung labrador i skällandet. Så tycke min lille Bruno att han minsann inte skulle vara sämre, så han stämde in i skallkören. Vilket efter ett par minuter även fick den fjärde hunden att genljuda sin stämma. Det var en labrador. Så där satt vi 8 personer och lyssnade på våra hundars skällande. De gånger som konduktören gick förbi, så såg han roat på oss och skakade på huvudet. Han led väl med oss misstänker jag.

Ja ja, vi kom ju hem tillslut och allt lugnade ner sig...

Dagens låt är Precis som far med Asta kask.

Denna låt kan man lyssna på här...Precis som far - Asta kask

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm ja smaken är som baken. Jag kan säga att So you think you can dance är ett av mina absoluta favoritprogram just nu.
Jag tittar och inspireras massor. Får många uppslag till mina pass både vad gäller låtar och rörelser. Sen tycker jag att det är härligt att se folk utveckla sin talang.
Sen givetvis så dansar jag själv också.
Ville bara säga det.
Ha det gott... åsiktsmaskineriet.

08:10  
Anonymous Anonym said...

I don´t think I can dance och överlåter det till andra. Att se det på tv intresserar mig måttligt. Tyckte floorfiller var lite skoj, men det var bara för att jag kände till en av deltagarna.

Jävla facsist till tågkonduktör. Borde vara samma regler för alla. Låter urbota dumt, tycker jag.

10:33  
Anonymous Anonym said...

Lysande med en Asta Kask-länk sist i inlägget :) Vet inte riktigt om jag håller med om dansprogrammet. Det är väl som att du och jag gillar att glo på fotboll. De som gillar att dansa kanske tycker det är kul. Eller också är folk bara idioter, jag vet inte :D

11:27  
Blogger Unknown said...

En sån tyken konduktör...

Jag har ingen aning om vad ni pratar om för vi får bara titta på Cartoon Network när Monster är vaken..
Men att titta på när andra dansar,super ner sej inför kameran,försöker få upp kokosnötter eller bara bråkar känns onödigt..

Bortsett från Club Goa...bästa dokusåpan hittils...Hahaha

13:49  

Skicka en kommentar

<< Home